Toon posts:

Zoek overzicht van wat er allemaal is op VPN gebied

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben voor mijn werk op zoek naar een overzicht van wat er allemaal voorhande is op VPN gebied. Het liefst zoek ik een pagina waar (duidelijk) wordt uitgelegd welke soft- en/of hardwarematige oplossingen er zijn.

Op de sites van de fabrikanten wordt vooral aanbevolen dat je hun product moet nemen (logisch). Maar ik ben dus op zoek naar een onafhankelijk advies zonder een verplichting diensten af te nemen, wij willen het zelf doen!

Alvast bedankt voor degene die de moeite neemt mij met een advies blij te maken ;)

Verwijderd

Nu zou ik kunnen zeggen, UTFS maar ook ik (die toch al best een tijdje met VPN werkt) ben stiekem wel benieuwd naar een dergelijk overzicht cq. onafhankelijke test, mocht die er zijn. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:04:
Nu zou ik kunnen zeggen, UTFS maar ook ik (die toch al best een tijdje met VPN werkt) ben stiekem wel benieuwd naar een dergelijk overzicht cq. onafhankelijke test, mocht die er zijn. ;)
De zoek button is leuk, google is ook leuk, maar dan vind ik nog nie precies wat ik nodig heb. En daarbij, ben gewoon lui :)

Nee, zonder gekheid, kom via google vooral sites van de fabrikanten tegen of sites van aanbieders van oplossingen tegen een bedrag dat we het best zelf kunnen doen :D

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Wij maken altijd vpn oplossingen op basis van een Cisco pix vs Cisco Router.

Tjielp... een vogel.

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:53

Neoz

Neoz & Hobbes

Zetje in de richting : http://www.techsoup.org/h...m?ArticleId=516&topicid=3

Eerste site die ik krijg bij Google :)

Serve The Humanity , Be Server

• SWAT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05-2025
Uhm, ja. Ik heb hier niet superveel verstand van maar een aantal zaken heb ik ook al geleerd. Je moet voorzichtig omgaan met linux/windows combinaties bij VPN
Je kunt ook een aparte server PC ergens neerzetten en daarnaartoe connecten. Ik zou proberen toch een linux oplossing te nemen, omdat dat voor huis/tuin/keuken gebruik toch het goedkoopste is. Cisco enzo is natuurlijk beter, maar daar betaal je je dan ook blut aan.

Voor de rest: Google is your friend

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

En je hebt ook Microsoft ISA server :)
Zit VPN niet al in veel router/firewall hardware oplossingen verwerkt? (zoals de cisco oplossing hierboven?)

Een keuze maak je ook vaak op het strategisch vlak: wil ik alles zoveel mogelijk van Cisco of van Microsoft? of wil ik een hardwarematige firewall en krijg ik daar gewoon VPN bij? :)

Op basis daarvan kun je gericht gaan zoeken :)

[ Voor 45% gewijzigd door zomertje op 16-11-2004 12:50 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-05 16:01
Tsja, is moeilijk om even een overzicht uit te spugen.... denk dat veel ook afhangt van het budget.

Heb je een behoorlijk budget (bijv. bedrijfsmatig) kan je natuurlijk naar CheckPoint oplossingen kijken, heb je meteen een firewall. Kan natuurlijk zelf op een doos worden geïnstalld (unix, linux, windows :X ) of op een appliance als bijv. een Nokia (IP120, IP350) maar dan praat je als snel over duizenden euro's hoewel een IP120 geloof ik € 550 kost.

Goedkoper is dan Netscreen, bijv. 5GT is ook een doosje (zo groot als gayboy) met firewall en VPN-functionaliteit.

Trouwes, in principe is alles te combineren, Cisco vs Netscreen etc. etc. maar meestal is het een behoorlijke legpuzzel, maar dat zal je wel blijven houden met elke VPN-oplossing die je wilt bouwen.

Maargoed, hier lees je misschien al uit dat ik meer ervaring heb met CheckPoint en Netscreen producten, dan met alle andere en dat zijn er nogal wat.....

[ Voor 10% gewijzigd door goof. op 16-11-2004 12:59 ]

Assumption is the mother of all fuck-ups

Verwijderd

Zie de eerste zin van goof.'s post. Er is niet zo simpel iets te krijgen als een overzicht van alle VPN-oplossingen, dan ben je namelijk dingen aan het vergelijken die niet te vergelijken zijn. Zowel qua features als toepassingen als prijzen.

Je kunt best hulp vragen met een specifieke casus, maar dit is veel te algemeen om een interessant topic van te maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.