Toon posts:

Dual Channel loopt vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een tweede geheugenmodule gekocht en wil deze in dual channel mode installeren. Vervolgens loopt het systeem continue vast. In single mode loopt alles als een zonnetje, maar dual wil niet lukken. In dual channel gebrobeert om de DRAM-Ratio op 5:4 te zetten, maar zelfs dan loopt het vast. Win Xp kom ik wel in, maar 3dmark loopt vast.

Weet iemand raad, of heeft iemand eenzelfde probleem laat me dit dan weten.

MB: Abit AS8
Geheugen: Twinmos PC3200, 2* 512 MB
Processor: Intel 3.0E
Video: Aopen 6800

• NNF
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 21:17

NNF

Test die module eens met Metest86.

Verwijderd

Topicstarter
Geen probleem in single channel bij een fsb van 200, maar bij dual channel krijg ik foutmeldingen. Maar ook bij een hoger fsb in single (220) krijg ik foutmeldingen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 20:47 ]

Verwijderd

zijn het 2 exact dezelfde modules?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, als set gekocht

Verwijderd

Twinmos + Abit was toch niet zo een goede combinatie dacht ik?

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:09:
Twinmos + Abit was toch niet zo een goede combinatie dacht ik?
fyi: hier loopt een 512Mb stick Twinmos PC2700 in een abit NF-7 420 MHz, 2-2-5-2.

maar dat is een NF-7.....

There is one more thing: It's been emotional

Verwijderd

- Heb je geprobeerd de modules van slot te wisselen, klinkt vreemd maar ik heb ook ooit zoiets mee gemaakt. Exact dezelfde modules maar ze konden elkanders geheugen banken niet verdragen.

- Misschien dat een BIOS update uitkomst biedt, je weet het nooit natuurlijk.

- Wat doet terug klokken van je FSB, werkt het dan wel ?

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-08 22:16
Je zou eens kunnen proberen om het DDR Voltage wat omhoog te krikken. Daarnaast de timings wat hoger instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het voltage nu op 2.8 volt gezet. Nu loopt het zonder foutmeldingen met een FSB van 200MHZ zonder foutmeldingen wel stabiel in dual channel, alleen als je de FSB vergoohd krijg je bijna direct foutmeldingen. Dit terwijl ze in single channel wel overclockt konden worden tot 235 mhz. Ligt dit aan het gehegen of de combinatie met het MB en dual channel.

Weet iemand hoe je het systeem nu kan overclocken, want de processor loopt heel stabiel op 3.6 GHZ (FSB 240) (maar dan met single channel 5:4 dram ratio).

Verwijderd

Ik had zelf ook Twinmos pc3200 512mb in Dual Channel gehad en ik had precies de zelfde problemen. :(
Ik heb ze toen ook bij een vriend van me getest en daar deden ze het ook niet. |:(

Twinmos is gewoon klote geheugen je had beter ff door kunnen sparen voor bijvoorbeeld Corsair, Kingston, enz. dat is gewoon beter geheugen. B)

Ik heb nu gewoon standaart Corsair geheugen erin en het werkt als een zonnetje :*)

Maar heb je ook al een Bios update geprobeert en idd misschien even de modules omwisselen van slot? :?

• Lord Llurch
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

en dát is gewoon bullshit, zie mijn post hierboven. Beste prijs/kwaliteit aankoop die ik ooit heb gedaan, ik geloof nu al 3 jaar geleden.

There is one more thing: It's been emotional

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:41

vinnie1908

Appel != peer

Twinmos kan je heel veel gezeik mee krijgen maar als het loopt loopt het ook gewoon goed. Het is minder geheugen dan Dane-Elec, Kingston en zeker minder als Corsair en GeiL bijvoorbeeld maar daar betaal je dan ook een stuk meer voor. Je betaald voor zekerheid van werken zeg ik altijd maar :)

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Lord Llurch schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 23:09:
[...]

en dát is gewoon bullshit, zie mijn post hierboven. Beste prijs/kwaliteit aankoop die ik ooit heb gedaan, ik geloof nu al 3 jaar geleden.
Iedereen die ik tot nu toe ken met Twinmos geheugen heeft er problemen mee dus voor mij is het klote geheugen!
Pagina: 1