Toon posts:

Database uitlezen, brief genereren.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik wil een acces database (van 37 mb :|) uitlezen met een bepaald programma, en ik heb ook maar enkele tabellen nodig, en daaruit een brief generen zodat als ik het klantnummer invul dat hij de rest van de gegeven uit de database trekt.

Nou had ik eerst al het probleem met userrights alleen dat heb ik inmiddels gefixed.

Natuurlijk ben ik zelf al aan het zoeken geweest hoe ik dat het beste kan aanpakken op google en hier op tweakers, alleen kon ik niks bruikbaars vinden.

Ik heb het geprobeerd met Acces, Word en Delphi, alleen ik krijg het bij geeneen voorelkaar.

Mijn vraag welk programma adviseren jullie voor mijn probleem en welke functie zou ik dan moeten gebruiken?

Thnx in advance.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Voldoet die Mail merge module (oid) van MS Word niet? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:31:
Ik heb het geprobeerd met Acces, Word en Delphi, alleen ik krijg het bij geeneen voorelkaar.
niet echt duidelijk wat er mis gaat dan.
maar access+word+vb=progsel zou ik zeggen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
Met Word moet het volgens mij gewoon kunnen, in het menu kiezen voor : Extra > Brieven en Verzendlijsten > Werkbalk afdruk samenvoegen weergeven.

Dan krijg je een werkbalk waar je je .mdb kunt selecteren en velden in kunt voegen, als het goed is :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:33:
Met Word moet het volgens mij gewoon kunnen, in het menu kiezen voor : Extra > Brieven en Verzendlijsten > Werkbalk afdruk samenvoegen weergeven.

Dan krijg je een werkbalk waar je je .mdb kunt selecteren en velden in kunt voegen, als het goed is :)
Dat heb ik ook geprobeerd alleen dan lukt het me niet om meerdere tabellen in 1 document te krijgen, ik zal wel iets megafout doen :).

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:40
Je zou eens kunnen kijken naar OpenOffice. Die kan aan de hand van queries databases benaderen. Kan me niet voorstellen dat je daar geen mailmerge mee kan doen!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:27

Kappie

Tell me your secrets...

Als je de middelen (lees geld) er voor hebt zou je een proffesioneel pakket daarvoor kunnen aanschaffen. Anders zou het met document samenvoegen en de juiste query het ook moeten lukken (is wel erg lastig!).

Programmeren kan ook altijd nog maar dat ben je veel tijd kwijt.

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

Verwijderd

OpenOffice is daar uitermate geschikt voor.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Vooralsnog zie ik het programmeerprobleem niet :)

>> Software Algemeen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:45:
OpenOffice is daar uitermate geschikt voor.
Dan ga ik die downloaden, die is gratis toch? En moet ik dan het hele pakket downloaden of volstaan bepaalde onderdelen?

Tnhx

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:39:
[...]

Dat heb ik ook geprobeerd alleen dan lukt het me niet om meerdere tabellen in 1 document te krijgen, ik zal wel iets megafout doen :).
Zo moeilijk is het niet? :)

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/8646/samenv1.th.jpg
Even een testtabelletje...

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/1047/samenv2.jpg
Knopje om in word aan te geven welk document je wilt gebruiken...

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/9120/samenv3.jpg
Geen idee wtf dit doet, het werkt zo :P

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/8160/samenv4.jpg
Knopje om velden in te voegen

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/1854/samenv5.th.jpg
Venstertje waar je velden kunt kiezen...

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/5308/samenv6.th.jpg
Resultaat van mijn prachtige brief ;)

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/8906/samenv7.jpg
Knopje waarmee je samenvoegt naar een document... :)

Afbeeldingslocatie: http://img125.exs.cx/img125/122/samenv8.th.jpg
Et voila, samengevoegd document?

edit:
Hm wacht ja, meerdere tabellen, dat moest ook kunnen :X

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 16-11-2004 11:00 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57

Dido

heforshe

Als je meerdere tabellen wilt gebruiken is het misschien een mogelijkheid om een query te definieren in acces, en die als input te gebruiken voor je word mailmerge?

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:59:
Als je meerdere tabellen wilt gebruiken is het misschien een mogelijkheid om een query te definieren in acces, en die als input te gebruiken voor je word mailmerge?
Ja daar zat ik dus ook aan te denken, maar krijg dat niet voorelkaar. Heb een odc koppeling gemaakt, maar kan daar nergens queries opgeven. En dan vraag ik me nog af hoe je dan in word die als input kunt gebruiken?

Verwijderd

Volgens mij werken 1-n relaties niet met mailmerge.
Je zult op basis van je klantnummer 1 record terug moeten krijgen waarmee je je brief vult.

Dit zou ook moeten werken voor 1-n relaties, maar is zeker niet goedkoop en je moet nog veel programmeren.
Wanneer je 1-n relates wilt moet je die IMHO zelf uitprogrammeren en bijvoorbeeld in een tabel plaatsen.
Maak een functie waar je een recordset en een MS Word active document ingooit. De functie genereerd een tabel en plaatst die in het document

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Maak de query in MS Access en kies dan het menu Extra -> Office Koppelingen -> Samenvoegen naar MS Word en je bent klaar.

(overigens kan je eens kijken of je de database kleiner kan maken via de optie Extra -> Databasehulpprogramma's -> Database comprimeren)

[ Voor 39% gewijzigd door Boss op 16-11-2004 11:40 ]

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:57

Dido

heforshe

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:04:
Ja daar zat ik dus ook aan te denken, maar krijg dat niet voorelkaar. Heb een odc koppeling gemaakt, maar kan daar nergens queries opgeven. En dan vraag ik me nog af hoe je dan in word die als input kunt gebruiken?
Zoals hierboven gezegd: die query maak je in access zelf.

Vervolgens kun je die vanuit word op exact dezeflde manier benaderen als een tabel (als ik nme niet heel erg vergis :) )

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu alweer een hele tijd aan het proberen geweest en ik krijg het nog niet voor elkaar, want ik kan de database niet gewoon openen, want dan krijg ik een melding dat ik niet de juiste rechten heb daarvoor. Ik kan hem wel benaderen via een odc koppeling alleen dan kan ik geen sql queries maken ?

Help!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:25

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:10:
Ik ben nu alweer een hele tijd aan het proberen geweest en ik krijg het nog niet voor elkaar, want ik kan de database niet gewoon openen, want dan krijg ik een melding dat ik niet de juiste rechten heb daarvoor. Ik kan hem wel benaderen via een odc koppeling alleen dan kan ik geen sql queries maken ?

Help!
Je moet die query dus eerst in Access maken en daarna die query via odbc benaderen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:37

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je de juiste rechtren niet hebt moet je even aan de ontwikkelaar van die database vragen of 'ie dat goed kan zetten voor jou. Waarschijnlijk heeft hij er en beveiliging op gezet...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie reacties!

De ontwikkelaar van de database kan ik niet meer bereiken helaas, maar ik heb wel de system.nogwat van de users die wel recht tot de database hebben, daardoor kan ik hem ook wel openen met die odbc koppeling, want dat wou eerst ook al niet.

Ik krijg het niet voorelkaar helaas, kan nergens een sqlquerie van maken omdat ik de database niet kan openen. Ik ben bang dat ik het bijltje er bij neer moet gooien :'( .

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

euh wellicht kun je met een van die accounts .. alle data er uit zuigen en er een kopie van maken op je eigen server

als dat is gelukt is ofniet kun je mischien je een rapport indelen als een brief en klaar

Iperf

Pagina: 1