Toon posts:

[SGD] Half-life 2 topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maakte zojuist een posting in het HalfLife 2 topic in de trand van "zijn er nu echt zoveel mensen die vandaag vrij hebben genomen ivm HL2?" en direct komt er een reactie op van Termi Terr over "je zit op het randje van een ow" ... pardon Termi Terr , kan dat wat minder want dat sloeg echt nergens op?

Vervolgens gooi je met de waarschuwing messages waarin staat dat er alleen nuttige posts moeten worden geplaatst.. lekker suggestief ook, want wat versta jij dan onder nuttig, of is een opmerking plaatsen of een vraagstelling volgens jij opeens niet meer nuttig ? .. dat je even moet laten zien dat je het mannetje bent in het forum alla, maar niet op zo'n manier imo want voordat het hele topic verdronk in de blauwe lijnen liep het prima en was de sfeer geweldig.

Je krijgt er een beetje Chinese, Cambodjaanse ideeen bij zoals het gaat.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Sinds wanneer kunnen users dreigen met een OW?

[edit]
Hij bedoeld dus Terr ipv Termi :+

[ Voor 34% gewijzigd door André op 16-11-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik neem aan dat je op Terr doelt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ACM schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:48:
Ik neem aan dat je op Terr doelt :?
Ow.. die ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

André schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:48:
Sinds wanneer kunnen users dreigen met een OW?
Wellicht iemand die moderator aspiraties heeft?

/ Edit:
Users kunnen het dus niet. Het was een melding van de moderator Terr. Wellicht had je dit beter via het doktor team of via een mail kunnen afhandelen ?

[ Voor 29% gewijzigd door Woudloper op 16-11-2004 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Woudloper schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:50:
[...]

Wellicht iemand die moderator aspiraties heeft?
Terr de Spielerij mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het komt bij mij ook wel een tikkeltje overdreven uit. Als er enkel "nuttige" dingen gepost zouden mogen worden kan zo'n beetje heel SGD dicht, voor nieuwsfeiten zijn de andere website's, screenshot-dumps kunnen hier ook maar beperkt en is saai, wat blijft er dan nog over als een spel nog niet uit is? Als je zulke reacties niet leuk vind moet je toch niet naar zo'n forum gaan?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Je loopt nu al zo lang mee dat je weet dat zoiets beter via de mail kan. Je bent het niet eens met een modbreak, dus mailen. Weer zo'n discussie in LA die tot niks uitloopt. Overigens weet je dat er op dit moment extra streng wordt gemodereerd, helemaal in een topic als HL2... Er is een nieuw spel uit en de crew wil het zo houden dat een topic in SGD ook daadwerkelijk een 'discussie' blijft en geen 'post hier uw loze mededelingen' of 'slowchat' topic wordt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:19

Cyphax

Moderator LNX
DataBeest schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:55:
Het komt bij mij ook wel een tikkeltje overdreven uit. Als er enkel "nuttige" dingen gepost zouden mogen worden kan zo'n beetje heel SGD dicht, voor nieuwsfeiten zijn de andere website's, screenshot-dumps kunnen hier ook maar beperkt en is saai, wat blijft er dan nog over als een spel nog niet uit is? Als je zulke reacties niet leuk vind moet je toch niet naar zo'n forum gaan?
Aan de andere kant lijkt het mij vreselijk lastig zo'n groot topic in de hand te houden als je niet duidelijk grenzen stelt, anders gaat het echt te hard om bij te houden.
Ik ben het verder overigens met je eens hoor. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35

Fuelke

Forza Ferrari

Er is al zoveel onzin gepost in de verschillende Half-life 2 delen, dat we ons al enige tijd genoodzaakt zien om met strengere hand op te treden tegen posts waar niemand wat aan heeft. De topic warning staat er ook voor niks, en is een duidelijk signaal welke grenzen je best niet over gaat. Als je de topic warning toch negeert, dan weet je duidelijk waar je je aan kan verwachten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Han: Wellicht dat Gordijnstuk hier een discussie over wilt, waarschijnlijk kan het hem geen ene drol schelen dat zijn eigen post edited is of een OW krijgt.
Ik vraag me nog wel af hoe de SP Crew graag wél zo'n topic zou willen zien, in plaats van wat allemaal niet kan.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Han schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:55:
Je loopt nu al zo lang mee dat je weet dat zoiets beter via de mail kan. Je bent het niet eens met een modbreak, dus mailen.
Dat is bull, ... lieve adjes.. volgens mij kan ik in dit forum dus aan een moderator een vraagstelling voorleggen. En dat er strenger gemod wordt wil neem ik aan niet direct betekenen dat we een normale thread die dan nu eenmaal wat drukker is maar gewoon gezellig is dan anders uit zijn verband gaan rukken met blauwe comments op alles wat maar niet bevalt onder de suggestieve noemer "nuttig".. Als er nu zwaar getrolled, en gescholden zou worden alla, maar er worden nu gewoon messages die de mod in persoonlijke zin niet bevallen, verstreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

* curry684 maakt titel even tikkeltje subtieler :*

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Juist... Cyphax slaat de spijker op z'n kop. Misschien had de actie wat anders gekunt, maar als je weet dat in zo'n topic met 400 posts al 2 PM's zijn verstuurd, 36 notes zijn geplaatst, 3 modbreaks gezet, 3 OW's uitgedeelt, 82 reply's getrashed zijn en één iemand is gebanned... Dan kan een mod inderdaad wel eens één foutje maken of te heftig reageren. Maar dat kan je vervolgens weer via de mail uitpraten :)

getallen gekregen van modjes Spielerij in een discussie of het HL topic via ICQ

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Cyphax schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:57:
[...]

Aan de andere kant lijkt het mij vreselijk lastig zo'n groot topic in de hand te houden als je niet duidelijk grenzen stelt, anders gaat het echt te hard om bij te houden.
Ik ben het verder overigens met je eens hoor. :)
Probleem is: die grenzen zijn er... Als je in zo'n groot topic TR's krijgt over offtopic-gezwam, dan mag je daar best op ingrijpen....

Maar waarom lopen topics als HTBaDJ wel goed... We zitten op Deel 12 en af en toe zit daar ook iets minder nuttige bijdrage in (volgens de strengere regels die suggestief wel worden toegepast in SGD), maar de sfeer blijft goed in zo'n topic.

Los van het feit dat een of meerdere postings uit dit betreffende topic (die van Gordijnstok) zijn getrashed, kan het redelijk koud om iemand's dak vallen als het topic voor de rest wel goed verloopt :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:59:
[...]

Dat is bull, ... lieve adjes.. volgens mij kan ik in dit forum dus aan een moderator een vraagstelling voorleggen.
Nee, da's dus fout :) Een moderator een vraag voorleggen of je ongenoegen over een specifieke actie uiten doe je via modname@tweakers.net. Als je een algemene vraag aan X mods hebt pak je Schop een Modje, en als je een discussie wilt hebben met de rest van de userbase waarbij je een stelling en argumenten poneert ben je van harte welkom in Lieve Adjes. Als het je puur om de mod gaat knal ik deze wel dicht ;)

* curry684 wacht O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

DataBeest schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:59:
Han: Wellicht dat Gordijnstuk hier een discussie over wilt, waarschijnlijk kan het hem geen ene drol schelen dat zijn eigen post edited is of een OW krijgt.
Ik vraag me nog wel af hoe de SP Crew graag wél zo'n topic zou willen zien, in plaats van wat allemaal niet kan.
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Het is niet interessant om te weten of je het spel gekocht hebt *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik
spoiler:
en
tags!

* De volgende die ook maar iets meldt over op hoeveel procent 'ie download, dat "je hem zo gaat spelen" of iets anders wat niets toedraagt aan het topic, krijgt direct een OW. *
Lijkt me duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.. ik had even de GoT handleiding er nog niet bijgepakt.. een momentje.. ja .. zie het al op bladzijde 168 paragraaf 6 staat het al.. sorry.. had het natuurlijk moeten weten, gooi deze maar dicht.. :D |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

BtM909 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:01:
[...]

Maar waarom lopen topics als HTBaDJ wel goed... We zitten op Deel 12 en af en toe zit daar ook iets minder nuttige bijdrage in (volgens de strengere regels die suggestief wel worden toegepast in SGD), maar de sfeer blijft goed in zo'n topic.
Omdat het niet (meer) nieuw/hype/wereldberoemd/tv-reclame/etc is. Ik heb vorige week bij de Theo van Gogh topics meegemod, en in een uur of 6 evenveel (temp)bans uitgedeeld. Zodra 'het stof is gaan liggen' lopen alle topics goed en trekken ze zichzelf, maar als mensen emoties/haast/stress/feest hebben gaan ze (hele) foute dingen roepen/uithalen/typen/schreeuwen ;)

overal doorhalen wat niet van toepassing is vanzelfsprekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind jij dat een post als "Hoeveel mensen hebben uberhaupt wel niet vrij genomen voor HL2? .. tjongejonge :D" veel aan het topic toevoegt? Ik denk niet dat daar een bijzonder boeiende discussie uit voort zou kunnen komen.

Voor chatachtige gesprekken kun je altijd terecht op IRC of een ander medium, niet in een topic als deze.

De sfeer was geweldig? Dat was nadat ik de eerste modbreak van deze ochtend geplaatst had. Pas vanaf dat moment stopte mensen met berichten als "ik zit op zoveel %" en "Kijk mij 1337 zijn omdat ik het nu al speel"

Maar als mensen (jij) gaan beginnen met speculatieve posts als "Hoeveel mensen hebben uberhaupt wel niet vrij genomen voor HL2? .. tjongejonge :D" dan zie ik het offtopic gehalte al snel weer toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Is dat zo :?
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* De volgende die ook maar iets meldt over op hoeveel procent 'ie download, dat "je hem zo gaat spelen" of iets anders wat niets toedraagt aan het topic, krijgt direct een OW. *
Dit zijn redelijk grijze gebieden... Vraag me af, kan dat helaas niet beoordelen aangezien de post al getrashed is, of de post van Gordijn onder 1 van bovenstaande punten viel

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Ik heb hem net gehaald hier bij de intertoys, ze moesten de binnengekomen lading nog uitpakken dus ik was net op tijd... Ze hadden er maar 3 besteld :o

Hier wat pics:

Modbreak: knipwat moeten die pics in een discussie over het modbeleid :?

[ Voor 74% gewijzigd door curry684 op 16-11-2004 11:09 ]

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:03:
Sorry.. ik had even de GoT handleiding er nog niet bijgepakt.. een momentje.. ja .. zie het al op bladzijde 168 paragraaf 6 staat het al.. sorry.. had het natuurlijk moeten weten, gooi deze maar dicht.. :D |:(
Ik neem aan dat dit een reply is op mij?

If so, mag ik vragen waarom dit zo idioot lomp moet terwijl ik je er enkel vriendelijk op wijs dat je niets aan een discussie hebt in een publiek forum als je niet publiek wil discussieren, en we daarom de mail-de-mod regel hebben die jij verdomd goed kent om meningen van niet betrokken mensen bij voorbaat te weren zodat een en ander rustig uitgepraat kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Donnie schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:05:
Ik heb hem net gehaald hier bij de intertoys, ze moesten de binnengekomen lading nog uitpakken dus ik was net op tijd... Ze hadden er maar 3 besteld :o

Hier wat pics:
Kijk als de pics er zouden staan was dit nuttig :) .. dat is dan weer niet suggestief..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:03:
Sjonge jonge... en dan zo reageren :z

Maar voor jouw info: de richtlijnen voor het reageren in het HL2 topic staan niet op bladzijde 168 paragraaf 6 van de GoT handleiding, maar dik gedrukt in het zelfde venster waar je je reply in tikt. Als je die dan over het hoofd ziet, jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-09 14:10

Donnie

AKA DonCorleone

Zo komen de screenies, eerst ff zelf proberen :D

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

curry684 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:04:
[...]

Omdat het niet (meer) nieuw/hype/wereldberoemd/tv-reclame/etc is. Ik heb vorige week bij de Theo van Gogh topics meegemod, en in een uur of 6 evenveel (temp)bans uitgedeeld. Zodra 'het stof is gaan liggen' lopen alle topics goed en trekken ze zichzelf, maar als mensen emoties/haast/stress/feest hebben gaan ze (hele) foute dingen roepen/uithalen/typen/schreeuwen ;)

overal doorhalen wat niet van toepassing is vanzelfsprekend ;)
Maar daar noem je ook weer een topic :P. Ik vraag vroeg me alleen af of dit ook bij het HL2 topic van toepassing was...

blijkbaar wel dus :)
Donnie schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:08:
Zo komen de screenies, eerst ff zelf proberen :D
Je weet dat je nu in een topic in LIEVE ADJES reageert :?

[ Voor 15% gewijzigd door BtM909 op 16-11-2004 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

BtM909 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:08:
[...]

Maar daar noem je ook weer een topic :P. Ik vraag vroeg me alleen af of dit ook bij het HL2 topic van toepassing was...

blijkbaar wel dus :)
Laten we het erop houden dat moorden en religieuze partijen bij een ouder volk exact dezelfde emoties losmaken dan l33t new games bij de jongere categorie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

BtM909 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:08:
[...]

Je weet dat je nu in een topic in LIEVE ADJES reageert :?
En hij maakt hier meteen het punt duidelijk waar de modjes op doelen. Zulke reactie's heb je geen r**t aan.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niet lomp bedoeld, maar meer synisch.. daar zijn overigens al meerdere topics over geweest qua vraagstelling, maar dat is een ander verhaal, je kunt er niet vanuit gaan dat bezoekers voor een vraag aan een moderator eerst alle regels gaan opzoeken over hoe te handelen voor het stellen van een simpele vraag. J

ullie weten omdat jullie er dagelijks mee bezig zijn alle regels vast en zeker uit je hoofd, maar ik kom op dit forum om te helpen, en om af en toe is deel te nemen in een discussie, niet om bij elke wijziging van regels deze door te nemen en in me kop te stampen. Daar doelde ik op :>

Mijn irritatie gaat niet uit naar mijn posting, maar meer in het algemeen. Waarom alles zo wegstrepen, als het topic prima loopt. Je trekt alles uit elkaar zo, je zet direct als mod een negatieve sfeer terwijl je die juist moet voorkomen, laat mensen gewoon even genieten van een lossere discussie... niet alles is 0 en 1, en zoals als door BTM aangegeven, wat versta je dan uberhaupt onder "nuttig". Nuttig is voor iedere persoon weer anders.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:post dan niet

[ Voor 87% gewijzigd door curry684 op 16-11-2004 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

DinX schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:12:
[...]

En hij maakt hier meteen het punt duidelijk waar de modjes op doelen. Zulke reactie's heb je geen r**t aan.
Apart dat hij dat met 2 posts duidelijk moet maken :?

Anyhoe: als je met meerdere personen (in reallife en / of in een topic) al langer dan een jaar aan 't wachten bent op een spel, waarom zou je dan je blijdschap niet mogen delen, nadat je al een jaar voornamelijk hebt gediscussieerd over je verwachtingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Han schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:02:
[...]

[...]

Lijkt me duidelijk :)
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dit is weer een lijstje van wat allemaal niet mag. Ik vraag mij af hoe moet zo'n topic er wel uit zien. Het lijkt mij niet gezond dat er 10.000 users in een topic komen terwijl er 1 reply wordt geplaatst omdat de rest helemaal niks zinnigs heeft te melden, wat in dit geval behoorlijk logisch is aangezien er niks zinigs is te melden. Als dat de bedoeling van de SP Crew is heb ik om eerlijk te zijn liever dat deze er niet is.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn irritatie gaat niet uit naar mijn posting, maar meer in het algemeen. Waarom alles zo wegstrepen, als het topic prima loopt
Maar denk je dat een topic goed zal blijven lopen, als er niets gedaan wordt tijdens die chaos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:13:
en ik maar denken dat dit topic over hl2 ging.. sluiten deze hap! (of titel veranderen in: Ik zeur over het regelement)
Dat is nou precies het probleem. Mensen gaan over het algemeen eerst een posting doen alvorens ze de sfeer in een topic hebben geproeft en gewoon de waarschuwingen e.d. in de wind slaan. Dit kost moderators enorm veel tijd. Als je over het algemeen ziet hoe er wordt gemodderd in een topic weet je ook wat wel en niet kan als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:02
DataBeest schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:17:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Dit is weer een lijstje van wat allemaal niet mag. Ik vraag mij af hoe moet zo'n topic er wel uit zien. Het lijkt mij niet gezond dat er 10.000 users in een topic komen terwijl er 1 reply wordt geplaatst omdat de rest helemaal niks zinnigs heeft te melden, wat in dit geval behoorlijk logisch is aangezien er niks zinigs is te melden. Als dat de bedoeling van de SP Crew is heb ik om eerlijk te zijn liever dat deze er niet is.
Precies.

Als je zo'n topic leest staat het ook bomvol met dingen als:

"Woei ik heb em!"
"Oo ze hadden er nog mar 3 exemplaren"
"Ik heb em net opgehaald"

En meer van dat soort dingen.

Dit voegt toch ook niks toe aan een topic :?

Als ik dit zo lees vraag ik me ook af of mensen daar voor vrij hebben genomen.
Ik snap dus niet waarom zo'n vraag niet gesteld kan worden in zo'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:20:
Maar denk je dat een topic goed zal blijven lopen, als er niets gedaan wordt tijdens die chaos?
Kort en mondig ja.. wat je nu ziet is een kort vreugdedansje, en dat reguleert zichzelf. Als mensen vragen te vaak stellen dan wordt er door users vanzelf op geantwoord met "joh kijk is in de topicstart". En aan de vorige pagina's en delen te zien is dat altijd goed gegaan zonder problemen.

Imo, alleen ingrijpen als er ruzies ontstaan, als er gescholden wordt, dat soort zaken. Ik kan me goed voorstellen dat er de regel is qua downloadspeeds etc. maar een vraag van mijn kant "zijn er uberhaupt veel mensen die echt vrij hebben genomen" past daar niet in het rijtje tussen. Ik help er dan wel niemand mee, maar ik mag toch hopen dat dergelijke vraag wel gesteld moet kunnen worden, zo vreemd is die toch niet :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:25:
[...]

Kort en mondig ja.. wat je nu ziet is een kort vreugdedansje, en dat reguleert zichzelf. Als mensen vragen te vaak stellen dan wordt er door users vanzelf op geantwoord met "joh kijk is in de topicstart". En aan de vorige pagina's en delen te zien is dat altijd goed gegaan zonder problemen.
En ookal zijn de kwaliteit van de topicreplys niet hoog en niet interresant om achteraf nog te lezen: Boeit dat iets?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

DataBeest schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:34:
[...]

En ookal zijn de kwaliteit van de topicreplys niet hoog en niet interresant om achteraf nog te lezen: Boeit dat iets?
Hmm ja?

Als het topic nu interessant is voor 10% van de mensen en 90% van de mensen alleen maar onzin voorbij ziet komen, en je kunt die percentages omdraaien door een beetje te modden, vind ik dat op dit moment zeer zeker een nuttige investering. Je hebt dan nu een interessant topic :)

Dat niemand het topic ooit nog na gaat lezen is secundair :)

[ Voor 5% gewijzigd door curry684 op 16-11-2004 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:20

momania

iPhone 30! Bam!

DataBeest schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:34:
[...]

Ja, want we zijn een discussie platform en geen thee kransje waar iedereen na een nieuwtje als kakelende kippen een topic vol kunnen trappen met replies die totaal geen nut hebben.

Open dan met z'n allen een irc kanaal en ga daar lekker babbelen.

GoT is en blijft een discussie forum waarbij we de inhoud van een topic belangrijk vinden en deze ook voor buitenstaanders nog interessant moet blijven tot op zekere hoogte. Een mate van slowchat wordt in veel gevallen best wel getolereerd, maar met dit soort hype-topics wordt dat toch al snel veel te gek en dan zijn de moderators om dat tegen te gaan. Soms op en wat harde manier, maar dat kan vaak gewoon niet anders.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Onder het kopje 'insteken op momanias opmerking' wellicht een idee voor de SGD mods om de topicwaarschuwing te melden dat men voor slowchatten op irc.tweakers.net:6667 in #hl2 mag zijn? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Is gewoon een redirect naar http://irc.tweakers.net totdat het (gehypte) spel uit is gekomen niet een beter idee?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Euj het spel is al lang uit en als ik het topic nu lees gaat het toch gewoon goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lama. je compris.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
mja ik kan me het wel voorstellen, want vanochtend ging het topic echt heel hard de kant op die het niet op hoort te gaan.

er werden berichten gepost met 'nog 20 seconden' en verder niks en dan kan ik me voorstellen dat je als mod een beetje ziek van word.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

BasieP schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:15:
er werden berichten gepost met 'nog 20 seconden' en verder niks en dan kan ik me voorstellen dat je als mod een beetje ziek van word.
Dat is het dus niet: dat topic staat er niet voor het plezier van de mod :)

Dat topic staat er voor het plezier van duizenden bezoekers, en het is de verantwoordelijkheid van de moderator om ervoor te zorgen dat die duizenden bezoekers allemaal lol hebben aan het topic. Het eindresultaat is hetzelfde: namelijk dat het topic bijgesnoeid moet worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:04:
Vind jij dat een post als "Hoeveel mensen hebben uberhaupt wel niet vrij genomen voor HL2? .. tjongejonge :D" veel aan het topic toevoegt? Ik denk niet dat daar een bijzonder boeiende discussie uit voort zou kunnen komen.

Voor chatachtige gesprekken kun je altijd terecht op IRC of een ander medium, niet in een topic als deze.

De sfeer was geweldig? Dat was nadat ik de eerste modbreak van deze ochtend geplaatst had. Pas vanaf dat moment stopte mensen met berichten als "ik zit op zoveel %" en "Kijk mij 1337 zijn omdat ik het nu al speel"

Maar als mensen (jij) gaan beginnen met speculatieve posts als "Hoeveel mensen hebben uberhaupt wel niet vrij genomen voor HL2? .. tjongejonge :D" dan zie ik het offtopic gehalte al snel weer toenemen.
Sorry hoor, maar ik vind wel dat deze post dus wel heel wat meer gehalte toevoegt dan 'nog twintig seconden' of 'nog 2%'. Ik vind dit dus helemaal niet chatachtig. Hier kan misschien zelfs nog een kleine discusse uit voort rollen.

Verder ben ik het er wel mee eens dat mensen zeker niet zo dom moeten doen dat ze posts plaatsen zoals '1337' of 'nog 2%'.

[ Voor 14% gewijzigd door Steephh op 16-11-2004 22:25 ]

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Terr zegt toch ook niet dat de desbetreffende reactie een chatachtige reply is :? Hij zegt dat chatachtige replies sowieso niet thuishoren in het topic, en dat de reply in kwestie niets toevoegd aan het topic. Laat staan dat er een boeiende discussie uit voort zou komen. Chatachtige reply of niet, dergelijke replies horen niet thuis in het HL2 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:55
Crash schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:26:
Terr zegt toch ook niet dat de desbetreffende reactie een chatachtige reply is :? Hij zegt dat chatachtige replies sowieso niet thuishoren in het topic, en dat de reply in kwestie niets toevoegd aan het topic. Laat staan dat er een boeiende discussie uit voort zou komen. Chatachtige reply of niet, dergelijke replies horen niet thuis in het HL2 topic.
Woeps, sorry, zo las ik het per ongeluk...

Maja, ik bedoel dus dat ik vind dat deze reactie niet zo is als verglijkbare reacties, zoals '1337' enz. Dit vind ik toch een meer uitgebreidere reactie.

offtopic:
Crash, had je trouwens m'n mailtje wel gelezen?

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
DataBeest schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:17:
[...]

Wat wel mag is ervaringen posten met de game. Wat je van het spel vind. Hoe het speelt, hoe het er uit ziet etc. Ook discussieren over de AI, de gameplay etc. hoort thuis in het topic. Het is tenslotte Games en Discussies ;) Verder natuurlijk screenshots van het spel, en game-related vraagjes en oplossingen zoals wanneer iemand vast zit en niet verder komt, of wanneer men tegen een bugje oploopt. Echter zodra het de tech kant in gaat hoort het in SPV thuis. Vragen over waarom het spel zo slecht draait etc. horen dus eerder in SPV thuis.
BMRS schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:37:
[...]

offtopic:
Crash, had je trouwens m'n mailtje wel gelezen?
offtopic:
Daar was ik nog niet aan toegekomen. Ik had eigenlijk al in bed willen liggen ;)
Pagina: 1