Ik heb thuis een kleine MIDI studiootje en ik heb tot nu altijd met hardware sequencers gewerkt. Om op te kunnen nemen gebruik ik een M-AUDIO Firewire 410 en omdat deze ook een MIDI in- en uitgang heeft wil ik kijken of sequencen via de laptop me beter bevalt. Ik heb daarvoor Cubase SE gekocht. Het probleem dat ik nu heb is dat mijn MIDI timing ongelofelijk slecht is. Een hihat patroontje wat eigenlijk strak zou moeten klinken komt er op zijn zachts gezegd bijzonder crappy uit.
Mijn laptop is een HP VT6200 met pentium 4 (1700 MHZ) en 256 MB geheugen, en dit lijkt me toch wel voldoende voor MIDI sequencing. De geluidskaart heb ik aangesloten via een Adaptec Fireconnect for Notebooks PCMCIA kaartje.
Heeft iemand enig idee waar ik naar zou moeten kijken om de timing te verbeteren?
Mijn laptop is een HP VT6200 met pentium 4 (1700 MHZ) en 256 MB geheugen, en dit lijkt me toch wel voldoende voor MIDI sequencing. De geluidskaart heb ik aangesloten via een Adaptec Fireconnect for Notebooks PCMCIA kaartje.
Heeft iemand enig idee waar ik naar zou moeten kijken om de timing te verbeteren?