Toon posts:

[XP] Op carputer - hoe dit te bewerkstelligen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een vraagje voor de die hards onder jullie
ik wil namelijk een os op een carputer (een pc in de auto) met een enkel programma
het ondersteunt windows (en eventueel linux) en heeft een eigen soort van bureaublad dat start als je het uitvoert.
ik wil nu het volgende:
ik wil een bootscreen die gepersonaliseerd is (eigen jpeg ofzo)(niet noodzakelijk, maar zeer makkelijk op te lossen. ik weet al hoe ik dit moet doen)
ik wil in plaats van de gewoonlijke shell gewoon het programma dat start
ik wil in het F8 menu bij het opstarten toch nog kunnen kiezen voor de gewone windows
en top of the bill: het moet zo vlug mogelijk starten dus er zullen aanzienlijk wat onnodige drivers niet mogen meegeladen worden( met vlug starten bedoel ik een maximum van 10 seconden zonder bios ( desnoods indien mogelijk laad drivers in de bios (ik heb gelezen dat je dit kan maar weet niet hoe) het snel starten is eigenlijk de hoogste vereiste,maar dit gaat gepaard met het niet (of zo weinig mogelijk)starten van de shell omdat dit ook veel gepaard gaat met veel tijd.
het programma waarover ik het had moet nog de mogelijkheid hebbenom verbinding te maken met internet (voor toekomstige dingen) via draadloos netwerk en/of wifi ook moet het mogelijk zijn om van mijn pc mp3s te schrijven naar de carputer, om usb te ondersteunen, videos af te spelen, dvds af te spelen...
het kandigste zou zijn om enkel de noodzakelijke drivers te laden bij het starten + het mp3 stuurprogramma en verdere drivers en stuurprogrammas (vb. divx) te laden als dit vereist word ik moet dan het programma nog een beetje aanpassen dat het verderdoet waarmee het bezig was voordat het afsloot (vb. video afspelen, mp3 afspelen...)
hopelijk hebben jullie al wat meer kennis van xp, alhoewel ik ook vrij veel beheers (net niet genoeg ze te zien)
o ja ik had ook gehoord van linux from scratch waar je met je os moet beginnen vanaf de kernel, indie iemand mocht weten of dit makkelijket te realiseren is laat maar komen (wel te vermelden dat ik een noob ben in linux (ik heb er al wat mee geexperimenteerd, maar dit is ook alles

alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het zou geen kwaad kunnen als je je tekst enigszins opleukt met hoofdletters aan het begin van de zin en meer van dat soort style details ;)

Verder - wat is nu je concrete vraag? Het vervangen van de shell? Kijk dan eens in de registry naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon ? :)

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:42

Acheron

updatepack.nl

Windows XP Embedded of nLite

Windows XP Embedded is niet gratis, maar start binnen 3 seconden op. nLite laat Windows XP opstarten in minder dan 10 seconden.

[ Voor 8% gewijzigd door Acheron op 15-11-2004 23:41 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

hp38guser schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:38:
Windows XP Embedded of nLite

Windows XP Embedded is niet gratis, maar start binnen 3 seconden op. nLite laat Windows XP opstarten in minder dan 10 seconden.
Waar is de 10 seconden van Nlite op gebaseerd?
Spreek je uit eigen ervaring, en heb ook daarbij ook nog extra tweaks gedaan?