Toon posts:

Win Xp ziet SATA hd niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb 2 pc's gebouwd (1 voor mezelf, 1 voor iemand anders)
De mijne met een MSI K8N NEO PLATINUM bord, 3000 Mhz, 512 mb, en een SATA HD van Maxtor van 200 GB. Installatie ging perfect, systeem draait ook perfect.

De andere heeft dezelfde specs, alleen een MSI K8T NEO FSR bord.
Als ik winXP wil installeren, zegt ie dat er geen HD aanwezig is, terwijl als
ik het veld shift F10 kijk tijdens het opstarten (om een array aan te maken) hij m wel aangeeft, maar ook zegt dat ik met een HD geen raid opstelling kan maken (wat me logisch lijkt).

Kan in het bios de schijf nergens terugvinden.
Bij opstarten geeft de pc wel aan tijdens de scan devices
Serial-ch0 master: Maxtor 6B200MO
Dus hij ziet de schijf wel.
Kan op de cd-rom/flop alleen raid drivers vinden.
Hoe krijg ik die schijf herkenbaar zodat ik win kan installeren?

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:43

Sjaak_Afhaak

Bleh!

dit is wel heel erg basic, en is ook al heel vaak langsgekomen :)

bij het starten van de windows-setup krijg je meteen onderaan te zien dat je F6 moet inrossen als je raid en andere adapters wilt installeren, en dat geld voor jou ook :)
eventjes nog een diskette aanmaken met de sata drivers, en je bent klaar. als het goed is zijn de raid-drivers ook goed voor een enkele schijf.

[ Voor 11% gewijzigd door Sjaak_Afhaak op 15-11-2004 22:45 ]

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik dus ook gedaan, want dat was ook t eerste wat bij me opkwam.
Echter hierdoor geen oplossing verkregen. Als ik XP wil installeren, zegt ie nog steeds dat er geen HD aanwezig is

Verwijderd

je moet gewoon die raid (adapter) drivers gebruiken voor windows XP. Als je de installatie ervan start zegt ie dat je op F6(dacht ik) moet drukken om drivers te installeren voor scsi/ata/sata controllers. CD erin en vullen maar :)

offtopic:
ben sloooooom :X
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:49:
Dit heb ik dus ook gedaan, want dat was ook t eerste wat bij me opkwam.
Echter hierdoor geen oplossing verkregen. Als ik XP wil installeren, zegt ie nog steeds dat er geen HD aanwezig is
Het lijkt er dan op dat je een verkeerde driver gebruikt? Hang anders eens die schijf in je eigen pc en probeer start daar eens de XP installatie.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 22:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan gaat t goed. Maar als ik mijn HD met XP in de ander hang, heb ik hetzelfde probleem; Hij zegt gewoon dat er geen HD aanwezig is.
Ik kan trouwens niet kiezen om een cd-rom te gebruiken, alleen een floppy

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 23:08 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je de driver dan op diskette hebt gezet? Je kan ook eens voor de gein met knoppix booten en kijken of die wel de schijf vindt, ik weet alleen niet of er linuxdrivers in de kernel zitten voor de controller.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller?
En raadpleeg daarnaast voor de zekerheid ook de handleiding van je moederbord ;)

• Brede P
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zit er in dat mainboard niet een mogelijkheid om je RAID controller aan te passen van RAID naar single disk mode of iets dergelijks?
Wat bij mijn dual CPU eerder het geval was, is dat ik de enkele HDD die op de RAID controller was aangesloten (gewoon IDE weliswaar), moest configureren als een stripeset in de RAID controller, Dit werkte inderdaad prima.
Download anders PowerMax eens, en test die harddisk eens op fouten.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost!
Er bleek een verkeerde cd-rom in de doos.
Heb de juiste driver uiteindelijk op MSI site gevonden
en deze is gelukkig wel goed. :)

Iig heel erg bedankt weer allemaal!!
Pagina: 1