[Asus A8V] failed cpu test

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Ik heb vandaag mijn Asus A8V met een 3500 AMD64 binnen gekregen.

Na dat ik hem in elkdaar had gezet krijg in via mijn speakers van de Asus reporter te horen: System failed cpu test.

mmm, ik dacht eerst dat ik een rotte cpu had.

Maar toen ik de cmos resete boote hij :)

Maar als ik dan nog een keer boot, of ik ga in de bios om de tijd goed te zetten er reboot vervolgens. Dan blijft het scherm zwart, en als ik hem opnieuw opstart krijg ik weer die melding.

Nu heb ik de laaste bios update er ingezet (met veel moeite van wege het vele resetten). Maar het probleem blijft.

Ook heb ik alle disken, pci kaarten etc... er uit gehaald, maar dat wou ook niet helpen. Ook heb ik een andere video kaart geprobeerd en het geheugen op singe channel ipv dual getest. Maar niets helpt. :(

Nu heb ik een beetje rond gegoogled en kom vaak het zelfde probleem tegen. Het lijkt er op dat de Asus A8V Niet de nieuwe Winchester (90nm) CPU fijn vind. Volgens de Asus site zou de 1008 onderstuining bieden voor nieuwe CPU's. Deze bios draai ik inmiddels al. Maar het probleem blijft.

Ik heb deze forums/post al doorgelezen en de tips uitgeprobeerd. Het lijkt op een groot probleem. Maar een echte oplossing zit er niet tussen.

http://groups.google.nl/g...posting.google.com&rnum=1
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=361823
http://forums.amd.com/index.php?showtopic=29140
http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-81994.html
http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-77098.html
[rml][ ASUS A8V Deluxe] System failure due to overclocking[/rml]
Fout: Asus A8V en AMD 3500+
[rml][ HELP]Asus A8V deluxe i.c.m 3500+[/rml]

Specs:

Asus A8V Deluxe Bios 1008
Asus ATI 9800 XT / Asus Gforce 256
2x 512mb Kingston KVR400X64C3AK2
Enermax 465 Watt voeding

Ohja, ik heb net nog een beta bios op de ftp site van asuscom.de gevonden. 1009.002, heb deze nog niet uitgetest. Iemand hier al wel?

[ Voor 25% gewijzigd door eth0 op 15-11-2004 22:26 ]

Verwijderd

12V stekker erin gepropt?

• eth0

Verwijderd

Wat doet ie als je 1 reepje geheugen in het 3e slot doet?

En hoe zit het met de temperatuur van je CPU?

In hoofdstuk 3.3.1 (pagina 59 van de user manual) staan de POST messages uitgelegd. Misschien heb je daar wat aan...

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 13:52 ]

Verwijderd

lijkt op een rotte voeding, al eens een andere geprobeerd?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Is dit Asus A8V Dual Channel geheugen Problemen je probleem niet?

Verwijderd

Ja ik heb hetzelfde probleem met de 90nm 3000+. Ik werd er helemaal gek van dus ik was maar even op got gaan kijken. Echt ik heb alles al geprobeerd maar BEELD kan ik niet krijgen.

• clamdxp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-12-2024
Dit bekende probleem had ik dus ook.
Zorg voor een floppie download de bios a8v 1008.
Pak de bios uit.
hernoem het bestand naar a8v.rom.
Zet dit bestand op de diskette.
Plaats een module geheugen in dim bank3
start de pc en druk gelijk op alt f2.
Hij gaat dan zoeken naar het bestand op de diskette en begint hem te flashen.
daarna reboot hij.
Plaats je geheugen in dual channel de blauwe banken.
En geloof het of niet maar hier werkt hij perfekt. :P :9

Verwijderd

inderdaad,precies hetzelfde hier.

na die update met 1008 kan ik wel dual-channel draaien zonder enige problemen.

• Torp_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 18:08
mijn a8v deluxe had ongeveer het zelfde probleem het bleek dis dat de door mijn gesteste ati kaarten (2x ati 9700p en een r9200) het probleem was.
Na het er in zetten van een geforce 5700le werkten alles prima en ook met mijn geforce 6800le

Verwijderd

LOL, dat is meteen wat ik dacht, want dat was ik toen ook vergeten.

• eth0
Heb hem RMA gestuurd, vandaag bericht van de service desk. Ze kunnen geen fouten vinden :? .

Het eenigste wat dan fout kan zijn is mijn voeding. Is toch een Enermax 465 welke het prima doet op mij A7V mobo met een 750 Mhz cpu.

Nou ja ze sturen het van de week op, dan ga ik wel weer verder testen. En anders toch kijken of ik een andere voeding kan regelen.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

eth0 schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:15:
Ik heb vandaag mijn Asus A8V met een 3500 AMD64 binnen gekregen.

Na dat ik hem in elkdaar had gezet krijg in via mijn speakers van de Asus reporter te horen: System failed cpu test.

mmm, ik dacht eerst dat ik een rotte cpu had.

Maar toen ik de cmos resete boote hij :)

Maar als ik dan nog een keer boot, of ik ga in de bios om de tijd goed te zetten er reboot vervolgens. Dan blijft het scherm zwart, en als ik hem opnieuw opstart krijg ik weer die melding.

Nu heb ik de laaste bios update er ingezet (met veel moeite van wege het vele resetten). Maar het probleem blijft.

Ook heb ik alle disken, pci kaarten etc... er uit gehaald, maar dat wou ook niet helpen. Ook heb ik een andere video kaart geprobeerd en het geheugen op singe channel ipv dual getest. Maar niets helpt. :(

Nu heb ik een beetje rond gegoogled en kom vaak het zelfde probleem tegen. Het lijkt er op dat de Asus A8V Niet de nieuwe Winchester (90nm) CPU fijn vind. Volgens de Asus site zou de 1008 onderstuining bieden voor nieuwe CPU's. Deze bios draai ik inmiddels al. Maar het probleem blijft.

Ik heb deze forums/post al doorgelezen en de tips uitgeprobeerd. Het lijkt op een groot probleem. Maar een echte oplossing zit er niet tussen.

http://groups.google.nl/g...posting.google.com&rnum=1
http://forums.pcper.com/showthread.php?t=361823
http://forums.amd.com/index.php?showtopic=29140
http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-81994.html
http://www.abxzone.com/forums/archive/index.php/t-77098.html
[rml][ ASUS A8V Deluxe] System failure due to overclocking[/rml]
Fout: Asus A8V en AMD 3500+
[rml][ HELP]Asus A8V deluxe i.c.m 3500+[/rml]

Specs:

Asus A8V Deluxe Bios 1008
Asus ATI 9800 XT / Asus Gforce 256
2x 512mb Kingston KVR400X64C3AK2
Enermax 465 Watt voeding

Ohja, ik heb net nog een beta bios op de ftp site van asuscom.de gevonden. 1009.002, heb deze nog niet uitgetest. Iemand hier al wel?
Heel simpel allemaal, als je een beetje had gegoogled had je het zo kunnen vinden. Maar goed, ik ben ook de kwaadste niet, en wil het nog wel een keer uitleggen :Y)

BTW, de laatste BIOS is 1009.003, die heb ik ook op mijn pc staan en werkt prima :Y)

Maar goed, je stopt 1! bankje geheugen in slot B1. Dan boot de computer, gebruik je AFUDOS om de laatste BIOS erop te doen, en alle problemen zijn gefixed. Dat is het.

Enjoy!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• eth0
FnF schreef op maandag 29 november 2004 @ 16:58:
[...]

Heel simpel allemaal, als je een beetje had gegoogled had je het zo kunnen vinden. Maar goed, ik ben ook de kwaadste niet, en wil het nog wel een keer uitleggen :Y)

BTW, de laatste BIOS is 1009.003, die heb ik ook op mijn pc staan en werkt prima :Y)

Maar goed, je stopt 1! bankje geheugen in slot B1. Dan boot de computer, gebruik je AFUDOS om de laatste BIOS erop te doen, en alle problemen zijn gefixed. Dat is het.

Enjoy!
Volgens mij heb je niet goed gelezen, flashen heb ik al gedaan. Dat is het probleem niet. Ik draai de laaste bios stable 1008. 1009.003 is nog beta. En hoe weet jij zo dat dat mijn problemen oplost? Maar woensdag heb ik hem weer, dus dan kan ik hem er eens opzetten.

ps: ik zie net dat 1009.004 er ook is. Niet op de asus site, maar wel op de ftp server.

ftp://ftp.asuscom.de/pub/...o/A8V_Deluxe/1009__04.zip

Tevens heb ik net mijn 12 v connector gemeten op mijn voeding, deze geeft netjes 12v. Deze connector gebruik ik nu niet op mijn A7V. Dus ik dacht misschien is dat het probleem. Maar dat lijkt het dus ook niet te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door eth0 op 29-11-2004 17:33 ]

• chrisstructor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02-2020

chrisstructor

Employ your more evil being

etho, heb je het probleem nog op kunnen lossen??

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• eth0
chrisstructor schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:30:
etho, heb je het probleem nog op kunnen lossen??
Nee nog niet. Morgen heb ik mijn mobo weer en nu heb ik nog ergens een 3000 cpu kunnen regelen. Ik ga hier morgen mee testen. Ik laat het nog wel weten.

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-03 11:11

Ulti23

Quality Time

Inderdaad ik ben eigenlijk ook wel benieuwd. Ik heb mezelf afgelopen zaterdag ook aangeschaft: AMD64 3500+, ASUS A8V deluxe. Ik had zelf al liggen 2x Corsair 512DDR PC3200 geheugen liggen, die op de korte lijst van supported memory staan. De ene module is versie 2.2 en de andere 3.1, maar dat zou het probleem niet moeten zijn.

PC doet het prima, alleen met 1 geheugenstrip (maakt niet uit welke) in bank B1. Alleen geheugen in A1 of A2 resulteerd in niet opstarten (zwart scherm, geen post). Alleen geheugen in bank B1 resulteerd in opstarten en een stabiel systeem. Ik heb zo ook windows geinstaleerd. Maar uiteraard wil ik gewoon gebruik maken van me 2 gehugenstrips. Goed, omdat de originele BIOS die op het bordje zat 1006 was, heb ik hem geflashed naar 1008, daar zouden de updates van 1007 die de problemen met dual channel veroorzaakten moeten oplossen. Niet dus, na de flash naar 1008 boot het bordje nog steeds goed met 1 geheugenstrip in B1. Maar in dual channel (A1 en B1) doet het bordje nog steeds niks, geen beeld, gewoon zwart scherm. Alles spint wel op... Nu geflashed naar de 1009.004 beta bios, maar ook die lost het probleem niet op. Het vreemde is dat alles wel stabiel draait, zodra je maar 1 geheugen bank (B1) gebruikt.

Vanavond ga ik de 1007 BIOS eens proberen, maar ik heb absoluut geen hoop dat dit wel werkt, immers in de 1008 BIOS zouden de updates van 1007 moeten zitten. Dit bordje gaat dus waarschijnlijk retour.....

I pitty the fools who took my game-station.....

Verwijderd

maar het was inderdaad toen hij out of the box was gaf hij geen sjoege met een module in a1 of a2 maar wel b1.
het nu a1+b1 draaien in dual channel met bios 1008,moederboord rev. 2.0

vreemde zaak hoor,het boordje zal wel heel selectief zijn als het op geheugen aan komt.

ik heb in a1 een Adata 512mb 400mhz module en in b1 een corsair XMS valeu ofzo 512mb 500mhz

draaid wonderbaarlijk superstabiel :)
maar daar heb jij natuurlijk niks aan :7

• eth0
Ok, nu draait het systeem met de 3000 cpu, de 3500 was waarschijnlijk brak, deze is terug naar AMD.

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:11:
maar het was inderdaad toen hij out of the box was gaf hij geen sjoege met een module in a1 of a2 maar wel b1.
het nu a1+b1 draaien in dual channel met bios 1008,moederboord rev. 2.0

vreemde zaak hoor,het boordje zal wel heel selectief zijn als het op geheugen aan komt.

ik heb in a1 een Adata 512mb 400mhz module en in b1 een corsair XMS valeu ofzo 512mb 500mhz

draaid wonderbaarlijk superstabiel :)
maar daar heb jij natuurlijk niks aan :7
Nee niet veel nee.... :>

Maar goed, ik heb net even voor alle zekerheid even de 1007 bios erop gezet, maar dat biedde, zoals verwacht geen oplossing. Het maakt niet uit welke module ik in a1 stop, zodra a1 bank vol zit start dat ding gewoon niet op, alles spint op maar beeld geven, nope. Stop ik, maakt niet uit welke, een module in de b1 bank, dan boot het systeem prima door en is hij super stabiel. Conclusie: De a1 geheugenbank is gewoon rot en gaat daarom morgen retour naar de pc-boer waar ik em gekocht heb. Die mogen hem rma sturen en mij me geld teruggeven, want morgen komt me bestelde MSI nforce 3 Neo2 platinum binnen. Laten we er maar vanuit gaan dat dat wel naar behoren werkt. Voor mij geen ASUS meer, erg jammer :/

• eth0
Je vertelde wel dat je 2 verschillende revies van je geheugen had. Ik zou daar toch eerst even naar kijken.

• chrisstructor

chrisstructor

Welke revisie asus hebben de mensen met A8v s939 problemen?
Schijnt dat bepaalde issues met revisie 2 zijn opgelost.

There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who don't

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

eth0 schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:20:
Je vertelde wel dat je 2 verschillende revies van je geheugen had. Ik zou daar toch eerst even naar kijken.
Zou dat wat uitmaken dan? Ze hebben wel beide dezelfde serienummers en dezelfde winbond chips zitten erop. Alleen is de revisie inderdaad anders. Maar zou het daar aan kunnen liggen? Als ik ervaringen lees dan hoeft het niet altijd zo te zijn dat er persee dezelfde modules in het bordje moeten. Alhoewel je ook leest dat het bordje kieskeurig is qua geheugen. Ik weet ook niet of het uitmaakt maar beide modules werken afzonderlijk van elkaar optimaal op het bordje, alleen niet in dual channel. Zal eens kijken of ik vandaag is met ander geheugen kan testen.

• chrisstructor

chrisstructor

Ulti23 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:50:
[...]

Zou dat wat uitmaken dan? Ze hebben wel beide dezelfde serienummers en dezelfde winbond chips zitten erop. Alleen is de revisie inderdaad anders. Maar zou het daar aan kunnen liggen? Als ik ervaringen lees dan hoeft het niet altijd zo te zijn dat er persee dezelfde modules in het bordje moeten. Alhoewel je ook leest dat het bordje kieskeurig is qua geheugen. Ik weet ook niet of het uitmaakt maar beide modules werken afzonderlijk van elkaar optimaal op het bordje, alleen niet in dual channel. Zal eens kijken of ik vandaag is met ander geheugen kan testen.
Denk inderdaad dat het probleem niet bij je geheugen ligt, maar bij de revisie van je moederbord.
(met revisie 1 waren problemen ofzo)

Welke revisie asus a8v heb je ?

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

De revisie 2.0 met standaard BIOS 1006. Ik heb het in alle mogelijke standen getest met BIOS 1007, 1008 en beta 1009.004. Maar Dual channel wil gewoon niet starten. Memtest ook over de modules heen gegooid en geeft geen fouten. Dus de modules zijn goed. In andere bordjes (nforce2 dual channel) nooit problemen o.i.d. gehad.

Morgenmiddag ga ik terug met de plank en laat ik het ter plekke testen als hun een eigen dual channel kit gaan testen op het bord. Kijken of het bordje dan wel doorboot. Overigens is mijn MSI plank al binnen en ga ik daar vanavond op kijken of ik hier wel dual channel krijg. Dan weet ik iig 100% zeker dat het echt niet mijn geheugen is, want aan verdere specs kan het niet liggen. Voeding is een Tagan 480 Watt, 2x Corsair XMS PC3200 geheugen, GeForce 6800GT, allemaal uitvoerig getest in vorige systemen, draait allemaal prima. Nee, ik denk dat ik gewoon pech heb met de plank.

**edit

Ik ben terug gegaan met het moederbord en in de pcwinkel hebben ze het bordje ook getest met kingston dual channel geheugen, die ook op de lijst stond als tested memory. Ook met dit geheugen werkte het bordje niet. Iig niet in Dual Channel. Dimm B1 start ie op, maar zodra A1 bezet is doet hij niks. RMA dus dit bordje. Ik weet trouwens ook zeker dat het niet aan mijn geheugen ligt, want nu met een MSI Neo2 K8N bordje draait hij superstabiel in Dual Channel.

[ Voor 21% gewijzigd door Ulti23 op 08-12-2004 09:00 ]

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
**************************************************************************************************************
Ik wou een nieuw topic openen, maar ik heb het probleem verholpen door Windows er opnieuw op te zetten.
Maar toch nog hier het probleem, en hoe voorkom ik dit in vervolg, ik ben namelijk nu al mijn bestanden kwijt, en al mijn schoolwerk.... dus ik ben pisnijdig.
Overigens werkt "opnieuw opstarten" nog steeds niet goed, 9 van de 10 keer blijft hij hangen bij het opnieuw opstarten, mijn monitor geeft dan alleen een oranje lampje weer, ipv het actieve groene lampje.
**************************************************************************************************************

Gek word ik er van....
Nu had ik net mn systeem een beetje stabiel, staakt ie er een paar uur geleden mee. 9 van de 10 keer dat ik opstart jankt ie dat CPU TEST FAILED.
Als hij dan wel opstart dan loopt ie door TOT het opstarten van Windows XP, dan krijg ik een zwart scherm en doet hij helemaal niks meer.
Meestal start hij direct op als ik de stroom erop doe (sinds dit gezeur).

Ik heb een 380W Antec voeding (die in de Antec Sonata kast zit) Mijn voltages van 5 en 12 V zitten 0.2 tot 0.3 boven die waarden.

Ik heb mn jumpertjes van de baterij er al afgehaald zodat hij de BIOS resette.

Kan iemand me helpen... ik heb rond gekeken op het forum, veel Asus problemen, maar net weer anders dan al die anderen.

(Temp CPU 46, Temp kast 22)

BTW, mijn externe standaard cooler van mn Ultimate wordt wel erg warm/heet... ik weet niet of dat normaal is.
Ook heb ik gekeken of die 12V stekker (als dat die 4 pootige stekker is, en volgens mijn moederbord schema is dat die) erin zat, en dat is wel het geval.

Maar goed hij hangt nu dus op het moment dat hij Windows zou moeten opstarten.

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-05 21:37
Ik heb dit probleem ook op m'n werk gehad...

De Asus A8V Deluxe wil niet werken met een 3000+, maar wel met een 3500+.
Je moet er trouwens wel voor zorgen, dat als je maar 1 geheugenmodule erin hebt zitten, dat die wel in de 3e bank vanaf de processor zit.

Ik heb toen gebeld naar onze RMA afdeling of hun er misschien meer van wisten, en hij gaf me toen een link van de 1009 BIOS.
Toen heb ik met die 3500+ alle A8V Deluxe BIOS-chips geflashed naar 1009, en toen werkte de 3000+ er wel op.

Als je dit bord dus met een 3000+ aanschaft zou ik eerst ff kijken of er al een 1009 BIOS op zit, of anders zou ik aan de winkel vragen of ze hem daar kunnen flashen.
Dit scheelt namelijk een hoop werk als je dit thuis zou moeten doen, want als het tegen zit is dit helemaal niet thuis te doen, want je krijgt dan gewoon geen beeld, alles spint gewoon op, maar geen beeld.

Ik heb nog geen Dual Channel geheugen geprobeerd met de A8V Deluxe, misschien dat ik dat morgen maar eens moet gaan bekijken.

iRacing Profiel

• eth0
Ok even een update. De processor was rot, deze is RMA gegaan naar AMD en heb netjes een nieuwe terug gekregen. Petje af :) ik had dat niet verwacht...

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
ik had hetzelfde probleem met dezelfde mobo en cpu..
omdat ik gewoon met 1 reepje geheugen draai (fout he :P) maar die ha dik dus in slot 1, maar dat werkte niet, zelfde fout melding... had em geruild want volgende computer winkel was ie ook kapot en toen deedie het nog niet. ik heb het opgelost door mn geheugen in het 3e slot te stoppen 8)7

• JeanJeremy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-08-2025

JeanJeremy

broer van Ron

Dit topic is al wel wat ouder maar het komt wel goed overheen met het probleem wat ik heb.

3 weken geleden ASUS A8V revision 2.00 besteld samen met een 64 3000+.
Eenmaal thuis netjes alles in elkaar gezet en toen de stroom op de kast ging startte de machine meteen op (vond ik opvallend). En inderdaad ook ik kreeg de "CPU Test Failed" melding uit mijn speakers.

Moederbord teruggestuurd naar leverancier en deze konden achterhalen dat er een 1008 BIOS op het moederbord zat en hebben hem voor mij geflashed naar 1011. Vervolgens werkte het systeem volgens hun perfect.

Dus: Hardware komt weer binnen en ik wederom alles in elkaar gezet maar helaas. Ik stop de stekker erin en wederom start de PC automatisch en krijg ik de "CPU Test Failed" melding.
Ik heb al van alles geprobeerd, geheugen alleen in Bank A1 of in Bank B1 ipv dual-channel, etc etc. Maar steeds dezelfde melding.

Wat ik nog het meest opvallend vond is dat nu ik de CMOS heb gereset de PC ineens niet meer automatisch start wanneer ik er spanning op zet. Maar wanneer ik nu de powerknop indruk dan krijg ik nog steeds de "CPU Test Failed" melding.

Ik ben een beetje radeloos, volgens alle forums zou de AMD64 3000+ het met BIOS 1011 goed moeten doen op de Asus A8V revision 2.00 maar niet dus. Ook bij de RMA afdeling van mijn leverancier vertelde ze me dat ze het systeem werkend hadden. Ik zie geen reden voor hen om te liegen dus ga ik er van uit dat dat ook zo is gelukt.

Ik ben eigenlijk best wel radeloos nu wat ik nog kan doen om het te testen.....

sys.specs:
Asus A8V revision 2.00 (wifi edition)
AMD64 3000+ s939
2x512MB TwinMos dualchannel kit
Asus V9520 graphics
Wifi-pci-kaartje in PCI slot 4

Het is erg, maar het kan nog veel erger. Dus eigenlijk valt het reuze mee.

• Iavak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-05 09:34

Iavak

no savegame

Ik heb het ook ooit gehad op mijn K8V deluxe in combinatie met een 3200+ processor. Iets anders dan jouw setup, maar bij mij zat het probleem in de "reset'' knop.

Weet niet of het bij jou ook zal werken, probeer eens de ''reset'' knop niet aan te sluiten en dan starten........ben benieuwd.

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:32
Ik heb niet zo'n modern bord, maar een A7V333 en zo af en toe hetzelfde probleem.
Maar wanneer gebeurt het bij mij: sinds ik mijn nieuwe BenQ 19" tft heb en deze op standby staat als ik de pc wil booten. Zet ik het scherm echter helemaal uit, dan krijg ik deze melding niet.
Misschien niet de oplossing hier, maar ik wilde 'm je niet onthouden. Maw: de randapparatuur kan nog invloed hebben.

Homo sapiens non urinat in ventum

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 08:09
@JeanJeremy: Doe eens een lab-opstelling. Als alles dan wel normaal opstart weet je zeker dat het niet het bord of cpu is maar aan je kast.

[ Voor 7% gewijzigd door Nilco op 14-05-2005 22:07 ]

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

@Lavak: Nee de reset-knop aansluiting heb ik al eens losgehaald (zelfs de power-switch aansluiting) omdat het systeem in eerste instantie toch automatische opstartte,

@Jan Smit: Ik had zelf het vermoeden dat het aan mijn geheugen kon liggen, leek me als randapparaat het meest voor de hand liggend. Maar het Corsair Pro geheugen uit mijn andere PC heeft hetzelfde effect als het Twinmos geheugen. Videokaart idem dito.

@Megatron: Lab-opstelling zal ik morgen eens proberen, nu ga ik eerst slapen ;)

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

Systeem draait nu naast me in een lab-opstelling

Moederbord, AMD64+ s939 3000, losse enermax voeding, 2x512MB Twinmos en Asus v9520 videokaart is alles wat ik heb.

In eerste instantie bleef ik de melding van "System Failed CPU Test" houden.
Echter nadat ik de CMOS had reset via de jumper krijg ik nu hetzelfde resultaat (zwart scherm, geen teken van leven ) alleen zijn nu de audio-meldingen weg. Denk niet dat ik hier nu zo blij mee moet zijjn maar goed :(

• Nilco
Draaien je fans wel in lab opstelling? Heb je al een andere graka geprobeerd? Doe eens 1 reepje mem er in. Al ander geheugen geprobeerd (Twinmos staat niet in de qualified list van dit moederbord)? Laatste bios geflashed?

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

- laatste BIOS zou er volgens leverancier in moeten zitten (1011) maar kan dit niet controleren want zover komt mijn machine niet
- zowel CPU als Casefan draaien
- zowel de v9520 die ik ervoor bestemd had als mijn 9600XT werken niet
- Al eens geprobeerd 1 reepje in A1, in B1, zelfs al Corsair Pro uit andere PC geprobeerd in A1 en B1 ... maar niets helpt.

:/

• Nilco
Met je moederbord terug naar winkel gaan. Denk dat je agp-poort verrot is.

• JeanJeremy

JeanJeremy

broer van Ron

hele zaakje teruggestuurd zodat men kon testen:
- CPU, Moederbord, Geheugen en Videokaart

Op de videokaart na kwam alles van 1 webwinkel af maar VGA kaart heb ik in overleg ook toegestuurd zodat men kan testen. Ik zelf denk dat het het geheugen is maar we zullen wel zien. De A8V heeft een reputatie om nogal moeilijk te doen met bepaalde repen dus we wachten maar af.

• Steph Kai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 18:27
Wat bij mij de oplossing was:

Ik heb gekeken wanneer de fout optrad. Dat gebeurde alleen maar als mn pc bv crashte of als de stroom eraf viel.
Wat heb ik verandert in de BIOS. Ga op zoek naar de stroom optie dat de computer zichzelf niet automatisch aanzet als hij onverwachts geen stroom meer heeft (dit kan dus bij het uitvallen van de stroom zijn, maar ook bij een harde reset met je "uit knop"!). Nadat ik dat heb gedaan is bij mij nooit meer CPU failed blabla opgetreden, en ik ben weer een gelukkig mens :)

[EDIT: Die stroom-optie staat standaard op iets van "vorige status" ofzo, moet je maar even kijken]

[ Voor 10% gewijzigd door Steph Kai op 22-06-2005 14:49 ]

Verwijderd

Ik heb de voice editor niet aanstaan omdat ik geen speaker in me kast heb, maar ik heb wel hetzelfde herkenbare probleem dat je een zwart scherm houdt bij het opstarten.
Mijn probleem heb ik ook al in een andere thread aan iemand uitgelegd, omdat het vaak voorkomt.
Ik heb ook een Asus A8V, met 4 geheugen sloten, 1 en 3 blauw, en 2 en 4 zwart.
Wil je kunnen booten met 1 reepje geheugen, zo staat er in de handleiding, moet je deze in slot 3 steken, de blauwe dus. Als ik dit echter doe bij mij, Kingston of A-merk Nanya, dan boot mijn pc wel, maar krijg ik geen beeld. Stop ik hetzelfde reepje in slot 4, dan werkt alles naar behoren.
Nadat ik het reepje geheugen dus had omgeruild, en er een had bijgekocht, besloot ik te gaan voor de blauwe opstelling van 1 + 3. Niet dus, want het systeem boot weer niet. Opstelling 2 + 4 zwart wil ook niet werken.
Toen ik bijna op het punt stond om de kast weg te brengen omdat ik niet meer wist waar het aan lag, propte ik maar even voor de zekerheid beide reepjes in een blauw en zwart slot, 3+4, en zie daar, het systeem start prima op... Ik kan welliswaar nog geen dual channel gebruiken zo, maar ik vraag me af of ik dat wel zou merken.
Conclusie voor mij is dus dat de handleiding met slot 3, en de kleuren, niet overeenkomt met de manier waarop de pc boot. Het maakt overigens niet uit of ik nou A-merk Nanya in slot 3 steek, of Kingston uit de lijst van aangerade geheugenleveranciers, hij boot dan *niet*.

• NiTrO-EXILE-
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10-2025
De a8v van mn zusje vertoon nu ook kuren.
De stroom is er afgeweest en nu geen beeld meer uit te krijgen.
Ram al in alle slots getest...no go.
oude pci kaar in pci slot getest ook geen beeld.
Hoe los ik dit op? Of is door die powerout er iets anders kapot gegaan denk je ?

sry premature, na nog wat rondschuiven met ram lijkt ie weer wat te doen

[ Voor 13% gewijzigd door NiTrO-EXILE- op 03-11-2006 15:34 ]

G25 Race Wheel |G5 Mouse | G11 Keyboard | E6600 C2D |Asus P5k-E Wifi/Ap| Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 | ATI Sapphire HD2900XT|Samsung 300GB SATAII | Caviar 200GB SATA|Chieftec CA-01BL-BL-B EATX|Zalman ZM600-HP

Pagina: 1