Toon posts:

probleem met het verbinden van mijn computer op de tv

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, Ik heb echt alles geprobeerd en mij is verteld dat er zeker iemand op deze site zit die de oplossing weet. Het zit namelijk zo.
Ik wil graag mijn computer kunnen verbinden met mijn tv. Dit kan natuurlijk dmv een s-video kabel maar mijn tv heeft geen s-video ingang. Ik heb dus een adapter aangeschaft die dit signaal omzet naar een signaal voor de scart ingang. Als ik vervolgens alles aansluit en de computer opdracht geef om het signaal naar de tv te sturen krijg ik een perfect scherp zwart-wit beeld op mijn tv. wat ik ook doe aan de instellingen van de videokaart (een intel 82845 G) ik krijg het signaal niet in kleur. De instellingen voor PAL kloppen, dit is volgens de site van intel de enige fout die ik kan maken. Ik ben al zo ver dat ik weet dat de videokaart een gemengd signaal uit moet voeren. Dit heb ik ontdekt op de computer van mijn vriendin waarop ik het zelfde wilde doen (wat ook gelukt is), maar op deze computer kon ik instellen of ik de uitvoer van de videokaart s-video, gemengd of analoog wilde hebben. Ik heb echter geen idee hoe ik dat signaal moet instellen bij mijn eigen videokaart. Ik heb de meest recente drivers geinstalleerd die ik kon vinden op de site van intel, maar hiermee kom ik niet veel verder. Ook de troubleshooting brengt me niets dan platgetreden paden. Het lijkt mij stug dat mijn videokaart het eenvoudigweg niet ondersteund. Het is een laptop van 1 jaar oud en ik weet dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben gehad. Zij hebben het opgegeven, ik geloof echter niet dat het onmogelijk is.

Kan iemand mij op een duidelijke manier vertellen wat ik eraan kan doen? Ik weet redelijk om te gaan met computers maar heb geen idee van het jargon, dus houdt daar aub rekening mee als u mij wilt helpen.

vriendelijke groet,

Daan Damen

ps. de gele tulp ipv scart is niet de oplossing, die kan ik nl niet aansluiten op de tv. het is puur een softwaretechnisch probleem.

Verwijderd

Heb je alle kanalen van je tv bekeken? ik had namelijk het zelfde probleem alleen toen bleek dat er 2 verschillende kanalen waren op de tv waar het beeld binnen kwam.
Op de 1 zwart wit, en op de ander kleur.

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-02 11:14

Schonhose

Retro Icoon

Wat DIAMOND-mtk aangeeft zou ik zeker even bekijken. Op mijn televisie heb ik 3 ingangen, EXT1 (kleur), EXT1(zw) en EXT2(kleur).

Duurde bij mij ook even voordat ik doorhad waarom mijn dvd speler zwart wit was :X

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

Waarop baseer je dat het een software probleem is?
Zie: VB Tv-out FAQ: Zwart-wit beeld

Verwijderd

Topicstarter
dat leek mij logisch omdat het volgens mij niet aan mijn tv kon liggen. Maar ik ben er inmiddels achter dat het wel aan mijn tv ligt. Ik wist niet dat een tv s-video moest ondersteunen, het leek logisch dat zo'n omschakelkastje genoeg was om het voor elkaar te krijgen.

Niet dus.

In ieder geval bedankt voor alle reacties. Het wordt misschien eens tijd om een nieuwe pit te kopen (sony trinitron uit 1988 is misschien wat oud....)

Verwijderd

Topicstarter
Nog even voor euss,

Ik wist inderdaad niet precies waar ik m'n vraag moest plaatsen. Ik was nog niet eerder op deze site geweest en aangezien ik in vergelijking met de meesten hier een volslagen dummie ben was het wat verwarrend om te zien waar ik precies moest zijn met de vraag. Toen ik er achter kwam dat het waarschijnlijk in het verkeerde forum stond heb ik het nog een keer geplaatst (ik wist wel dat het niet mocht maar ik wist niet wat anders te doen).

sorry dus..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb toch nog een vraag, want ik blijf twijfelen (ook met het oog op de toekomst en een nieuwe tv).

Het moet toch mogelijk zijn dat ik mijn videokaart op "samengestelde out" kan instellen ipv alleen "s-video out" ? Het is namelijk geen optie in het menuscherm van het besturingsprogramma van de videokaart maar ik ben er van overtuigd dat het mogelijk moet zijn!! De videokaart is een intel 82845G. De driver is de meest recente.

Als dit niet kan dan geef ik definitief op.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 08:59

Hans.Solo

Tank n00bje :P

http://tvtool.info/index_e.htm ??

Ik had dit ge-etter ook op mijn TV, maar met TVtool erbij lukte het mij wel...

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Je moet even het boekje van je tv pakken. Veel nieuwere tv's hebben meerdere SCART ingangen en vaak heeft 1 van die twee dan ook support voor S-VHS/S-VIDEO, die ingang moet je hebben en dan moet je even door je kanalen browsen. Zo te horen wordt het S-VIDEO signala namelijk wel omgezet naar SCART maar mis je de voledige S-VIDEO support op je SCART ingang en dan is het beeld dus zwart-wit.

Als je TV geen S-VIDEO op de scart ingang ondersteund dan gaat het niet werken.

Edit: *zucht* /me moet eerst de thread goed lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 15:10 ]

• Joco25
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2025
ik heb dit ook gehad, wellis waar met nieuwere hardware, maar toch. uiteindelijk ben ik eracher gekomen dat als ik de s-video direct na de videokaart in een verloopplug steek (s-video naar cinch), en dan de 3 draden in scart verloopplug steek, alles goed gaat.
Ik weet niet waarom dit zo is, maat het werkt, misschien dat de s-video conversie in de scartverloopplug niet goed werkt ofzo.

misschien helpt het ook bij jou?

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-02 05:33
Joco25 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:26:
ik heb dit ook gehad, wellis waar met nieuwere hardware, maar toch. uiteindelijk ben ik eracher gekomen dat als ik de s-video direct na de videokaart in een verloopplug steek (s-video naar cinch), en dan de 3 draden in scart verloopplug steek, alles goed gaat.
Ik weet niet waarom dit zo is, maat het werkt, misschien dat de s-video conversie in de scartverloopplug niet goed werkt ofzo.

misschien helpt het ook bij jou?
In principe wel een bruikbare tip, maar niet helemaal juist: wat jij blijkbaar doet is de s-video aansluiting op je kaart omzetten naar composite. Je kaart stuurt een composite signaal en dat gaat dan via de gele cinchkabel naar het scartblokje. Dit werkt op alle TV's met scart omdat composite dan zeker ondersteund wordt.

Maar het is geen s-video kwaliteit! Je kaart stuurt ipv s-video signalen composite naar 2 pinnen v/d s-video connector. Een simpel verloopje zet dat om naar tulp. Niet iedere kaart ondersteunt dit en de verloopjes verschillen nog wel eens.

De Intel video drivers v/d TS bevatten een optie "samengestelde out", een erg brakke vertaling voor composite. Dit garandeert overigens niet dat er ook echt een composite signaal naar de s-video connector v/d laptop gestuurd kan worden. Wat de TS iig moet zien te vinden is een geschikt verloopje om zijn s-video om te zetten naar tulp. Dan via tulpkabel en scartblokje naar de TV, videokaart op "samengestelde out" en hopen dat alle componenten hun werk doen.
Pagina: 1