Op mijn verse installatie met Fedora Core 3 wil mijn Palm Tungsten|T niet synchroniseren. Onder RHL 9 werkte de synchronisatie met Evolution vlekkeloos, maar op de een of andere manier krijg ik het onder FC2/3 niet meer aan de praat.
Uiteraard heeft mijn (stock-) kernel USB-support. De output van tail -f /var/log/messages laat geen vreemde fouten zien:
Ik probeer in eerste instantie alleen maar een listing op te vragen met pilot-xfer -l (als dat lukt, dan lukt synchronisatie met Evolution ook wel neem ik aan).
Eerst ls -al /dev/ttyUSB*
Dus die moeten aangemaakt worden als ik de hotsync-knop indruk:
dat klopt, ze hebben alleen de verkeerde permissies. Dus even een chmod 0666 /dev/ttyUSB* en klaar ben ik. Wanneer ik dan pilot-xfer opstart, gaat 'ie wachten tot ik de hotsyncknop wederom indruk, dat heeft geen effect. De palm timed out en ik heb geen synchronisatie.
Vervolgens probeer ik de nodes zelf aan te maken. Dat gaat zonder foutmeldingen tot ik weer een hotsync uitvoer. Dan worden de nodes verwijderd en weer aangemaakt met te weinig permissies.
De tail van messages laat intussen niets bijzonders zien (behalve dat de device disconnect en weer opnieuw verbinding maakt). Lsmod laat gewoon zien dat de visor-driver is geladen en ook de usb-modules zijn actief.
Andere USB-apparaten werken zonder problemen (muis, ipod, card-reader, camera), het lijkt me niet dat het daar aan ligt (misschien te veel devices; heb ik ook geprobeerd: alleen palm aangesloten werkt ook niet).
Wie helpt mij aan een synchro?
Uiteraard heeft mijn (stock-) kernel USB-support. De output van tail -f /var/log/messages laat geen vreemde fouten zien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Nov 15 20:46:30 athena kernel: usb 2-3: new full speed USB device using address 9 Nov 15 20:46:30 athena kernel: visor 2-3:1.0: Handspring Visor / Palm OS converter detected Nov 15 20:46:30 athena kernel: usb 2-3: Handspring Visor / Palm OS converter now attached to ttyUSB0 Nov 15 20:46:30 athena kernel: usb 2-3: Handspring Visor / Palm OS converter now attached to ttyUSB1 Nov 15 20:46:56 athena kernel: usb 2-3: USB disconnect, address 9 Nov 15 20:46:56 athena kernel: visor 2-3:1.0: device disconnected Nov 15 20:46:59 athena kernel: visor ttyUSB0: Handspring Visor / Palm OS converter now disconnected from ttyUSB0 Nov 15 20:46:59 athena kernel: visor ttyUSB1: Handspring Visor / Palm OS converter now disconnected from ttyUSB1 |
Ik probeer in eerste instantie alleen maar een listing op te vragen met pilot-xfer -l (als dat lukt, dan lukt synchronisatie met Evolution ook wel neem ik aan).
Eerst ls -al /dev/ttyUSB*
code:
1
2
3
| [root@athena ~]# ls -al /dev/ttyUSB* ls: /dev/ttyUSB*: No such file or directory [root@athena ~]# |
Dus die moeten aangemaakt worden als ik de hotsync-knop indruk:
code:
1
2
3
4
| [root@athena ~]# ls -al /dev/ttyUSB* crw-rw---- 1 root uucp 188, 0 Nov 15 20:59 /dev/ttyUSB0 crw-rw---- 1 root uucp 188, 1 Nov 15 20:59 /dev/ttyUSB1 [root@athena ~]# |
dat klopt, ze hebben alleen de verkeerde permissies. Dus even een chmod 0666 /dev/ttyUSB* en klaar ben ik. Wanneer ik dan pilot-xfer opstart, gaat 'ie wachten tot ik de hotsyncknop wederom indruk, dat heeft geen effect. De palm timed out en ik heb geen synchronisatie.
Vervolgens probeer ik de nodes zelf aan te maken. Dat gaat zonder foutmeldingen tot ik weer een hotsync uitvoer. Dan worden de nodes verwijderd en weer aangemaakt met te weinig permissies.
De tail van messages laat intussen niets bijzonders zien (behalve dat de device disconnect en weer opnieuw verbinding maakt). Lsmod laat gewoon zien dat de visor-driver is geladen en ook de usb-modules zijn actief.
Andere USB-apparaten werken zonder problemen (muis, ipod, card-reader, camera), het lijkt me niet dat het daar aan ligt (misschien te veel devices; heb ik ook geprobeerd: alleen palm aangesloten werkt ook niet).
Wie helpt mij aan een synchro?