Toon posts:

[apache] globale htaccess/htpasswd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier al naar zitten zoeken maar kan er erg weinig over vinden.

Weet iemand of het mogelijk is om een globale htaccess te hebben en/of htpasswd waarin ik wat standaard zaken defineer.

het gaat over een aantal sites die ik host, die in een /.../.../www.blaat.nl/config/ notatie staan, waarin de dir config dan beveiligd moet worden.

En ik zou graag naast de standaard htaccess/htpasswd met login gegevens ook nog een globale htpasswd er op laten toe passen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 10:34 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit lijkt me iets voor SA :)
NOS > SA

Verwijderd

probeer deze link is

http://www.webmensen.nl/w...apbeveiligengenerator.php

EDIT:

offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:52:
icecone:
grappig maar ik hoef echt geen wizard om een htacces/htpasswd te maken hoor.[/quote]

Sorry dude je post te snel gelezen

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
icecone:
grappig maar ik hoef echt geen wizard om een htacces/htpasswd te maken hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 10:52 ]

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 09:58

Zoefff

❤ 

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je kan toch gewoon een .htacces met paswoord in bijvoorbeeld de dir htdocs zetten? Dan zijn alle onderliggende mappen ook beveiligd, en heeft de info in die .htacces ook invloed op de onderliggende mappen dacht ik.

Maar ik vermoed dat je dit niet bedoelt :?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
dat bedoel ik inderdaad niet.

voorbeeld:
ik heb de directories
/a/a/config
/a/b/config
/a/c/config
/a/d/config

Deze hebben allemaal een aparte htaccess en htpasswd.
Maar naast deze specefieke htaccess en htpasswd wil ik ook een globale htaccess of htpasswd. (gaat eigenlijk alleen om de htpasswd)
waar ik als developer in sta.
Zodat ik in al deze sites gewoon altijd kan inloggen met een globaal username/password.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is dit onmogelijk. Eigenlijk wil je dus iedere htaccess aanpassen zodat deze ook wachtwoorden uit een andere .htpasswd accpteerd. Het is waarschijnlijk haalbaarder om met een bash scriptje een entry aan alle .htpasswd's toe te voegen ieder uur ofzo :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zoefff
  • Laatst online: 24-08 09:58

Zoefff

❤ 

Idd, dat wou ik ook net zeggen. Heb nog even wat geklooid met wat .htaccess bestandjes, maar het lukt mij niet op de manier dat je het wilt.

Makkelijkste lijkt dus inderdaad het toevoegen van een globale user+pass aan elke .htpasswd :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Een globale htaccess definieren is natuurlijk eenvoudig: include it :)

Je include dus gewoon een 'globale' .htaccess in je 'lokale' .htaccess-bestandjes. Dat maakt het iig veel onderhoudbaarder dan in elke file apart je pwd op te geven. Wat het effect op meervoudige implementatie van passwordauthentificatie is weet ik echter niet. Proberen, dunkt mij, en graag ook even posten ;)

Kijk wel eerst even naar de "satisfy"-directive. "Satisfy any" icm twee passwordfiles zou nog best eens het gewenste resultaat kunnen opleveren.

Als alternatief voor twee .htpasswd's kan je natuurlijk ook denken aan een IP-filter (als je zelf een vast IP hebt: geef dat IP toegang tot alles). Ook hier zal je "satisfy" nodig hebben als je het met een .htpasswd wil combineren.

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 16-11-2004 13:41 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm. Kan dit niet gewoon in de httpd.conf? .htaccess files zijn daar eigenlijk kleine stukjes van, die toegepast worden binnen een <Directory>.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Rataplan schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:40:
Een globale htaccess definieren is natuurlijk eenvoudig: include it :)

Je include dus gewoon een 'globale' .htaccess in je 'lokale' .htaccess-bestandjes. Dat maakt het iig veel onderhoudbaarder dan in elke file apart je pwd op te geven. Wat het effect op meervoudige implementatie van passwordauthentificatie is weet ik echter niet. Proberen, dunkt mij, en graag ook even posten ;)

[...]
heb je de context van het include directive wel bekeken?
Context: server config, virtual host, directory
Gaat niet werken dus in een .htaccess file :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Spider.007 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:05:
heb je de context van het include directive wel bekeken?
Uhm, nee :)

|:(

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1