Toon posts:

Informatie systeem Lotus Notes of MySQL/PHP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe momenteel een studie technische informatiekunde, voor mijn opleiding moet ik nu een Informatie systeem gaan maken voor een vrijwilligers organisatie. _/-\o_ Deze organisatie heeft momenteel een Access database welke toe is aan vervanging. De nieuwe database moet tevens ook via een Internet Browser te bereiken zijn.

Nu sta ik voor de keuze wat voor soort database er moet komen. Een MySQL (in samenwerking met PHP om het webbased te krijgen) of Lotus Notes. Ik heb weinig ervarig met beide dus weet zelf ook niet goed wat de voor en nadelen zijn van beide:? Graag zou ik daarom willen weten wat de voor en nadelen zijn van deze twee :D

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-08 11:09

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Lekker makkelijk.

Zoek eerst eens even lekker zelf.

ik zal je op weg helpen.

www.google.nl &
http://www.ibm.com/produc...2&ctry=us&lang=en&trac=L4

[ Voor 33% gewijzigd door TTommie op 16-11-2004 11:34 ]

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
zover was ik zelf ook wel;)

maar wil het graag horen van mensen die er mee werken en niet de verkoop praatje van IBM en MySQL.....

• TTommie

TTommie

Mijn vraag is dus gewoon,

wat heb je zelf al uitgezocht?
is toch echt wel minimum wat je zelf moet doen hoor voor je je vraag hier post.

Wat lijken jou de voor en nadelen m.b.t. deze prog's en stel hem dan opnieuw
aan bijvoorbeeld: LN beheerders/developers en of Sql adminstrators.

Dus zet de voor en nadelen op een rijtje die voor jou al duidelijk zijn
en post deze ff hier.

edit: typo's + toevoeging

[ Voor 20% gewijzigd door TTommie op 16-11-2004 11:41 ]

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
als ik wist wat de voor en nadelen waren dan had ik het hier niet gepost |:( en als jij me een site kan sturen waar ze op staan ben ik ook al blij........B)

• TTommie

TTommie

Ik geef het op.

Mocht er na mij nog iemand komen moet die het maar vertellen, maar dit is toch echt te weinig info om je vraag te beantwoorden.

even een paar vraagjes die ze hier waarschijnlijk toch wel willen weten voordat ze verder gaan met deze vraag.

hoeveel users??
welk platform wil je gaan draaien?
Welke hardware heb je tot je beschikking?
Over welke versie van de software heb je het? De laatste van LN, 6? of wil je met 5 gaan draaien?

Mr. T.

Verwijderd

Topicstarter
Als je het verschil wil weten tussen een vliegtuig en een auto moet je dan ook zeggen welk merk auto? en op welke weg hij rijdt? en welke kleur? })

• TTommie

TTommie

kerel,

ik probeer je te helpen, omdat je anders zo een slotje erop hebt.
maar ja, dat wil er niet echt in geloof ik. 8)7

maar je zoekt het je maar uit.

Mr. T.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:40

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik zou sowieso niets voorstellen waar je geen ervaring mee hebt. Installeer eens een demo op je eigen compu.

Overigens is je vergelijking nogal krom: Lotus Notes is een groupware pakket, wat out-of-the-box waarschijnlijk wel kan doen wat je zoekt. MySQL / PHP is alleen maar een omgeving: een database server en een scripttaal. Als je die twee hebt, kan je nog niets en moet je daar zelf nog een omgeving op bouwen.

Voordat iemand nog maar kan zeggen of dt geschikt is voor jou, is het misschien wel handig om eens de eisen op een rijtje te zetten.

offtopic:
Welke opleiding/school is dat waar ze je zo'n lage mate van zelfstandigheid meegeven :)

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1