Toon posts:

Meerdere Servers onder 1 Domein

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Forummers,

aangezien mijn verstand voor Exchange erg laag ligt, heb ik een vraag

ik heb 2 servers met exchange over internet aanelkaar gekoppeld,

1 server is rootserver (hoofdserver) en deze controlleerd van wie het mail is en eventueel naar de andere server stuurt.

op de hoofdserver staat bv. Piet en Klaas
en op een extraserver staat bv. Jan en Kees.

dus dat hij mail overstuurt naar de extra server waarop andere gebruikers zitten.

en ook dat bv Jan in Klaas zijn agenda kan kijken.

kunnen jullie mij helpen?
kunnen jullie me ook doorgeven waar het opstaat?

alvast bedankt!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
wat heb je al geprobeerd?

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

Verwijderd

Topicstarter
nogniets (ben ook maar een stagaire, kreeg opdracht om op internet te zoeken, het is voor een bedrijf, maar na zo'n 50 uur zoeken ben ik alleen maar wijzer geworden hoe je het configureerd met een firewal... nou dat heb je nodig zeg)

heb net 2 testpc's gepakt en daarop heb ik 2 servers geinstalleerd (windows 2000 server en 2003 (web) server) en dan doe ik het zo met de hand, maar heb al eerder exchange geinstalleerd maar dat ik gauw gezien heb is het enige wat makkelijk is, users aanmaken omdat het over de a.d. gaat

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 10:35 ]

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Waarom web server?? En de rest van je verhaal begrijp ik niet echt veel van. Voegt iig niet veel info toe waar we wat aan hebben.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Topicstarter
ik zal zo wat informatie opgooien zodra alle installaties voltooid zijn

windows 2003 web edition stond al op een pc en mocht er niet af helaas :(

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 17:20
Er is geen touw aan vast te knopen..

wat je bedoeld is volgens mij gewoon dat de twee servers gekoppeld worden/zijn met ad en Exchange.

Volgens mij kan je dmv de AD en de routing groups in exchange de servers koppelen. Dan laat je je mail op 1 server binnen komen en dan kijkt hij zelf naar welke server hij het stuurt.

Hoe heb jij de servers gekoppeld ?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Hier is inderdaad geen touw aan vast te knopen. Je hebt iets en je wilt nog iets en hoe je dat dan kan doen :?

Je bent stagair, het is dus de bedoeling dat je het toch echt met eigen kennis en wat vergaarde kennis kunt doen. Zomaar je vraag op een forum dumpen is eenerzijds voor je opleiding niet juist en anderzijds voor dit forum niet interessant.

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) en sys:/tweakers/net/PNS/readme.txt eens door hierover.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.