Toon posts:

PC loopt ongevraagd emails te versturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een aantal dagen merk ik dat ik waarschijnlijk een keylogger op mijn pc heb.

Ik heb meteen Norton Internet Security 2005 geinstalleerd. 2 dagen merkte ik niets.

Maar net toen ik naar mijnpostbank.nl ben geweest. (Ja én ingelogt, alleen geen username want die stond er al)
Net verstuurd hij weer 2 berichten.
In outlook staat niets bij verzonden berichten, inbox ook niets.

Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen wat en waarheen mijn Outlook 2003 dingen aan het sturen is?

Packetsniffer werkt niet goed omdat die alles checkt.
Als iemand een idee heeft alsjeblieft, het is dat ik vandaag nog 8 euro op mijn rekening heb, maar over een week is dat 400. Dus dat zou minder zijn als alles er af geript wordt.

bvd,

Verwijderd

Afgezien van het feit dat je wilt weten wat er verstuurd wordt is het misschien handig om te checken op spyware. Run SpyBot, AdAware en HijackThis eens om te kijken of er wat vreemds tussen staat. Kijk hier eens over spyware ruimen...

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 19:02

SmartDoDo

Woeptiedoe

Jouw vraag hoort niet in SG thuis maar in BV :)

SG --> BV

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12 19:03

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een keer toen op gamer.nl forum iemand een hack voor gunbound stond te weg te geven, voor de grap geprobeerd te kijken wat het nou eigenlijk was.

Aangezien ik die butt al eerder tegengekomen was wist ik wel dat het een password stealer of zoiets dergelijks was, maar die stealer was puur voor gunbound. Deze is volgens mij voor de complete pc.

Rare processen draaien er volgens mij niet, naja ik denk het wel maar ze zijn zo genoemd zodat ik geen idee heb wat ze allemaal doen.

crsr.exe heb ik bijvoorbeeld, internet zegt dat het een worm is. Deze heb ik al geblokt met Norton maar verder doet Norton er niets mee.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Hoe weet je trouwens dat je pc email stuurt?
zie je dat aan norton..??
Zoja, hoe weet je zeker dat het outlook is dat die mailtjes stuurt??

[ Voor 5% gewijzigd door job op 16-11-2004 00:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:22:
Hoe weet je trouwens dat je pc email stuurt?
zie je dat aan norton..??
Zoja, hoe weet je zeker dat het outlook is dat die mailtjes stuurt??
Omdat als er een mail verstuurd wordt door outlook mijn norton een berichtscan geeft. Dit gebuurt puur bij incoming en outcoming mail.

En dat doet hij dus om de 20 minuten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

En installeer nou voor de grap eens een ander mail programma...
Dan zul je zien dat norton dan ook een berichtenscan laat zien.

Oftewel je weet niet zeker dat het outlook is die die mailtjes stuurt.
Het kan net zo goed een ander programma (geinstalleerd via dat virus) op je pc zijn die deze mailtjes verstuurt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Dan zou ik maar eens zorgen dat je een aantal spyware scans etc. uitvoert.
Wat nog wel een handig programmaatje is om te gebruiken is Hitman Pro.
Gratis te downloaden op www.hitmanpro.nl
Dit programma gebruikt 7 gratis varianten van verschillende spyware, adware en exploitscanners, en zorgt voor een aardige scan om dit soort meuk tegen te gaan.

Even heel flauw gezegd, maar juist als je een hack programma download naar aanleiding van een post van iemand in een forum, vraag je mijns inziens om problemen. Sowieso met dat soort meuk aan de gang gaan vraagt om problemen mijns inziens.

En als je echt zo bang bent dat je geld van je rekening wordt geript, zou ik als ik jouw was mijn PC maar eens herinstalleren, en contact opnemen met de bank om je inloggegevens te veranderen, zodat je password etc. niet meer hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:37:
Dan zou ik maar eens zorgen dat je een aantal spyware scans etc. uitvoert.
Wat nog wel een handig programmaatje is om te gebruiken is Hitman Pro.
Gratis te downloaden op www.hitmanpro.nl
Dit programma gebruikt 7 gratis varianten van verschillende spyware, adware en exploitscanners, en zorgt voor een aardige scan om dit soort meuk tegen te gaan.

Even heel flauw gezegd, maar juist als je een hack programma download naar aanleiding van een post van iemand in een forum, vraag je mijns inziens om problemen. Sowieso met dat soort meuk aan de gang gaan vraagt om problemen mijns inziens.

En als je echt zo bang bent dat je geld van je rekening wordt geript, zou ik als ik jouw was mijn PC maar eens herinstalleren, en contact opnemen met de bank om je inloggegevens te veranderen, zodat je password etc. niet meer hetzelfde zijn.
Bedankt voor het proggie, ga het proberen.
Qua veranderen van bankgegevens zal beetje moeilijk worden als ik dit nu verander op de pc, omdat die fucker het dan alsnog heeft.

Heeft er niet iemand een programma die kan zien wat de uitgaande emails zijn?

• Brede P
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:48:
[...]

Bedankt voor het proggie, ga het proberen.
Qua veranderen van bankgegevens zal beetje moeilijk worden als ik dit nu verander op de pc, omdat die fucker het dan alsnog heeft.

Heeft er niet iemand een programma die kan zien wat de uitgaande emails zijn?
Probeer je login gegevens eens te wijzigen op de PC van een ander, of ga nu als een speer je PC herinstalleren, en verander daarna je gegevens. Dan weet je, in ieder geval na een format, zeker dat die fucker zoals je hem noemt, je logingegevens van je bank niet meer weet, als hij/zij ze op dit moment al weet.

Edit:
Met betrekking tot het lezen van uitgaande mails. Het probleem hiervan is dat je of ieder mailtje dat je zelf verstuurt dan eerst door zou moeten lezen om het vervolgens te bevestigen. Tegen de tijd dat het mailtje door de meeste scanners etc. wordt opgemerkt, wordt het al verzonden, en ben je meestal gewoon te laat.
Laat desnoods eens een poortscannertje lopen, dat in de gaten houdt over welke poorten er wordt gecommuniceerd. Misschien kun je zo al wel een betere firewall regel instellen, door gewoon al het dataverkeer over die poort te blocken.

[ Voor 30% gewijzigd door Brede P op 16-11-2004 00:53 ]

Verwijderd

download dit:

http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

dit is een firewall.

Deze vraagt bij elke connectie die jouw pc maakt met het internet eerst toestemming aan jou. Hiermee kun je zien wat jouw pc allemaal probeert te doen. En dus ook of er iets van loggers verzonden worden.

• Brede P
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:52:
download dit:

http://smb.sygate.com/products/spf_standard.htm

dit is een firewall.

Deze vraagt bij elke connectie die jouw pc maakt met het internet eerst toestemming aan jou. Hiermee kun je zien wat jouw pc allemaal probeert te doen. En dus ook of er iets van loggers verzonden worden.
Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat de TS Norton Internet Security al heeft draaien. Aangezien dit pakket zowel de Norton Personal Firewall als de Norton Antivirus bevat, lijkt een extra firewall me een beetje overdreven.
Daarnaast heeft XP een prima firewall voor de meeste gebruikers.

Verwijderd

BredeP schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:55:
[...]

Als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat de TS Norton Internet Security al heeft draaien. Aangezien dit pakket zowel de Norton Personal Firewall als de Norton Antivirus bevat, lijkt een extra firewall me een beetje overdreven.
Daarnaast heeft XP een prima firewall voor de meeste gebruikers.
Toen ik goed las kwam ik tot de conclusie dat het wel handig is om te zien wat er allemaal gebeurt qua connecties op zijn systeem. Omdat hij al een tijdje een firewall draait en hij blijkbaar bang is dat de mailtjes toch nog verzonden worden is het handig om opnieuw te beginnen met het vrij geven van connecties die gemaakt worden.

En over een virusscanner die 1x per week updates binnenhaalt ben ik overigens niet te spreken.

En een firewall die alleen maar inbound checkt (je noemt de firewall in xp) is in dit geval nutteloos.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 01:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik norton maar even outlook laat blokken,
want deze staat volgens mij nog gewoon open.

Het is dus niet echt dat mijn pc dingen via een programma direct verstuurd.
maar het programma communiceerd met outlook. Daarna verstuurd outlook de gegevens, maar er staat niets in verzonden emails. Dus daar heb ik ook niets aan. :S

edit:
Oke heb norton op bewaken gezet.
Alle dingen die outlook wil doen worden aan mij doorgegeven.
Nu maar hopen dat het ook echt werkt. :)

edit2:
kut norton, of ik doe wat verkeerd.

Een keer binnenhalen en hij springt weer op automatisch, wat outlook meteen weer het volle recht geeft alles te doen wat hij wil. 8)7

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 01:47 ]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Je doet niets verkeerd. Een of andere maffe Rus probeert nu je 8 Euro op z'n rekening gestort te krijgen terwijl 'ie verder alles van waarde op je PC besnuffelt. Tijd om het ding uit te zetten, dus, en eens te beginnen met een volledige herinstallatie. LAAT JE NETWERK-VERBINDING LOS TOTDAT JE SP2, JE FIREWALL EN JE VIRUSSCANNER GEINSTALLEERD HEBT!!! Waarna je bestand voor bestand je laatste backup terug kunt gaan zetten, en hou in gedachten dat in windows niet altijd iets is wat het lijkt. Tussen je vakantiefoto's hoeft maar 1 vreemd plaatje te zetten en het hele spelletje begint van voren af aan.

Maar verder is windows best een aardig OS, hoor. Niets mis mee. Alleen een beetje lek aan de randjes, hier en daar. Persoonlijk zou ik er nog niet dood mee gevonden willen worden, maar da's mijn persoonlijke afwijking.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:21:
Rare processen draaien er volgens mij niet, naja ik denk het wel maar ze zijn zo genoemd zodat ik geen idee heb wat ze allemaal doen.

crsr.exe heb ik bijvoorbeeld, internet zegt dat het een worm is. Deze heb ik al geblokt met Norton maar verder doet Norton er niets mee.
Lees dit stuk nogmaals en vertel me dan of dat jou ook niet verschrikkelijk tegenstrijdig klinkt.
Ik snap ook niet echt waarom in deze draad niemand hier op doorgaat?
Scan die file maar eens hier: http://virusscan.jotti.dhs.org/
Het kon wel eens alles verklaren...

Je zal wel "auto rules" oid bij NPF aan hebben staan, waardoor Outlook weer alle rechten krijgt.
Of die mails nou via Outlook of niet worden gestuurd doet er niet echt toe, daar komen we wel achter als we weten om wat voor file het gaat. :)

Post ook eens je HT log in [code] tags, geef daarbij ook aan welke entries je verdacht lijken.

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 19:08
Ik heb hier hetzelfde probleem. Zonet 10 mails verstuurd, ik kreeg namelijk van die outgoing scans van norton antivirus. In mijn outlook staat niks bij verzonden items, maar wat me wel is opgevallen is dat er ineens kriskras op m'n harde schijf rare installer.exe bestanden staan. Mijn virusscanner heeft ze niet geblokkeerd, maar ik zal eens even adaware draaien

Verwijderd

Iets wat mails verstuurt is _geen_ spyware..
Dan heb je het over een Worm/Backdoor, waartegen Anti-Spyware programma's bar weinig doen.

Boktor: Gelieve een nieuw topic te openen, dat is stukken duidelijker, anders wordt dit topic een wirwar. :)
Pagina: 1