Ik heb nu 2 "geweldige" Samsung SP0401N. Nachts als ik wil slapen hoor die schijven alsnog (Nee ligt niet aan mijn cpu cooler zalman 6500 (edit* 6000) cpu met een papst fan boven, of mijn voeding zalman 300 watt, of mijn videokaart cooler zalman versie b ofzo). Het ligt aan mijn schijven (heb geboot zonder schijven wat een stilte....)
Ik heb nakeken of het aan de trillingen ligt... nee... Ik kan ze ook niet in een "box" zetten zoals die hd-silencers ofzo want het past in niet in mijn desktop kast. En "inpakken" doe ik niet aan zeker niet in een desktop. Heb al een keer maxtortje in handen in rook op zien gaan LETTERLIJK.
Andere woorden een stillere dekstop schijf zit er niet in. (max 1-2 db minder?)
Ik weet al uit ervaring dat die notebooks schijven bijna niet te horen zijn.
Ik ben dus van plan om 2x Hitachi Travelstar 80GN te kopen maar ik lees uit bench +30 ofzo dB maken zonder geluidsdruk? ofzo...
Mijn vragen zijn:
1. Kan je die schijven in raid 0 zetten?
2. Waar haal je die Notebook > IDE convertors? (Liefst het goedkoopste, pricewatch heb ik gekeken resultaat niks...)
3. Verschil tussen gewoon desktopschijven en notebook met convertors?
4. Zijn er nog andere "middelen" om die 2 desktopschijven stiller te maken?
(Rubbertjes inpakken silencers nvt)
5. Hoeveel stillers zijn die notebooksschijven in praktijk? geluidsdrukloos zegt mij niks.
Ik heb nakeken of het aan de trillingen ligt... nee... Ik kan ze ook niet in een "box" zetten zoals die hd-silencers ofzo want het past in niet in mijn desktop kast. En "inpakken" doe ik niet aan zeker niet in een desktop. Heb al een keer maxtortje in handen in rook op zien gaan LETTERLIJK.
Andere woorden een stillere dekstop schijf zit er niet in. (max 1-2 db minder?)
Ik weet al uit ervaring dat die notebooks schijven bijna niet te horen zijn.
Ik ben dus van plan om 2x Hitachi Travelstar 80GN te kopen maar ik lees uit bench +30 ofzo dB maken zonder geluidsdruk? ofzo...
Mijn vragen zijn:
1. Kan je die schijven in raid 0 zetten?
2. Waar haal je die Notebook > IDE convertors? (Liefst het goedkoopste, pricewatch heb ik gekeken resultaat niks...)
3. Verschil tussen gewoon desktopschijven en notebook met convertors?
4. Zijn er nog andere "middelen" om die 2 desktopschijven stiller te maken?
(Rubbertjes inpakken silencers nvt)
5. Hoeveel stillers zijn die notebooksschijven in praktijk? geluidsdrukloos zegt mij niks.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 00:02 ]