Toon posts:

Javascript: Tussen frames wisselen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een beetje met een lastig probleem. Ik heb namelijk een framepagina en ik wil dat je vanuit het bovenste frame tussen de frames daaronder kunt swichen. Nu gebruik ik op de framespagina deze code:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<html>
<frameset rows='19,%,0,0,0' id='frames'>
   <frame src='boven.php?id=83' id='hoofd' scrolling='no'>
   <frame src='onder.php?id=1' id='beheer1'>
   <frame src='onder.php?id=2' id='beheer2'>
   <frame src='onder.php?id=3' id='beheer3'>
   <frame src='onder.php?id=4' id='beheer4'>
</frameset>
</html>

In boven.php staan linkjes waarmee ik boven.php kan herladen met een ander ID-nummer en op die manier probeer ik dan een andere frame op de hoogte van % te krijgen. Hiervoor gebruik ik de volgende code (in boven.php):

code:
1
<body onLoad="top.getElementById('frames').rows='19,0,0,%,0'">

Alleen bij het laden van boven.php (ín het frame natuurlijk) geeft hij deze error:
"Deze methode of eigenschap wordt niet ondersteund door dit object" (regel 1, teken 1). De <body>-code die ik hierboven gaf is de eerste regel en dus ook meteen het eerste teken :P

Alvast bedankt!

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:50
In je code heb je helemaal geen element met een id frames staan, dus hoe wil je dat gaan aanpassen?

Als je gewoon een frame wilt benaderen kun je dat beter zo doen:

top.frames[id van je frame]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in frame.php toch:
code:
1
<frameset rows='19,%,0,0,0' id='frames'>

Hierin gebruik ik het element-id frames, en van dit element wil ik de rows aanpassen met dat javascriptje.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom ga je niet eens goed gebruik maken van HTML / CSS en JavaScript. Leg eens uit voor welke toepassing je dit gaat gebruiken. Ik betwijfel nl of je row sizes kan aanpassen van een frame (laat staan waarom je dat uberhaupt zou willen) :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Het is misschien heel omslachtig, maar het is de bedoeling dat je tussen 4 pagina's kunt switchen (waar op elke van de vier pagina's een formulier staat) zonder dat de inhoud die je in het formulier typt verloren gaat of dat het formulier verzonden wordt...

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:55:
Het is misschien heel omslachtig, maar het is de bedoeling dat je tussen 4 pagina's kunt switchen (waar op elke van de vier pagina's een formulier staat) zonder dat de inhoud die je in het formulier typt verloren gaat of dat het formulier verzonden wordt...
Moeten het 4 documenten zijn met 1 form, of mag het ook 1 document zijn met 4 forms?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
1 document met 4 forms mag ook, maar als je één formulier verzend, dan moeten de andere 3 niet verzonden worden, én de inhoud mag niet verloren gaan!!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:58:
1 document met 4 forms mag ook, maar als je één formulier verzend, dan moeten de andere 3 niet verzonden worden, én de inhoud mag niet verloren gaan!!
Dat kan, dan submit je die formulieren naar een hidden frame (of iframe).

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Misschien kun je ook met een andere techniek werken waarmee je kunt switchen, en de teksten tussendoor in een javascirpt array ofzo op slaat. Dan ben je meteen niet meer gebonden door het ontwerp, en kun je een willekeurig nummer gebruiken ipv 4...

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:10:
[...]

Dat kan, dan submit je die formulieren naar een hidden frame (of iframe).
Oke... inderdaad, hier had ik nog niet helemaal aan gedacht... Ik zal eens kijken zometeen!!
Pagina: 1