Hi, ik speel al een tijd Battlefield Vietnam. Het liep altijd redelijk tot goed (kon wel beter, maar alla, goed speelbaar). Ik heb net echter mijn moederbord vervangen en nu heb ik ineens last van een korte lag/framedrop om de 1.5 seconde.
Je zou zeggen: Windows opnieuw installeren, omdat je een ander moederbord hebt. Maar het gaat hier om een swap van een Asus A7N8X-X moederbord met een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord. Beide vrijwel dezelfde chipset, alleen heeft de -E meer opties (firewire, soundstorm, SATA).
Systeem voor de swap:
AMD Athlon XP 2600+ (Barton core)
2 x 256Mb DDR400
Asus A7N8X-X
Point Of View Geforce4 Ti4200 64Mb
Creative Soundblaster Live! 1024
Systeem na de swap:
2 x 256Mb DDR400
Asus A7N8X-X
Geen soundcard (soundstorm on-board)
Het grote verschil zit hem wschl vooral in de soundcard. Toch is Soundstorm sneller en vooral minder belastend voor het systeem dan de SB Live! 1024. Iig. volgens de diverse testen.
Herkent iemand dit probleem?
Edit:
Een extra ding: ik heb gisteravond de laatste drivers voor alles gedownload en geinstalleerd, en daarna heeft alles het eventjes goed gedaan. Vandaag ben ik aan het spelen en het probleem is gewoon weer terug
.
Je zou zeggen: Windows opnieuw installeren, omdat je een ander moederbord hebt. Maar het gaat hier om een swap van een Asus A7N8X-X moederbord met een Asus A7N8X-E Deluxe moederbord. Beide vrijwel dezelfde chipset, alleen heeft de -E meer opties (firewire, soundstorm, SATA).
Systeem voor de swap:
2 x 256Mb DDR400
Asus A7N8X-X
Creative Soundblaster Live! 1024
Systeem na de swap:
2 x 256Mb DDR400
Asus A7N8X-X
Geen soundcard (soundstorm on-board)
Het grote verschil zit hem wschl vooral in de soundcard. Toch is Soundstorm sneller en vooral minder belastend voor het systeem dan de SB Live! 1024. Iig. volgens de diverse testen.
Herkent iemand dit probleem?
Edit:
Een extra ding: ik heb gisteravond de laatste drivers voor alles gedownload en geinstalleerd, en daarna heeft alles het eventjes goed gedaan. Vandaag ben ik aan het spelen en het probleem is gewoon weer terug
[ Voor 11% gewijzigd door RetepV op 16-11-2004 00:23 ]
Macbook Pro