Toon posts:

Goed LCD scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op http://www.studentenlaptop.nl hebben ze een nieuwe lading LCD / TFT?? schermen. De prijzen zijn scherp als in naar de pricewatch kijk. Weet iemand iets van dit merk? of deze specificaties??
Ik heb al eerder een laptop gekocht bij deze shop.. dat ging allemaal ok..maar over TFTs enzo weet ik echt niets!

Verwijderd

Topicstarter
<schop>

Niemand die iets weet / iets kan zeggen over de specs? Het gaat om oelo monitoren! Die schermpjes komen waarschijnlijk toch uit een fabriek waar ook de bekende schermen worden gemaakt..?!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-07 20:51

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Misschien dat iemand er wel wat over weet... als je het vraagt in het juiste sub-forum ;)
Move naar VB

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar the Grouch op 16-11-2004 09:51 ]

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

In de specificatie zie je het volgende:
Overige specificaties:
19" TFT active matrix panel
376(H)x301 (V) mm
0.294(H)x0.294(V) mm
SXGA 1280x1024
600:1
250 cd/m2
25 ms
25 ms hierbij hetgene waarop ik wil wijzen. Als je deze monitor voor administratie en applicaties wilt gebruiken werkt hij prima, echter bij games en films is dit te langzaam en moet je echt maximaal 15 ms hebben. (Tenminste dit heb ik begrepen uit andere forums 8)7 )

Verwijderd

Topicstarter
maar voor niet gaming gebruik is het dus wel ok? en de prijs ook?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:15
Ach, voor de meeste spellen voldoet 25ms best wel....

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:13
ja maar ze zijn ook niet eens zo scherp geprijst

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:09:
In de specificatie zie je het volgende:

[...]

25 ms hierbij hetgene waarop ik wil wijzen. Als je deze monitor voor administratie en applicaties wilt gebruiken werkt hij prima, echter bij games en films is dit te langzaam en moet je echt maximaal 15 ms hebben. (Tenminste dit heb ik begrepen uit andere forums 8)7 )
Waar komt dat idee toch vandaan? ik lees het de laatste tijd steeds meer.
Toen 25ms nog het laagst haalbare was, was iedereen reuze tevreden met zijn scherm. En nu, nu er 12ms schermpjes zijn moet je opeens 15ms hebben om ook maar een beetje te kunnen gamen?
Mijn NEC 1560nx is 25ms dacht ik, en ik heb nog nooit serieus problemen gehad met spellen, wat betreft reactie tijd (contrast is een ander punt). Heel soms meen ik wel eens wat ghosting te zien, maar nooit storend, en dat terwijl ik best kritisch ben en mijn voorgaande schermen allen Eizo CRT's waren.

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

ja, dat vraag ik me ook af.
tft/lcd monitor met 10-15 ms, is dat nuttig? (voor gamen dan..)

Verwijderd

ja ik wil ook graag een lcd scherm kopen. Dan wil ik CS: source of NFSU2 spelen.
Dan moet alles best soepel lopen. Dus hoeveel ms moet je ongeveer hebben. want ik wil zoals iedereen zo soepel mogelijk spellen kunnen spelen

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:59

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb zelf een Samsung Syncmaster 173P met 25ms reactie tijd. Ik speel regelmatig NFSU 2 en CS:Source en heb nog geen last gehad van ghosting or what so ever. Ik krijg een beetje het idee dat die supersnelle reactietijden vooral marketingtechnisch van belang zijn... Ik ben supertevreden over m'n schermpje!

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-08 17:21
Ik heb een Samsung 910T 19", ook 25ms, maar geen last met games zoals Call Of Duty. En het contrast is natuurlijk geweldig (1000:1)

http://www.samsung.com/nl...t.asp?page=Specifications

Verwijderd

Ik heb een oude iiyama TFT met 25ms en alleen crazy taxi 3 geeft ghosting ..de rest totaal niet.. is volgens mij een fabeltje allemaal

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over TFT schermen en wat er belangrijk bij is is zeer veel te vinden. Zoek daar even naar en lees ook wat reviews zodat je voor jezelf ene beetje een referentiepunt hebt :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.