Toon posts:

omschakeling s-video - scart --> zwart wit beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, Ik heb echt alles geprobeerd en mij is verteld dat er zeker iemand op deze site zit die de oplossing weet. Het zit namelijk zo.
Ik wil graag mijn computer kunnen verbinden met mijn tv. Dit kan natuurlijk dmv een s-video kabel maar mijn tv heeft geen s-video ingang. Ik heb dus een adapter aangeschaft die dit signaal omzet naar een signaal voor de scart ingang. Als ik vervolgens alles aansluit en de computer opdracht geef om het signaal naar de tv te sturen krijg ik een perfect scherp zwart-wit beeld op mijn tv. wat ik ook doe aan de instellingen van de videokaart (een intel 82845 G) ik krijg het signaal niet in kleur. De instellingen voor PAL kloppen, dit is volgens de site van intel de enige fout die ik kan maken. Ik ben al zo ver dat ik weet dat de videokaart een gemengd signaal uit moet voeren. Dit heb ik ontdekt op de computer van mijn vriendin waarop ik het zelfde wilde doen (wat ook gelukt is), maar op deze computer kon ik instellen of ik de uitvoer van de videokaart s-video, gemengd of analoog wilde hebben. Ik heb echter geen idee hoe ik dat signaal moet instellen bij mijn eigen videokaart. Ik heb de meest recente drivers geinstalleerd die ik kon vinden op de site van intel, maar hiermee kom ik niet veel verder. Ook de troubleshooting brengt me niets dan platgetreden paden. Het lijkt mij stug dat mijn videokaart het eenvoudigweg niet ondersteund. Het is een laptop van 1 jaar oud en ik weet dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben gehad. Zij hebben het opgegeven, ik geloof echter niet dat het onmogelijk is.

Kan iemand mij op een duidelijke manier vertellen wat ik eraan kan doen? Ik weet redelijk om te gaan met computers maar heb geen idee van het jargon, dus houdt daar aub rekening mee als u mij wilt helpen

Daan Damen

ps. de gele tulp ipv scart is niet de oplossing, die kan ik nl niet aansluiten op de tv. het is puur een softwaretechnisch probleem.

Verwijderd

Weet je zeker dat die scart- ingang van je tv wel S-video ondersteund?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Ff vooraf:

In principe werkt die gele tulp (= composite) juist wel op iedere TV met een scart. Dit is het meest simpele signaal dat ook door iedere normale videorecorder wordt gebruikt.

S-video wordt op de meeste nieuwere TV's wel ondersteund via scart en vaak ook via "camcorder" aansluitingen aan de voorkant.

RGB is het mooist maar lang niet alle TV's ondersteunen zo'n signaal en er zijn ook niet veel TV-out oplossingen voor PC die RGB uitspugen.

Als ik het goed begrijp heeft jouw laptop alleen een s-video uitgang?
En de TV heeft geen losse s-video aansluiting, maar kan wel s-video via scart weergeven (in kleur) vanuit die andere PC?

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Al eens een andere instelling gebruikt voor Pal?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 17:02

André

Analytics dude

Ik heb dat probleem ook gehad, maar zodra ik in het menu van de TV aangaf dat er S-Video binnenkwam (ik moest dat apart aanzetten) werkte het perfect en was het in kleur :)

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 22:45
http://gathering.tweakers...st_messages/482538#zwartw

Dit is toch wel een heel bekend probleem hoor ... 't staat in de FAQ en je had het ook m.b.v. de search toch wel moeten kunnen vinden.

[ Voor 49% gewijzigd door Wouter! op 16-11-2004 09:40 ]

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 13:41
Waarom open je 2x hetzelfde topic??
probleem met het verbinden van mijn computer op de tv

Verwijderd

dubbel :/

djdamen, als je vermoedt dat een topic in een ander subforum hoort kun je dat aangeven middels een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif topicreport. In ieder geval is het openen van dubbeltopics niet de bedoeling :)

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 10:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.