Toon posts:

[XP, SP2] Problemen met Nforce drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kwamen eindelijk de onderdelen voor mij nieuwe systeempje binnen. Leuk en aardig, alleen een probleempje. Ik had meteen al last van BSOD's. Het lukte me wel om Windows in te komen, maar een installatie van de Nforce drivers vanaf de CD die bij m'n moederbord was meegeleverd, had desastreuze gevolgen.

Ik kreeg een BSOD tijdens het opstarten, met 0x000000c5 als stopcode. De is sowieso al een driver error, zo heb ik mij door de MS Knowledge base laten vertellen, en het feit dat dit ook de volgende verse installatie gebeurde na het installeren van deze drivers bevestigde dit alleen maar.
Aangezien Windows zelf de onboard ethernet aansluiting niet detecteert, heb ik er uit arren moede maar een losse kaart bijgeschroefd die hier nog rondslingerde. Niet ideaal. Ik had nog wel geprobeerd dan alleen de ethernet-driver van de CD te installeren, maar ook dat mocht niet baten: Ook een BSOD met dezelfde stopcode.

Ik heb al wat gezocht hier, maar ik vond niets dat hier ook maar bij in de buurt komt, niemand schijnt problemen te ondervinden met deze combi...

Relevante specs:
EPoX 8KDAJ
Athlon 64 3000+
512MB PC3200 (Kingston)
Windows XP (SP2 geslipstreamed) Build 2600

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:24

breinonline

Are you afraid to be known?

Wellicht SP2 probleem? Wat gebeurt er als je SP1 erop zet (verse install), drivers erop zet en vervolgens SP2 erover zet?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MMMMMM
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-10-2025
ik heb hetzelfde gehad, bij de installatie van de nieuwste nforce2 drivers (op een asus a7n8x deluxe rev 2) , toe met pijn en moeite en stukjes handmatig in veilige modus ge-deïnstalleerd. "normaal" opgestart en toen kwam windows met nieuwe hardware gevonden, toen windows NIET zelf laten zoeken ,maar een "één-na-laatste" drivers gebruikt, uitgepakt in folder en toen via apparaatbeheer drivers opnieuw geinstalleerd. sindsdien geen problemen , maar ik wacht wel even met de nieuwste nforce drivers installeren