Toon posts:

[MIDI Sequencing / Cubase SE] Probleem met timing

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een kleine MIDI studiootje en ik heb tot nu altijd met hardware sequencers gewerkt. Om op te kunnen nemen gebruik ik een M-AUDIO Firewire 410 en omdat deze ook een MIDI in- en uitgang heeft wil ik kijken of sequencen via de laptop me beter bevalt. Ik heb daarvoor Cubase SE gekocht. Het probleem dat ik nu heb is dat mijn MIDI timing ongelofelijk slecht is. Een hihat patroontje wat eigenlijk strak zou moeten klinken komt er op zijn zachts gezegd bijzonder crappy uit.

Mijn laptop is een HP VT6200 met pentium 4 (1700 MHZ) en 256 MB geheugen, en dit lijkt me toch wel voldoende voor MIDI sequencing. De geluidskaart heb ik aangesloten via een Adaptec Fireconnect for Notebooks PCMCIA kaartje.

Heeft iemand enig idee waar ik naar zou moeten kijken om de timing te verbeteren?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Naar een http://www.netzmarkt.de/t...dd373d676c02eb3dd5352dc62 of het kleine broertje, de Midex 3. Sowieso eigenlijk liever een aparte interface, de meeste soundcards zijn al druk zat bezig met andere dingen. Ook heb ik een klacht gevonden (naja, was maar 1 review op Harmony Central) over de MIDI I/O van dit ding - nieuwste drivers al geprobeerd?

Ik heb zelf een hele tijd een AMT8 gebruikt. Die is eigenlijk voor Emagic's Logic bedoeld. Maar helaas is Steinberg redelijk monopolistisch m.b.t dat soort dingen; of hun eigen (te dure) interface, of niet zo'n strak (maar dan nog altijd beter dan wat je nu hebt) resultaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Yoozer op 16-11-2004 16:12 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• djazete
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02-2020

djazete

steel

nou, ik zou geen andere interface kopen. Niet nodig want als een hihat patroon er al niet goed uit komt is er heel wat anders aan de hand lijkt mij...
Ik zou eens kijken naar je drivers, stomme vraag maar toch...
welke drivers heb je en hoe staan je buffers en dergelijke ingesteld?
Ook je OS/firewire interface gebeuren kan wel eens de mist in gaan.. Lees eens op de RME site (www.rme-audio.com) over audio problemen en xp.. ik dacht maar weet niet zeker dat daar ook wel iets over firewire stond..
Dus ja, dat zijn zomaar wat tips..
probeer anders eens een andere sequencer...
succes

Verwijderd

Topicstarter
Yoozer schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:07:
... Sowieso eigenlijk liever een aparte interface, de meeste soundcards zijn al druk zat bezig met andere dingen...
Da's nou net het gekke: Ik gebruik hem op dat moment alleen voor MIDI out (dus geen MIDI in of audio). Zoveel heeft die card dus niet te doen.

Verwijderd

Topicstarter
djazete schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:05:
Ik zou eens kijken naar je drivers, stomme vraag maar toch...
welke drivers heb je en hoe staan je buffers en dergelijke ingesteld?
Tja, de laatste drivers van M-Audio, ook een firmware en BIOS update op mijn laptop gedaan laatst.
Ook je OS/firewire interface gebeuren kan wel eens de mist in gaan.. Lees eens op de RME site (www.rme-audio.com) over audio problemen en xp.. ik dacht maar weet niet zeker dat daar ook wel iets over firewire stond..
Heb gezocht, en daar staan inderdaad wel een paar tips, maar die gaan vooral over Firewire onder XP SP2, en ik zit nog op SP1. Staan wel nog een paar links, die zal ik even checken.
Dus ja, dat zijn zomaar wat tips..
probeer anders eens een andere sequencer...
Tja, ik heb net 150 euro betaald voor Cubase, ik voel er niet zoveel voor om op deze manier via trial and error te blijven zoeken naar een sequencer die voor me werkt. Is er ergens een freeware sequencertje waar ik dit mee zou kunnen uitproberen?

Verwijderd

Jongen staat je Cubase wel op de ASIO van je M-Audio, waarschijnlijk niet.. dat geeft de vertraging

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met de asio van mijn M-Audio en met Asio4all. Maakt geen enkel verschil. Ik heb ook al het filetje 'IgnoreFilterReport' naar mijn Cubase root directory gecopieerd waardoor de geemuleerde poorten omzeild worden, maar het helpt gewoon allemaal niet. Ik weet gewoon niet wat ik verder nog kan instellen om het probleem te verhelpen.

Bedankt voor de reacties trouwens.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Oh, nog wat irritants aan de Cubase MIDI engine; als je 'm zodanig instelt dat 'ie realtime gaat filteren op commando's kan 't ook nog wel eens in de soep lopen (oud Cubase-zeer, helaas nooit verholpen ondanks het "wel 3 keer van de grond opnieuw opbouwen van de MIDI-engine"). Even uit en klaar, anders Cubase.net checken voor soortgelijk spul.

W.b.t de audio interface; ik heb zelf nog een Nord Micromodular, en die gaat grof over z'n nek als ik de audio interface ipv de Midex gebruik voor (max bandbreedte) verkeer. Vandaar :).

teveel zooi, te weinig tijd

Pagina: 1