[Word] Een macro een SnelToets geven

Pagina: 1
Acties:

• kmmartins
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-03-2024
Ik heb een macro gemaakt voor een word XP document....
en nu wil ik er een snelToets aanvasthangen
dit klikt nogal simpel... }:O en in excel is het ook simpel :D
maar het lukt me niet, ik vind nergens waar je aan een zelf getypte marco een sneltoets kunt vast koppelen :s

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

F1 --> sneltoets macro

->
Een sneltoets toewijzen of verwijderen
U kunt sneltoetsen toewijzen aan opdrachten, macro's, lettertypen, AutoTekst-fragmenten, opmaakprofielen en speciale symbolen.

Klik op Aanpassen in het menu Extra.
Klik op Toetsenbord.
Klik in het vak Wijzigingen opslaan in op de naam van het huidige document of van de sjabloon waarin u de gewijzigde sneltoetsen wilt opslaan.
Klik in het vak Categorieën op de categorie die de opdracht of het andere element bevat.
Klik in het vak Opdrachten op de naam van de opdracht of het andere element.
In het vak Gebruikte toetsen worden alle sneltoetsen weergegeven die momenteel zijn toegewezen

Ga op een van de volgende manieren te werk:

Een sneltoets toewijzen

Sneltoetsen moeten altijd beginnen met CTRL, ALT of een functietoets.
Klik in het vak Druk op nieuwe sneltoets en druk op de sneltoetsencombinatie die u wilt toewijzen. Druk bijvoorbeeld op ALT plus de gewenste toets.
Bij Momenteel toegewezen aan kunt u zien of de sneltoetsencombinatie al in gebruik is. Als dit het geval is, selecteert u een andere combinatie.
Wanneer u een toetsencombinatie opnieuw toewijst, kunt u deze niet meer gebruiken voor de oorspronkelijke functie. Stel dat u de sneltoets CTRL+B gebruikt om tekst vet te maken. Als u CTRL+B nu toewijst aan een andere opdracht, kunt u deze combinatie niet meer gebruiken om tekst vet te maken. Dit kan weer wel als u de oorspronkelijke instellingen van de sneltoetsen terugzet.

Klik op Toewijzen.
:Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)