Toon posts:

[Design] OO Pattern

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik ben op zoek naar een OO pattern voor het volgende probleem:
Ik heb een klasse, genaamd Demuxer. Deze klasse krijgt als input een enkele file met daarin verschillende streams boven elkaar waarvan het aantal hiervan minimaal 2 is en de klasse heeft als output meerdere files, welke stuk voor stuk een stream bevatten van de inputfile. Hoe doe ik dit netjes in OO? Een naam voor een pattern in feite voldoende, zodat ik weet waar ik op kan zoeken?

Ik ben tevens op zoek naar een goede website met verschillende patterns, weet iemand zo'n website?

Alvast bedankt.

Groet,

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36
Je geeft veel te weinig info over wat het systeem juist moet doen, en hoe de relatie is tussen de input en output.
Afaik is er hier niet direct een 'standaard' pattern voor, maar niemand weerhoud je natuurlijk om zelf een goede OO oplossing te gaanbedenken.

Goeie websites weet ik niet zo direct, maar in de FAQ staan er wel een aantal goeie boeken vermeld. (GoF, Fowlers' Enterprise Architecture Patterns, ... )

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het systeem krijgt als input een (aantal) a/v-file(s). Deze bevatten verschillende streams met daarin ofwel audio ofwel video. Deze moeten allemaal naar seperate bestanden worden weggeschreven, voorbeeld:

input file 1: sesamstraat.mpg, bevat video stream + audio stream.
input file 2: hetnieuws.mpg, bevat video stream + audio stream (nederlands) + audio stream(engels).

output file 1: sesamstraat.mp2 (audio stream)
output file 2: sesamstraat.m2v (video stream)
output file 3: hetnieuws_1.mp2 (audio stream engels)
output file 4: hetnieuws_2.mp2 (audio stream nederlands)
output file 5: hetnieuws.m2v (video stream)

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 13:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:48:
Ik ben tevens op zoek naar een goede website met verschillende patterns, weet iemand zo'n website?
http://www.patterndepot.com/put/8/JavaPatterns.htm en http://www.phppatterns.com ?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:48:
Mensen,

Ik ben op zoek naar een OO pattern voor het volgende probleem:
Ik heb een klasse, genaamd Demuxer. Deze klasse krijgt als input een enkele file met daarin verschillende streams boven elkaar
DIt snap ik niet.. streams boven elkaar..
waarvan het aantal hiervan minimaal 2 is en de klasse heeft als output meerdere files, welke stuk voor stuk een stream bevatten van de inputfile.
Je wilt de inhoud van 1 bron verdelen over meerdere bronnen? Kan dit niet meteen plaatsvinden aangezien je meerdere streams boven elkaar had??

Uit je naam (muxer) mag ik opmaken dat je weet wat een multiplexer en een demultiplexer is.

[edit]
Ik zie dat je nog een reply hebt gepost. Ik zal deze ook even doorlezen, misschien dat ik je verhaal dan beter begrijp.

Uit je verhaal kan ik opmaken dat streams van 1 soort (audio bv) niet meer met elkaar worden gecombineerd. het probleem kan hierdoor (in principe) beperkt worden tot een enkele bron omdat de bronnen onderling geen relatie met elkaar hebben. Als jij toch al een audio stream kunt maken... en jij kan al een videostream maken... dan kan je het toch direct naar file wegschrijven? Ik zie niet in waarom je alles met elkaar zou willen combineren als er geen onderlinge relatie is.

[ Voor 32% gewijzigd door Alarmnummer op 16-11-2004 10:28 ]

Verwijderd

Portland Pattern Repository's Wiki is een goede bron van informatie.

• staefke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 22:28
Ik heb hier het boek Enterprise Integration Patterns van Hohpe en Woolf voor me liggen en als je je audio/video streams als een 'message' zou zien (en waarrom ook niet) dan zou je een 'Composed Message Processor' "pattern" kunnen gebruiken (om dit nou een pattern te noemen... maar ja).

Dit ding is niets anders dan een splitter gevolgd door een router. De splitter trekt de verschillende soorten berichten uit elkaar (audio/video streams in jouw geval) en de router zoekt de juiste processor daarbij.

duh ?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

staefke schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:01:
Ik heb hier het boek Enterprise Integration Patterns van Hohpe en Woolf voor me liggen en als je je audio/video streams als een 'message' zou zien (en waarrom ook niet) dan zou je een 'Composed Message Processor' "pattern" kunnen gebruiken (om dit nou een pattern te noemen... maar ja).

Dit ding is niets anders dan een splitter gevolgd door een router. De splitter trekt de verschillende soorten berichten uit elkaar (audio/video streams in jouw geval) en de router zoekt de juiste processor daarbij.
Uit zijn verhaal heb ik niet kunnen opmaken dat de dingen weer samengevoegd moeten worden. Dus als hij die streams (die hij al heeft) gewoon wegschrijft naar een file dan is hij al klaar. Er hoeft niets gecombineerd te worden.

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

Tuxie

En WeL nU!

Uit zijn verhaal heb ik niet kunnen opmaken dat de dingen weer samengevoegd moeten worden. Dus als hij die streams (die hij al heeft) gewoon wegschrijft naar een file dan is hij al klaar. Er hoeft niets gecombineerd te worden.
Klopt, maar waarschijnlijk is dat de volgende gebruikerswens: Hey, kunnen we ze dan ook weer samenvoegen? ;)

• staefke
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-05 22:28
dat combineren (de aggregator) kun je natuurlijk achterweg laten :) (wellicht heet dit dan geen "composed message processor" meer, maar het idee zal duidelijk zijn)
maar die afzonderlijke streams heeft ie nog niet (sesamstraat heeft zowel audio als video, die andere zelfs 3 streams).

[ Voor 69% gewijzigd door staefke op 16-11-2004 13:26 ]

duh ?

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

staefke schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:19:
dat combineren (de aggregator) kun je natuurlijk achterweg laten :) (wellicht heet dit dan geen "composed message processor" meer, maar het idee zal duidelijk zijn)
Ik probeer de topic starter duidelijk te maken dat zijn oplossing niet zo complex hoeft te zijn. Dat hij iets denkt nodig te hebben.. dat hij niet nodig is.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Interessante uitleg over patterns:
http://www.google.nl/sear...om&hl=nl&client=firefox-a
:p

[ Voor 28% gewijzigd door Skaah op 16-11-2004 15:56 ]

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
edit:
die werkt idd wel

[ Voor 66% gewijzigd door pjotrk op 16-11-2004 16:20 ]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Updated. D'r stond vroeger nog een andere, misschien heb ik die nog ergens staan, ik ga wel ff zoeken.
Dit topic: [rml][ Humor] Resign patterns[/rml]

Maar die pagina bestaat dus helaas niet meer, en allmighty google heeft 'm ook niet.

[ Voor 48% gewijzigd door Skaah op 16-11-2004 16:07 ]

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 21:16
Ik snap totaal niet wat je wilt, maar voor meer informatie over patterns:
Enkele websites:
Microsoft Patterns
Core J2EE Patterns
GoF Boek

• pjotrk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-07-2025
Skaah schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:03:
Updated. D'r stond vroeger nog een andere, misschien heb ik die nog ergens staan, ik ga wel ff zoeken.
Dit topic: [rml][ Humor] Resign patterns[/rml]

Maar die pagina bestaat dus helaas niet meer, en allmighty google heeft 'm ook niet.
http://www.dcc.unicamp.br/~oliva/fun/prog/resign-patterns ? :)
edit:
die lijkt nu down

Deze dan.
http://alleg.sourceforge.net/docs/resign_patterns.en.txt

[ Voor 12% gewijzigd door pjotrk op 16-11-2004 16:25 ]

• Alarmnummer

Alarmnummer

-= Tja =-

Als we toch bezig zijn:
Patterns Central

Volgens mij heeft de TS nu wel genoeg links.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, volgens mij kan ik hier al heel wat mee!
Pagina: 1