[Mandrake 9.1] door toetsenbord loopt Linux vast

Pagina: 1
Acties:

• r4vi4n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-01 12:57
Hallo,

ik heb net (met veel pijn en moeite) Mandrake 9.1 geinstalleerd (op mn 2e hd).
Tijdens het installeren herkende ie mn muis (logitech mx510) gewoon en werkte ook, maar zodra ik een toets van mn toetsenbord indrukte, liep het hele systeem vast.. ik kon dus ook geen user aanmaken of rootpassword setten...

Toen heb ik mn muis losgekoppeld en toen verliep de installatie vlekkeloos... met LILO n bootding gemaakt (xp start default) en als ik dan de muis er weer in doe, precies het zelfde in linux (crash door tobo).

Maar zonder muis werkt het dus wel...

iemand een idee?

AMD 1,4ghz, 512sd, 200gb (xp), 40 gb (linux), logitech mx510 (ps/2), standaard tobo (ps/2)

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is dat echt versie 9.1 die je hebt geïnstalleerd? In dat geval zou ik je aanraden om 10.0 of 10.1 te installeren, omdat 9.1 officieel niet meer ondersteund wordt (toch nogal belangrijk ivm veiligheidsupdates enzo...).

Ik herinner mij vaag ook een probleem gehad te hebben met een USB-muis in versie 9.1 of 9.2: het systeem liep soms vast bij het gebruiken van de middelste muisknop. Er is later een kernelupdate uitgekomen die dat oploste.

Nuja, ik zou nu gewoon 10.0 of 10.1 installeren, je probleem zal opgelost zijn, en je zit dan op vlak van veiligheid ook een stuk beter dan met een niet-meer-ondersteunde 9.1.

• r4vi4n
Hmmm heb 10.1 geinstalleerd, nu liep ie niet vast als ik mn tobo gebruikte, maar ik kon alleen mn tobo zelf niet meer gebruiken dus kon alsnog geen user aanmaken..

maar goed ik ga ff SuSe proberen... ^^

• r4vi4n
Met SuSe werkt ie wel :S vage shit...
snap er nog niet heel veel van maar dat komt vast nog wel :P
amsn staat iig geinstalleerd :)