Toon posts:

[XP] Pc loopt om de 10 minuten precies 10 seconden vast*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc twee jaar oud ongeveer, met een zeer dure onderdelen . p4 2.53GHz , 512MB ram
Heb er dan ook erg veel plezier mee......
Echter loopt hij iedere 5-15 minuten voor ca. 10 seconden vast welk ik dan erg irritant ervaar. ik heb alles geprobeerd om achter te komen waar het precies ligt maar ik kom er niet uit, google en recente zendingen op 't forum boden ook geen uitkomst. Ik heb nog eens een virusscanner overeen gehaald, geen resultaat, het kwam door een of ander spam gedoe , want kort geleden hebben we ff antivirus uitgesscheld voor het zenden van belastingaangifte en sindsdien loopt ie ieder 5 a 10 minuten 10 seconden vast. heeft iemand een oplossing voor mij , laat u mij aub weten .
:'(

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:57:
Ik heb een pc twee jaar oud ongeveer, met een zeer dure onderdelen . p4 2.53GHz , 512MB ram
Duur is relatief natuurlijk ;) Ik zou er eens met Ad Aware of S&D overheen gaan. Die kunnen processen detecteren die je liever niet je CPU ziet gebruiken.

Succes :)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-04 12:31

n00bs

Het is weer Zomer!

2 jaar oud en zeker nooit een nieuwe versie install gedaan ;)?
zonee... dan wordt dat eens tijd ;)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik even de processen in de gaten houden. Klinkt als een proces dat elke tien minuten gestart wordt en even je CPU erg hard aanspreekt.

Als je weet wanneer het weer gaat gebeuren even task manager openen en sorteren op CPU verbruik.

Verwijderd

Heb je toevallig een oude HP scanner aangesloten? Ik heb daar nog wel eens last van gehad, dat die alles blokkeerde.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Boot to safe mode, same prob? zoek het in je hardware/drivers

met papier mache kun je alles maken!!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie hebben we het hier over eigenlijk? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:34:
Welke Windows versie hebben we het hier over eigenlijk? :)
ik heb windows xp op mijn pc als os. verder heb ik geen scanner aangesloten .ik heb ongeveer maand of 11 geleden schone schip van gemaakt. zelfs het opstarten lukt het nauwelijks, erg traag, voordat ie op gang is gekomen ben ik al 5 minuten verder.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Waarom dan moeilijk doen??? doe gewoon een nieuwe install, maak eerst tuurlijk wat backups en config alles goed en maak een mooie ghost image die je dan altijd terug kan zetten.

Je OS weer helemaal cleanen, duurt langer dan alles opnieuw doen

Verwijderd

Wel eens van de Windows messenger gehoord??? Die zoekt om de haverklap contact met internet en trekt nogal wat van je CPU. Bij mij bevroor Colin McRae steeds en ik wist maar niet waarom :'( ...
Staat standaard in de map Program Files\Messenger onder de naam msmsgs.exe. Hernoemen, probleem opgelost. Kun je niet hernoemen??? Dan is dat rotding dus net bezig! Killen en opnieuw proberen.

PS. 8)7 Na installatie van SP2 moet je opnieuw hernoemen! Stomme ding wordt gewoon weer teruggezet.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:58
Ik heb even xp bij in de titel gezet, wil je hier in het vervolg zelf aan denken? :)

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:15:
[...]

ik heb windows xp op mijn pc als os. verder heb ik geen scanner aangesloten .ik heb ongeveer maand of 11 geleden schone schip van gemaakt. zelfs het opstarten lukt het nauwelijks, erg traag, voordat ie op gang is gekomen ben ik al 5 minuten verder.
Nogmaals ;) , heb je Ad Aware al gedraaid? 11 maanden is trouwens al een lange tijd als je een programma als Ad Aware of S&D niet gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:30:
[...]

:(

Nogmaals ;) , heb je Ad Aware al gedraaid? 11 maanden is trouwens al een lange tijd als je een programma als Ad Aware of S&D niet gebruikt.
ik heb ad aware overeen gehaald geen resultaat. zelfs tijdens het typen van deze bericht loopt ie al vast, daarnaast heb ik de messenger wel uit. toch loopt ie om de zoveel tijd vast. erg lullig als ik nodig cd's of dvd's moet branden toch ?

Verwijderd

Kijk eens in je logboek van xp met fouten. als je die weet te vinden. haal ik de meeste hangers uit

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

Toevallig geen motherboard monitor lopen , die wil ook wel eens blokkeren.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb onlangs het zelfde gehad, (b)leek aan een ge-de-installeerde versie van een firewall te liggen... heb echt ieder regcleaner tool en spyware programma er bij gehaald.. alleen format hielp:s.. ik vrees het ergste..

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik snap het nog steeds niet, wat ik al eerder zei OS staat er al 2 jaar op, nu is dit topic al 1.5 dag oud en nog steeds geen verbetering.

In die tijd had je makkelijk een verse install kunnen doen met alle laatste patches/updates/firmwares etc etc.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:57:
.....want kort geleden hebben we ff antivirus uitgesscheld voor het zenden van belastingaangifte en sindsdien loopt ie ieder 5 a 10 minuten 10 seconden vast. heeft iemand een oplossing voor mij , laat u mij aub weten .
:'(
Lijkt mij toch idd wel op een virus of spyware, maar waarom zet je je virusscan uit, als je een belastingaangifte gaat versturen ? :?

Probeer anders eens met HiJackthis je processen lijst te posten. Wellicht dat wij iets raars zullen zien..

Verwijderd

Topicstarter
nextware schreef op woensdag 17 november 2004 @ 13:52:
[...]

Lijkt mij toch idd wel op een virus of spyware, maar waarom zet je je virusscan uit, als je een belastingaangifte gaat versturen ? :?

Probeer anders eens met HiJackthis je processen lijst te posten. Wellicht dat wij iets raars zullen zien..
ik zal dan maar een schone schip van maken , als het toch blijft hangen , zal ik jullie heus wel weer op de hoogte stellen .
Pagina: 1