Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[carputer] shuttle barebone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het lezen van de vele topics hierover carputers, ben ik zelf ook begonnen met een carputer projectje. Ik had namelijk nog een shuttle barebone hier liggen, waar ik niets meer mee deed. Hierin zit een Via FV24 V2.0 motherboard met een Intel Celleron 900 Mhz processor.
Nu wil ik hierin een 12v voeding plaatsen, maar ik heb geen idee welke en welke hiervoor geschikt is.

In dit topic http://gathering.tweakers...913826///carputer,voeding hebben ze het over een mini-box pw-70A en een mini-box ITPS.
De 1e is de voeding en de 2e stabiliseerd de spanning en verzorgt het starten en afsluiten van de pc.

Je hebt hierin veel verschillende soorten wattages enzo welke is geschikt voor mijn barebone?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels contact gehad met een aantal bedrijven:

Reactie van Modguru.nl:
Qua wattage denk ik wel dat het met een PW70A kan werken. Maar ik durf niet te zeggen of dat bordje compatible is met die voeding.
Reactie van MyElectronics:
Aangezien we geen Shuttle verkopen kan ik dat echt niet nakijken. ATX is ATX, maar ik weet niet hoeveel vermogen je nodig hebt en wat je in de kast kwijt kunt.
Kortom, nu weet ik nog niets. Wie kan mij helpen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 14:11 ]

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Hoeveel watt is de originele voeding in die barebone?
Je zou shuttle ook eens kunnen vragen/bellen.....

ieeeepppppp :P

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-11 18:33

Leejow(saait)

Blater

Deze vraag had best in dit topic gekund: [rml][ CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 2[/rml]

• aufl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 12:52
Je kan ook mijn voeding proberen:

http://home.zonnet.nl/a.flapper/atx.htm

Deze gaat tot 150 W, dat is mijns inziens ruim voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het deze gaat worden.

Opus 150W Shuttle PSU http://www.modguru.nl/cat...04fb40cfea234496e638d8c3a

Alleen vind ik hem wel redelijk aan de prijs.

Verwijderd

Ah, jij zit ook te struinen op Got ;)

De opus 150Watt is een goede keuze.. Ik hoor niets dan lovende verhalen van mijn klanten.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 14:11:
Ah, jij zit ook te struinen op Got ;)

De opus 150Watt is een goede keuze.. Ik hoor niets dan lovende verhalen van mijn klanten.. :P
Haha ja inderdaad, even second opinion vragen :)
Maar het gaat worden de Opus 150W Shuttle PSU.

Nu alleen nog op zoek naar een goed tft schermpje en een gps muis en ik ben klaar. Ik zit te denken aan een Lilliput 7" touchscreen schermpje.
Ideen zijn welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 12:20 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2004 @ 09:05:
[...]

Haha ja inderdaad, even second opinion vragen :)
Maar het gaat worden de Opus 150W Shuttle PSU.

Nu alleen nog op zoek naar een goed tft schermpje en een gps muis en ik ben klaar. Ik zit te denken aan een Lilliput 7" touchscreen schermpje.
Ideen zijn welkom.
Vraag iedereen maar op MP3car die een opus heeft.. Opus rulez.. Ik heb zelf die Mastero MK4 gebouwd.. Ten eerste moet je redelijk kunnen solderen. Ten tweede zijn de onderdelen zeeeeeer moeilijk te krijgen in Nederland. Ten derde, als je een "full" kit op laat sturen en je bouwd hem zelf. Dan is het nog geen garantie dat ie ook werkt..

En ten vierde.. Ik vond hem in vergelijking met de Opus, niet aan de Opus kunnen tippen qua stabiliteit van de spanningen en zo..

Een lilliput 7" touch screen is naar mijn mening "the way to go" Alleen al door het XGA verhaal en 1024x768 :9

Je kan wel een goedkopere manier kiezen.. Maar ik heb er al meerdere gehad die later toch voor dat schermpje kiezen.. Scheelt je weer de aanschaf van "het goedkopere" schermpje.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2004 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn carputer wegwerken in mijn kofferbak.
Hoe zit dit met de vga kabel naar het tft schermpje, zit er een maximum aan de lengte van deze kabel? Of kan ik ook in plaatst van een VGA kabel een S-video kabel gebruiken?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 16:30 ]

Pagina: 1