Bios geeft 900mhz aan, software in W2k zegt 700mhz

Pagina: 1
Acties:

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Ik heb een Compaq Armada E500 900mhz.
Althans, de bios zegt dat het een 900mhz is, maar verschillende soorten software pakketten zeggen dat het een 700mhz, op de cpu staat ook dat het een 900mhz is.
Ik heb net de laatste bios er al opgezet, maar ook dan geeft de software onder W2k aan dat het een 700mhz is.
Ik weet dat de cpu een 900 versie moet zijn, maar op wat voor snelheid zal die nu echt draaien ?

And The Only One

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 17:10

Haan

dotnetter

Kan het niet toevallig zijn dat je frontside bus snelheid verkeerd staat? Of anders misschien de multiplier van de processor. Ik ken het moederbord niet, maar waarschijnlijk kan je dat instelling met jumpertjes op het moederbord zelf.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Armada is toch een laptop? Kijk dan eens bij de 'power options' in het configuratiescherm. Windows wil nog wel eens de CPU beperken qua snelheid voor behoud van batterij. Zet de PC eens op het profiel "Altijd aan / always on" en kijk dan eens welke snelheid er wordt aangegeven.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Topicstarter
Het is inderdaad een laptop, en de gegeven mogelijkheden heeft niet het gewenste effect gehad.
Denk dat ik maar es effe een image terug ga zetten, en dan de software opnieuw ga installeren.
Es kijken wat dat met zich mee brengt.

And The Only One