Externe HDD Case Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-03 13:36
Hoi

Ik heb op de HCC dagen bij Computerland een externe hdd case van conceptronic gekocht en thuis deed ik vol enthousiast een Maxtor DiamondMax Plus 8 van 40GB erin. De HDD werkt! Ik sloot hem als eerste op mijn laptop aan met windows ME met USB1 om hem te installeren. De computer detecteert de HDD als een muis! Dat maakt niet zoveel uit, kwestie van drivers wisselen. Maar daar had ik geen zin in en dus zette ik de HDD via de gewone power off knop uit. Windows geeft dan aan dat de hardware onveilig is verwijderd (ja, als het gedetecteerd wordt als een muis...).
Ik loop naar de volgende computer met USB2 en Windows XP, ik doe dat ding in het stopcontact, sluit USB2 aan op de pc. Druk op de power-on knop van de externe hdd lezer en er gebeurt niks! De harde Schijf gaat niet aan! Ik loop terug naar de laptop, daar werkt hij (dus in een ander stopcontact) ook niet meer. Wat is hier aan de hand?

Toen ik de HDD eruit haalde en in de oorspronkelijke computer stopte (die met USB2 en Windows XP) werkte de HDD wel. Is de externe HDD Case kapot of zo? Is er kortsluiting ontstaan? Moet ik naar de winkel met de bon om een nieuwe te vragen?

Maarten

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 21:45
Controleer eerst de bekabeling intern van de case. Ik had namelijk een soortgelijk iets, bij mij was de ide-kabel half los gegaan. Als de case dan nog niet werkt, even kijken of de harde schijf zelf wel werkt. Succes :)

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Verwijderd

Anders RMA :)

• masser120
I.R. Butcher schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:25:
Controleer eerst de bekabeling intern van de case. Ik had namelijk een soortgelijk iets, bij mij was de ide-kabel half los gegaan. Als de case dan nog niet werkt, even kijken of de harde schijf zelf wel werkt. Succes :)
Die werkt!
Wat is RMA ook al weer?

Ik snap nog steeds niet waarom die niet werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door masser120 op 15-11-2004 21:45 ]

• masser120
Ik ben erachter gekomen dat de adapter kapot is. Het is zo'n adaptor met een PS/2 -achtige uitgang. Weet iemand waar ik die kan kopen?

Specs adapter:

12V 1,5A
18W

Zo ziet die er ongeveer uit:
___
/. | . \
|. | . |
\.___/

Met 5 pinnethjes

Verwijderd

masser120 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:10:
Ik ben erachter gekomen dat de adapter kapot is. Het is zo'n adaptor met een PS/2 -achtige uitgang. Weet iemand waar ik die kan kopen?

Specs adapter:

12V 1,5A
18W

Zo ziet die er ongeveer uit:
___
/. | . \
|. | . |
\.___/

Met 5 pinnethjes
Niet kopen, terug sturen!! Voor dat ding heb je betaald! :X

• masser120