HP openview en System Insight Manager

Pagina: 1
Acties:

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-02 18:59
Wij zitten hier met hetvolgende probleem ;

Sinds kort zijn bezig om hp openview en SIM op een server te installeren om zo ongeveer 25-30 servers te beheren , calimiteitsmelding enzovoort.

Nu hebben we dus een server ingestalleerd die als volgt geinstalleerd is :

- Windows 2003
- HP openview
- System Insight Manager
- Overige ( wat nodig is voor deze pakketen)

dit alles is geinstallerd op een vmware server , om zo te kunnen testen of het allemaal werkt .

het probleem is echter nu :

Als je HP openview installeert dan werkt SIM niet meer .

Wat ik nu wil weten is of we dingen over het hoofd zien ?
Zijn er bedrijven die dit succesvol draaien ?

We zijn nu trouwens aan het proberen om het op een Windows 2000 omgeving te zetten .

Als jullie meer informatie nodig hebben , dan hoor ik dat graag.

[ Voor 6% gewijzigd door michelc85 op 16-11-2004 10:05 ]

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Waarom via vmware? heb je geen standaard windows systeempje voorhanden?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Waarschijnlijk claimt HP Openview de SNMP tcp port. En daar luisterd SIM ook op.

• michelc85
zomertje schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:52:
Waarom via vmware? heb je geen standaard windows systeempje voorhanden?
Als het via vmware nie lukt dat gaan we dat uiteraard proberen , maar we proberen het nu even zo , voor het gemak.

• michelc85
CyberJ schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:20:
Waarschijnlijk claimt HP Openview de SNMP tcp port. En daar luisterd SIM ook op.
Goed punt , we proberen nu eerst openview te installeren en daarna SIM , de vorige keer was dit andersom

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 15:02

ReLight

echo("What Now ? !")

Wanneer je IM en HPOV op dezelfde machines draait heb je idd een conflict. Daarom raad HP Consulting dit ook af naar mijn weten.

Ook installeerd HPOV een ander SNMP deamon ipv de windows SNMP implementatie welke doorgaans heel brak is, en niet zoveel aankan. Daarom moet je ook bepaalde installingen veranderen om bv de Insight agents weer werkend te krijgen (staan in de intergratie manuals)

Je moet zowiezo de HPOV- HP SiM intergratie manuals/whitepapers door gaan nemen om te wete welke aanvullende maatregelen je moet nemen om die 2 samen te laten werken.

SIM en HP OVIS gaan wel weer goed samen, zolang je maar eerst HP OVIS installeerd ivm de ms sql db instances welke anders gelockt wordt. sucses.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1