Hdd rare geluiden en niet meer aanspreekbaar

Pagina: 1
Acties:

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zondag avond begonnen dr rare geluiden uit mn hdd te komen, en kon hij na een reboot windows niet meer starten.

Ik heb vandaag een nieuwe hdd gekocht, en probeer nu de gegevens van die kapotte zeg maar af te halen. Deze kapotte bestond uit 2 partities (C en E). In het begin zag ik ze allebij, maar kon ik alleen gegevens van E af halen. Dit ging inweze zonder problemen. Maar nu ziet windows de complete hdd niet meer. Zelfs niet E waarvan ik nog dingen heb kunnen redden,

Ik heb van de faq die 3 programmatjes proberen te gebruiken, maar aangezien windows de partities niet eens ziet, doen die programma's ook vrij weinig voor me.

Heeft iemand nog een oplossing voor me?

iStockphoto

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Alle denkbare tips staan reeds in de FAQ. Als de harddisk geeneens in BIOS/Windows wordt herkend, dan moet je even fysiek aan de slag. Onderaan de FAQ-hoofdstuk staan de juiste tips/info.

• BlizzarD
  • Niet online
Het bios ziet m wel goed.

Alleen dos/windows niet.

En heb net dat Knoppix geprobeerd, maar zelfs linux wil m niet zien :S

iStockphoto

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
check, als het aanwezig is in knoppix, de SMART output van de desbetreffende HD?

dikke kans dat ie kaduuk is

• BlizzarD
  • Niet online
Ja powermax gaf ook al een foutmelding dat hij de partitionering niet kon vinden.

Maar vind het zo gek dat ik eerst wel van een andere partitie van de hdd gegevens kon kopieeren (en zelfs zonder problemen). Probleem is, dat de gegevens die ik wil hebben op de andere partitie stonden, dus die wil ik eigenlijk koste wat het kost terug hebben

De hdd werd overigens ook niet gezien in Mandrake 10..

[ Voor 9% gewijzigd door BlizzarD op 17-11-2004 16:51 ]

iStockphoto