[MsSQL] Migratie naar nieuwe harddisks wil niet.

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
Ik weet niet 100% zeker of dit hier hoort maar ik kon geen beter forum vinden, SA lijkt me te globaal.

Gisteravond was ik op de zaak met een serverupgrade bezig. een raid1 schijf van 2x 18GB 10K Scsi moest worden vervangen door een RAID5 van 3x 72GB 15K SCSI disks.

Ik heb de nieuwe schijven geplaatst. Alle data 1 op 1 overgezet middels Total Commander en in safe modus de schijven ge-renamed zodat de schijfletter weer precies hetzelfde is. Een identieke schijf dus weer, zou je denken....

SQL Server wilde dus niet meer opstarten, deze kon de data niet meer vinden "Files not found" e.d.

Heb ik nu iets verkeerds gedaan of is er iets wat ik ben vergeten?

Ik heb de oude schijven weer geactiveerd door deze weer de juiste driveletter mee te geven en de server startte weer gewoon op.

Exacte screenshots heb ik helaas niet omdat de server a.s.a.p. weer in de lucht moest.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Programming & Webscripting gaat over programmeren. Een programmeur houdt zich normaliter niet bezig met de installatie en configuratie van SQL Server :) Daar zijn anderen voor.

Vandaar: Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Rechtermuisknop op de databasenaam in Enterprise manager en kijk dan eens op de Data Files en Transaction Log tabs. Staat alles daar goed?

Weet je 100% zeker dat de bestanden in dezelfde directory staan?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Topicstarter
P_de_B schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:20:
Rechtermuisknop op de databasenaam in Enterprise manager en kijk dan eens op de Data Files en Transaction Log tabs. Staat alles daar goed?

Weet je 100% zeker dat de bestanden in dezelfde directory staan?
`
Alles staat precies in dezelfde directory.

Transation Log's e.d. kom je al niet eens want Enterprise manager kan helemaal niet bij de DB komen want de service kan niet worden gestart..

EDIT:

Even een aanvullig uit de event log:

The MSSQL$AFASSQL service failed to start due to the following error:
The system cannot find the path specified.

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 16-11-2004 09:52 ]