[ASP,HTML,JavaScript] Dynamisch images plaatsen onder tabel

Pagina: 1
Acties:

• Garoth
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een webapplicatie met behulp van (D)HTML, ASP en JavaScript.
In deze applicatie gebruik ik op een bepaald moment een tabel om wat data weer te geven. Deze tabel wordt dynamisch opgebouwd mbv ASP en gevuld met data die ik uit een SQL-Server database haal met ASP. Tot dusver geen enkel probleem.

Het probleem is namelijk dat de data die in de cellen staat verschillende betekenissen kan hebben. Afhankelijk van welke data er in de cel staat moet er een kader omheen geplaatst worden. Met andere woorden een dikke rand.

Ik had eerst het idee dat dit misschien kon door de border van de cellen aan te passen, maar helaas is dit niet mogelijk, zo blijkt. Het hoeft namelijk maar voor een paar cellen te gebeuren, en niet perse voor een hele rij of kolom.

Het idee waar ik nu mee bezig ben is om een plaatje hiervoor te gebruiken. Ik heb een plaatje gemaakt van zo'n kader (niets bijzonders, gewoon een vierkantje van dikke zwarte lijnen.), en dit wil ik dan onder de tabel plaatsen op de juiste plaats. Om dit te doen gebruik ik Z-index=-1; in de stylesheet voor het plaatje.

Alles leuk en aardig, maar ik wil deze plaatjes pas neerzetten op het moment dat het echt nodig is, dus in de code die de tabel dynamisch opbouwt. Alleen werkt dit niet. Het ziet er nu uit als volgt (is even op een plaats gedaan voor test-doeleinden):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
 If Colcount=1 then
      if RowCount=1 then
        response.write("[img]""kader.jpg""[/img]")
        response.write("<td align=""center"" rowspan=""64"">")

if Len(SML1) <> 0 then
          response.write("<font color=""#"& arrState(1,stateSML1) &""">")

if Cint(IDSML1)=Cint(ID1) then
             response.write("<font color=""red"">")
          end if

for i=1 to Len(SML1)
            response.write(Mid(SML1,i,1) &"<br>")
          next

response.write("</font>")
        else
          response.write("&nbsp;")
        end if

response.write("</td>")
      end if
    end if

Ik weet niet of het uberhaupt mogelijk is om deze images pas neer te zetten binnen de <td> tags, maar ik zou niet weten hoe het anders moet. Ik kan de images namelijk niet op een vaste positie neerzetten elders in de code, aangezien dan bij resizen de gehele layout naar de kl*ten zou gaan.

In de bovenstaande code werkt het dus geheel niet, er wordt niets getoond, terwijl er wel iets wordt getoond als ik het voor de <table> neer zet...

Heeft iemand enige suggesties, want ik ben een beetje aan het eind van mijn creatieve latijn om het zo te zeggen...

Bedankt, en greetz,

G

Als blikken konden doden, waarom doen ze er dan erwten in?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Maar waarom zou het niet met een border kunnen? Je kunt alle <td>'s andere borders geven:

code:
1
2
3
4
response.write("<td align='center' rowspan='64' style='border: 1px solid #000000;'>")
response.write("<td align='center' rowspan='64' style='border: 3px solid #000000;'>")
response.write("<td align='center' rowspan='64' style='border: 1px solid #FF00FF;'>")
response.write("<td align='center' rowspan='64' style='border: 1px outset #00FF00;'>")

• Garoth
Oh sorry, dat was ik nog vergeten te vertellen, het kan ook zijn dat het kader meerdere cellen omvat, dus dan moet de border tussen de twee of meer cellen wel normaal zijn. En zover ik heb kunnen vinden is het niet mogelijk om alleen een linker border dik te maken en de rechter niet en zo.

Mijn excuses, dat ontbrak nog uit de TS...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Garoth schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:15:
Oh sorry, dat was ik nog vergeten te vertellen, het kan ook zijn dat het kader meerdere cellen omvat, dus dan moet de border tussen de twee of meer cellen wel normaal zijn. En zover ik heb kunnen vinden is het niet mogelijk om alleen een linker border dik te maken en de rechter niet en zo.

Mijn excuses, dat ontbrak nog uit de TS...
Jawel hoor:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
border-left: 1px solid #000000;
border-right: 2px solid #00FF00;
border-top: 3px solid #FF0000;
border-bottom: 4px solid #0000FF;

• Garoth
Geweldig!!!!! :*)

Het werkt perfect. Hartstikke bedankt!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Style Sheets is toch iets wat ik eens wat beter moet bekijken, blijkt zo...

En dan kan dit topic wat mij betreft weder gesloten worden...

Bedankt en greetz,

G

[ Voor 64% gewijzigd door Garoth op 16-11-2004 10:22 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

* curry684 gooit enorm clientside topic over de schutting naar /13 8)7

Professionele website nodig?

Pagina: 1