Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
SB Live 5.1 Digital
En het geluid doet vaag ja, als je gaar rijden komt het geluid wel uit alle speakers, maar motor geluid komt alleen uit links óf rechts, afwisselend. Erg vaag dus, heb ook geen oplossing ervoor (demo dan wel... heb full versie nog niet...)
@ hieronder, sja, de I en de O zitten naast elkaar, en gister heb ik vaak het woorde hoer gebruikt, ging vanzelf
[ Voor 18% gewijzigd door Nik op 16-11-2004 22:05 ]
YepVerwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 19:07:
je 5.1 geluid doet het wel bij andere games?
En verder idd ook wat Proller beschrijft. Full version overigens.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Soundcard 5.1
Z-5300 setje
Alle boxen geluid op centre na.
Overigens heb ik motorgeluid wel uit de 4 boxen...
Verwijderd
niet leuk... heb je zo'n set + ondersteund het spel heel leuk maar stereo
Hebben jullie al eens in de sound properties van Windows zelf gekeken (in het control panel) .. daar kan je het type luidsprekers kiezen (desktop speakers, 5.1 setup, headphone etc etc)
Ik zal er dezeavond ook eens naar beginnen zoeken ...
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
You bastard!Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:00:
ik heb een cheapass Terratec Aureon Fun 5.1 en lekker nergens last van![]()
Maar goed, het kan dus kennelijk wel
Heb nog even op de site van EA gekeken, maar daar zag ik door alle forums al gauw het bos niet meer
Iig genoeg mensen bij wie het ook niet werkt, en 1 (maar da's genoeg) waarbij het wel werkt. Voordat dit een opsomtopic wordt en verzandt in "ik kan wel / ik kan niet", de volgende vraag:
@markdking: hoe heb jij je instellingen van je audio staan dan? kun je idd voor 5.1 instellingen (misschien ook nog wel andere) kiezen, naast mono en stereo? Of zouden we het probleem ergens anders moeten zoeken
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 17-11-2004 18:51 ]
Verwijderd
M`n windows instellingen zijn standaard, dus speakersetting op 5.1. Nooit last met het geluid in NFSU2 gehad...
Edit: Kunnen jullie geen dual stereo selecteren in de software van je geluidskaart. Dus dat ej de stereo voor kopieert naar achter zodat je iig geluid uit alle speakers krijgt?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 19:36 ]
Verwijderd
Zouden de KX drivers dezelfde problemen hebben?
Iemand ervaring met een SB 5.1 icm KX drivers?
Verwijderd
met surround ... alleen je wilt niet weten hoe brak geluid er uit zo'n onboard geval komt als je audigy gewend bent
anyway... is dus een bugje in het spel of driver probje... ik denk bijde
maar ik heb wel gewoon geluid uit alle speakers.. alleen ik kan idd
geen surround kiezen. beetje jammer.
Hoop dat die bug in patch 1.XX??? verwerkt zal zijn
Tell me, da's dus de reden dat ik een een audigy gekocht heb. Heb dat ding niet voor niks, was duur zatVerwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 21:41:
het is sowieso een driver probleem... als ik mijn audigy eruit haal en ik gebruik de cheapass 6.1chippy die op mijn moederbord zit dan doet die het...
met surround ... alleen je wilt niet weten hoe brak geluid er uit zo'n onboard geval komt als je audigy gewend bent![]()
Zelfde effect hier dus. Wanneer komt die patch uitanyway... is dus een bugje in het spel of driver probje... ik denk bijde![]()
maar ik heb wel gewoon geluid uit alle speakers.. alleen ik kan idd
geen surround kiezen. beetje jammer.
Hoop dat die bug in patch 1.XX??? verwerkt zal zijn
Verder: @Praetorianer: welke on board chip heb jij dan?
Gisteren ook nog even geprobeerd of de installatie van de Creatie suite (meegeleverd op CD, maar dus NIET het creative media center) iets uitmaakte. Algemeen is het geluid nu een stuk beter (calibratie uitgevoerd) maar NFSU2 snapt nog steeds niet dat ik een 5.1 kaart heb
Tips anyone?
[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 19-11-2004 18:20 ]
Verwijderd
Ik had eerst mijn 6.1 aangesloten op mijn onboard geval aangesloten maar je wil denk ik niet weten hoe dat klinkt lolThe_Eagle schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:09:
[...]
Tell me, da's dus de reden dat ik een een audigy gekocht heb. Heb dat ding niet voor niks, was duur zat
Volgens mijn mobo fabrikant "Chaintech"The_Eagle schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:09:
[...]
Zelfde effect hier dus. Wanneer komt die patch uit
Verder: @Praetorianer: welke on board chip heb jij dan?
Gisteren ook nog even geprobeerd of de installatie van de Creatie suite (meegeleverd op CD, maar dus NIET het creative media center) iets uitmaakte. Algemeen is het geluid nu een stuk beter (calibratie uitgevoerd) maar NFSU2 snapt nog steeds niet dat ik een 5.1 kaart heb
Tips anyone?
Zit er op de Zenith 7NJS Ultra een .... Audio: CMI8738 6CH w/ S/PDIF
Zugt... beetje ongeduldig
Weet iemand al hoe je een simpele functie als surround sound moet activeren in deze situatie?
Verwijderd
Geen 5.1 optie in het menu, echter wel 5.1 geluid
Mijn center doet het overigens wel gewoon volgens mij, en ik hoor ook wel geluid uit de rears, maar da's gewoon omdat dan de stereo verdeeld wordt.
De CMMS bedoel je? Das gewoon goedkope upmix, hou ik niet van, maar ik gebruik het momenteel wel, omdat je niet anders kan. Wat een onzin, dan heb je een audigy 2, kan je alleen maar stereoThe_Eagle schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:34:
Update van mijn kant: Met de laatste nieuwe drivers van Creative (ergens mei 2004 geloof ik, originele waren nog van 2003 terwijl ik mijn kaart ergens in juli kocht) helaas ook geen verbetering.
Mijn center doet het overigens wel gewoon volgens mij, en ik hoor ook wel geluid uit de rears, maar da's gewoon omdat dan de stereo verdeeld wordt.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Nee, niet de CMMS. Alleen de drivers, die andere zut hoef ik niet te hebbenShailesh schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:37:
[...]
De CMMS bedoel je? Das gewoon goedkope upmix, hou ik niet van, maar ik gebruik het momenteel wel, omdat je niet anders kan. Wat een onzin, dan heb je een audigy 2, kan je alleen maar stereo
Moet wel zeggen dat de install een beetje onduidelijk is; alles staat standaard aangevinkt, denk je aan te vinken wat je wilt installeren en dan installeer je juist het andere
Door de speaker-calibrate is het geluid er wel stukken op vooruit gegaan btw
Laatste driver-updates staan op de site van Creative btw
Maar nog steeds geen oplossing voor mijn problem met NFSU2
Help anyone anymore?
heb btw een Soundstorm chipset op een Asus mobo... zou toch redelijke kwaliteit moeten zijn d8 ik
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Geluidskaart: Creative Soundblaster Audigy Player
Speakers: Hercules XPS 510
Heb al van alles geprobeerd maar nog geen oplossing.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Heb al aangegeven dat de optie 5.1 niet in het menu erbij komt (althans niet bij mij), maar dat het geluid wel degelijk 5.1 is.
Nou lijkt het me sterk dat dat echt 5.1 is. Het lijkt mij dat het gewoon de CMMS upmix is, alleen heb jij die misschien zonder te weten ingeschakeld? En bovendien hebben niet alleen mensen met een SB audigy hier last van, dus de oplossing moet toch echt van EA komen.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:20:
Probeer dan een keer die KX drivers...
Heb al aangegeven dat de optie 5.1 niet in het menu erbij komt (althans niet bij mij), maar dat het geluid wel degelijk 5.1 is.
[ Voor 1% gewijzigd door B-Bandit op 25-11-2004 18:21 . Reden: uit>in ]
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Wel zonde dat zo'n mainstream game deze gebreken vertoond.
Ik denk zelf dat het aan EA ligt, omdat NFSU het wel gewoon goed deed.
Het lijkt mij ook sterk dat het die Kx drivers zouden zijn. Die zijn namelijk gebaseerd op de Creative drivers (net zoals de Omega-drivers gebaseerd zijn op de Ati Calatlysts). Het doel van de Kx drivers is, meer ondersteuning en betere te leveren voor mensen die professioneel met audio (midi, ASIO, etc) bezig zijn. M.i. valt 5.1 geluid daar niet echt onder. DUs die 5.1 van jou lijkt me best wel een upmix. Denk ook dat het w88 wordt op EA of op Creative - maar dat kon met een beetje pech nog wel een beetje kastje-muur verhaal worden.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:20:
Probeer dan een keer die KX drivers...
Overigens zie je dit probleem ook op de fora van EA zelf vrij regelmatig opduiken....dus ik mag aannemen dat ze bij EA wel op de hoogte zullen zijn.
Het viel mij op dat als ik mijn geluid op mono instel in het spel, dat ie dat niet opslaat. De volgende keer als ik het spel opstart staat ie gewoon weer op stereo.
Ik kan ook nergens een registry entry vinden om dat in te stellen. (De video settings zijn in 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\EA GAMES\Need for Speed Underground 2' gewoon te vinden...)
Is er hier iemand waarbij het wel goed werkt, die even in de registry kan kijken of er een key is om het geluid in te stellen (en zo ja, welke
Misschien dat je het op die manier kan forceren dat ie naar 5.1 gaat.
Euh ja, ik heb een Audigy 2, maar wat wil je eigelijk zoeken? Het ligt gewoon aan EA, even wachten op update 1.2 ....Jumpman schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:59:
Iemand met een Creative Sound Blaster Audigy (2)? Dat zou wel super zijn. Dan kunnen we gaan zoeken waar het bij ons aan ligt.
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Maar inderdaad ik denk ook dat het aan Electronic Arts ligt, anders waren er vast wel wat mensen geweest.
Ik heb een Audigy2 en heb vandaag alle drivers geupdate. Ook 1.1 patch van NFSU2 geinstalleerd
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Voor mij EXACT hetzelfde verhaalChaoss schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:33:
zelfde probleem hier, vandaag mijn Z-5500 binnen gekregen, dus wou ff gaan testen met NFSU2 (die heeft uiteindleijk ook het THX logo) maar alleen mono en stereo in het menu te selecteren!
heb btw een Soundstorm chipset op een Asus mobo... zou toch redelijke kwaliteit moeten zijn d8 ik
Nederlander in België
Ik heb m als ff geconfigureerd als 5.1, maar in NFSU2 kan ik alleen maar kiezen uit mono en stereo.
conclusie: het is een algemeen probleem, niet alleen audigy... wachten op een patch van EA dus.