Toon posts:

GA-8KNXP USB en Firewire aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 2,5 uur zoeken ga ik zelf maar eens een topic plaatsen want ik kom er niet meer uit.
Op bovengenoemd mobo zitten ook twee USB en IEEE 1394 connectoren voor een front-aansluiting. In mijn Thermaltake kast zit een bracket met een fan-controller, CPU-temperatuurmeter, 1 IEEE 1394 en 2 USB-aansluitingen. De IEEE 1394 kabel is lang genoeg maar eindigt in een 6-polige male stekker. Het mobo heeft een 9-pins en 15-pins connector. Ik zoek me wezenloos naar een verloopstekkertje.
Een soortgelijk probleem voor de USB; deze eindigt in 9 losse stekkertjes. Nou zou ik deze nog wel op het juiste pinnnetje weten te krijgen ware het niet dat deze kabel te kort is. Ik zoek mij ook even wezenloos naar een verlengkabeltje USB intern 9-polig female/male. Ik heb wel een verlengkabel maar die is male/male.
Van ellende ga ik in de tussentijd op zoek naar een andere bracket met in ieder geval USB en Firewire, maar dan wel met kabels die ik direkt kan aansluiten. 8)7
Wie weet raad?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De draden een voor 1 doorknippen en er een langere draad tussen solderen. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Bas, dat is op zich ook geen gek idee. Ik heb inmiddels de verlengkabel die ik had gebruikt en (naar ik hoop) de corresponderende stekkertjes met elkaar verbinden met metalen stripjes van een paperclip. Maar wat ik ook doe, er komt geen leven in, of XP zegt dat er teveel stroom wordt getrokken en sluit de USB-hub af of het apparaat wordt niet herkend (terwijl dat bij de aansluiting op de achterkant van de PC wel gebeurt) of er is totaal geen reactie. Ik heb ook een dubbele USB-aansluiting voor de plek van een PCI-kaart met een juiste stekker (10-polig) maar die doet het ook niet. Zowel mijn fototoestel als mijn iAudio M3 8) geven hetzelfde resultaat. Ook in de BIOS zie ik 4 USB-opties en die zijn allen enabled. Dus ik weet het niet meer, ik mik dat ding gewoon weg en koop eenzelfde van Trust (met knikkende knieen want dat merk staat niet zo goed bij mij bekend). Er gaat 1 kabel naar achteren waar een 25-polige aansluiting op de plek van een PCI-kaart komt van waaruit ik kabeltjes kan leggen naar de desbetreffende aansluitingen op de achterzijde. Als iemand nog een tip heeft om de interne front-aansluitingen tot leven te wekken hoor ik het graag

Verwijderd

_bas_ schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:33:
De draden een voor 1 doorknippen en er een langere draad tussen solderen. :)
Idd :)

Zelf heb ik ook een 8KNXP maar daar heb ik verder nooit problemen mee gehad... (Antec kast).