[WIN98] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
Hoi,

Ik heb hier een pc gekregen en ik wil daar windows op zetten, normaal is dit niet echt moeilijk maar nu typ ik setup.exe in en dan hangt ie bij: "Setup is preparing to install windows" (is ong het eerste scherm dat je ziet. Hij stopt en gaat nietmeer verder.

Heeft iemand hier een oplossing voor ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

NootjesBV,

In jouw topic ontbreekt iets heel belangrijks - namelijk eigen inzet ;)
Wat heb je zelf al geprobeerd om dit op te lossen? Wat heb je al getest?

Over jouw genoemde probleem (soort probleem ;) ) zijn al heel veel topics geweest natuurlijk, dus ik kan me niet voorstellen dat je daar er niet een paar van doorgelezen hebt en even gekeken hebt ofdat de tips die daarin vermeld stonden misschien jou ook niet helpten.

Duss... Welke tips waren dat, wat heb je precies geprobeerd en wat was het resultaat :)

• NootjesBV
ja tuurlijk helemaal vergeten, heb bij de windows faq gezoekt maar heb niet iets kunnen vinden wa mij zou helpen, heb ook al gezocht op got, maar ook niets gevonden. Google heeft mij ook niet veel verder geholpe omdat ik daar veelal windows xp problemen zie maar niet voor win98. Wat ik heb geprobeerd is de schijf formateren, heb geprobeerd smartdrv te draaien maar dan loopt de pc al vast, dit gebeurd ook als ik scandisk draai.

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Probeer memtest eens te draaien. Dit lijkt me trouwens meer een hardwarematig probleem dan een softwarematig probleem. Je zou ook nog een andere Windows CD kunnen proberen.

• NootjesBV
Azer schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:53:
Probeer memtest eens te draaien. Dit lijkt me trouwens meer een hardwarematig probleem dan een softwarematig probleem. Je zou ook nog een andere Windows CD kunnen proberen.
Hardware matig ben ik ook bang voor, en een andere windows cd ga ik ook proberen alleen die moet ik ff ergens vandaan halen

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Misschien makkelijk om ook even de hardware componenten er neer te zetten..

Verwijderd

Misschien is je HD wel te groot voor Win98. Vergeet niet dat dit een heel erg zielig achtergebleven OSje is.

En btw: Eat an Apple a day (met een 'n' omdat het volgende woord met een klinker begint) en keeps->to keep OF eat->eating OF 'eat' helemaal weg.

• Haranaka
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-04 16:45
Probeer anders eens de HD te formateren, dan de windows installatie dir van de cd te copieren naar bv c:\w98\. En dan de instalatie vanaf c:\w98\setup.exe te starten (dan niet de instalatie zelf ook in c:\w98 te zetten maar gewoon in c:\windows, anders wordt het een onverzichtelijk zooitje).
Het voordeel van instalatie vanaf de HD is dat je nooit de windows cd in je pc hoeft te gooien als windows vraagt om drivers voor het een of ander.

...

Pagina: 1