probleem met e-tech router

Pagina: 1
Acties:

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Ik heb op de hcc dagen een e-tech router gekocht. (type rtpro1). Ik krijg 'm aangesloten, ook krijg ik de ip adressen onder de verschillende computers wel voor elkaar.
Als @home gebruiker weet ik dat ik mijn cc nr er in moet zetten en ook dat lukt.

Toch krijg ik nadat ik dit allemaal gedaan heb geen verbinding met internet. Ik heb geprobeerd de windows XP firewall uit te schakelen, hielp ook niet.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Ik las ergens dat het met de firmware van de router te maken kon hebben. Ook op de e-tech pagina staat dat er binnenkort een update voor @home komt.

Ik wil alleen niet binnenkort (wat een heel ruim begrip is) maar gewoon nu, direct, dat ding kunnen gebruiken.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 21:13
de kabelmodem gereset?

• merrlin
ja, maakt geen verschil.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 09:53

Rannasha

Does not compute.

Internet werkt wel als je een pc direct op @Home aansluit? Kun je de andere computers pingen via de router? Kun je via de ingebouwde ping-optie van de router (als ie die heeft, mijn E-tech had em wel) externe ip-adressen pingen?

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Verwijderd

Domain naam heb je dan ook: home.nl

Verwijderd

Heb je een motorola modem of een com21 modem ?

sommige router kunnen niet overweg met de motorola's...
ik zou toch opzoek gaan naar de laatste firmware..

• merrlin
internet werkt wel gewoon, zonder de router er tussen.

Ik kan de de pc's onderling niet pingen. Wel kunnen ze elk afzonderlijk de router pingen.

kabelmodem is een Arris

De firmware is volgens www.e-tech.nu/ nog niet beschikbaar.

Morgen toch maar eens bellen met hun helpdesk, tenzij iemand nog een geniaal idee heeft.
Pagina: 1