Toon posts:

x800 foutje, Wie weet welk type condensator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het overklokken van de Sapphire x800 is er een condensator afgestoten, dit onderdeeltje is er niet meer en probeer erachter te komen welk type dit is.

Uitleg (foto's van pcunleash:

Rechtsbovenin zitten deze puntjes
Afbeeldingslocatie: http://www.pcunleash.com/user/blueremy/x800/x800-14.jpg

Zo had het moeten worden
Afbeeldingslocatie: http://www.pcunleash.com/user/blueremy/x800/x800-15.jpg

Nu is het condensatortje waar het rode lijntje overheen loopt erafgestoten
Afbeeldingslocatie: http://www.pcunleash.com/user/blueremy/x800/x800-13.jpg

Is er iemand die dit weet of kan nakijken of informatie heeft wie of wat ik kan bellen/emailen :?

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Dit is geen condensator maar een weerstandje.
Als je hem nog hebt kun je m er gewoon terug op solderen, nix aan het handje :)
edit:
Ow, je hebt m niet meer, pfoe das andere koek :?

[ Voor 19% gewijzigd door El Snorro op 15-11-2004 20:02 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in het bericht is dit onderdeeltje niet meer terug te vinden en ik d8 ook dat het een weerstand was maar hoofd TD van Mycom zegt dat dit een condensator is.

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:03:
Zoals in het bericht is dit onderdeeltje niet meer terug te vinden en ik d8 ook dat het een weerstand was maar hoofd TD van Mycom zegt dat dit een condensator is.
ik kan niet 1, 2, 3 mijn watercooling er af slopen. anders had ik hem ff voor je nagemeten en dan had je even op zoek gemoeten naar een vervangende smd weerstand :P

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-02 08:24

w0w

Het makkelijkst is denk ik een dode X800 kaart te kopen, daar de weerstand vanaf te halen en bij jou erop te solderen... Anders ff wachten totdat iemand deze waarde opmeet.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

w0w schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:11:
Het makkelijkst is denk ik een dode X800 kaart te kopen, daar de weerstand vanaf te halen en bij jou erop te solderen... Anders ff wachten totdat iemand deze waarde opmeet.
ik moet deze week wel even mijn x800pro uit me kast halen.
zal hem dan gelijk even nameten ;)
dus heb even geduld

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-02 12:48
Welkom bij de club voor hardware slopende tweakers :Y)

edit:

hmm, dat doen ze toch eigenlijk allemaal, in a way

[ Voor 46% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-11-2004 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Supercool ik heb geduld :P

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
mydogisgone schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:07:
[...]

ik kan niet 1, 2, 3 mijn watercooling er af slopen. anders had ik hem ff voor je nagemeten en dan had je even op zoek gemoeten naar een vervangende smd weerstand :P
het zal zo i zo lastig worden om zo een klein weerstandje te kopen. k heb het ook wel eens geprobeert van die kleine te krijgen maar ze waren toch iets groter. En als je die weerstand wilt nameten moet je de weerstand volgens mij ook los solderen anders meet je over de gehele schakeling heen en niet alleen het weerstandje.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• wmeester
  • Laatst online: 08:24
Heb je hem al getest of ie het nog doet? Er was laatst ook iemand die zo'n ding eraf had gesloopt, en de kaart deed het nog.

Verwijderd

Misschien ben ik scheel maar zie op die foto helemaal niets zitten. Jammer dat het hoofd td mycom niet kon zeggen welke getallen er op stonden. Kan je meteen bepalen wat het is. Condensator, diode, weerstand enne zoiets terug solderen is niet echt makkelijk en vereist vanwege lekspanningen van de soldeerbout een speciale soldeerbout.

• El Snorro
als je de waarde weet kun je misschien wel gewoon een kleine gewone (non smd) weerstand erover solderen, als die tenmiste niet hoger komt de dan de core...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Sowieso gaan ze dat niet nazoeken, want jij sloopt die kaart, jouw probleem is het dan altijd :D (Ervaring :()

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:32:
Misschien ben ik scheel maar zie op die foto helemaal niets zitten.
Afbeeldingslocatie: http://img120.exs.cx/img120/4789/dinges.jpg

Zo dan? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

El Snorro schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:41:
als je de waarde weet kun je misschien wel gewoon een kleine gewone (non smd) weerstand erover solderen, als die tenmiste niet hoger komt de dan de core...
Dat zal wel eens behoorlijk kunnen tegenvallen.... :

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/45202/full.jpg

• El Snorro
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:53:
[...]

[afbeelding]
WOW, ik wist wel dat die dingen klein waren (heb zelf ook x800), maar zo klein :o
Ik weet niet of deze kaart nog wat wordt hoor :|

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
die smd is niet gesoldeerd, de lijm is niet voor niet uitgelopen.

je als je weerstand moeten doormeten of door laten meten bij de locale electroboer. en met van die gelijdende zilver meuk (kom ff niet op de naam), en een beetje seconde lijm het weer vastplakken.

et is een heel geklote maar kan me zo geen andere oplossing bedenken

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

misschien als je dat sms weerstand er op legt en het stukje daar verwarmt zodat het weerstandje weer contact gaat maken met het soldeer omdat het warm word?
misschien is dat een mogelijkheid.

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Jaja, dat is klote,

Ik heb een ouwe 7000 liggen voor reserve, maar daar mis ik al tig weerstandjes, hij doet et nog steeds :D lol

Als je de soldeer bout laat opwarmer als die gloeiend heet is strek je die pen deruit en snel solderen, heb je ook geen last van lekstroom. Maar je kan toch een pinset gebruiken en daar dat weerstandje mee vasthouden 2 sec die pen derop houden en hij zit vast, Ik daar nooit ech problemen mee. Gewoon doen, ;) Stuk is die toch al.

Blaad

Verwijderd

Vraagje hoe weet je dat je dat weerstandje kwijt bent?

Als ik dat plaatje bekijk met die vinger en dat inmense weerstandje :| hoe heb jij direct gezien dat die daar stuk was }:O ?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

mydogisgone schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:12:
[...]

ik moet deze week wel even mijn x800pro uit me kast halen.
zal hem dan gelijk even nameten ;)
dus heb even geduld
Doe vooral geen moeite. :)
Zonder die SMD fysiek ervan af te slopen kun je de weerstand/ capaciteit niet meten. Er staan tientallen andere componenten in serie/ parralell en die meet je dus ook mee :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12-2025
als het dezelfde is als die van een 9800 pro mag je er 1 van mij hebben(mosfets weggeblazen) dus dan moet je ff een mailtje sturen (ozzie@monshouwer.tweakdsl.nl) dan kan ik um toesturen

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Verwijderd

Oke, tippie dan:

Lijm met een heeel klein drupje secondelijm het SMD componentje op z'n plek, zorg daarbij dat er geen lijm op de slodeerpunten komen, het best breng je een beetje lijm op de print aan met een tandenstokertje ofzo.

Als het componentje op z'n plek zit pak je een pincet met een handschoen (of iets anders dat isoleert) en verwarm je de punten van de pincet in een gasflam totdat ze (bijna) roodgloeiend zijn.
Nu pak je als het ware met de pincet het componentje beet aan de soldeerkanten zodanig dat zowel de soldeerpunten van het componentje als de soldeerpuntjes op de print heet worden.

Eventjes wat tin ertegen aan, laten vloeien, loslaten en klaar is klara. :)

Wel voorzichtig doen he? ;)

• Xander
  • Laatst online: 06:41
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:01:
Oke, tippie dan:

Lijm met een heeel klein drupje secondelijm het SMD componentje op z'n plek, zorg daarbij dat er geen lijm op de slodeerpunten komen, het best breng je een beetje lijm op de print aan met een tandenstokertje ofzo.

Als het componentje op z'n plek zit pak je een pincet met een handschoen (of iets anders dat isoleert) en verwarm je de punten van de pincet in een gasflam totdat ze (bijna) roodgloeiend zijn.
Nu pak je als het ware met de pincet het componentje beet aan de soldeerkanten zodanig dat zowel de soldeerpunten van het componentje als de soldeerpuntjes op de print heet worden.

Eventjes wat tin ertegen aan, laten vloeien, loslaten en klaar is klara. :)

Wel voorzichtig doen he? ;)
Dan zou het nogsteeds handig zijn als je het SMD componentje hebt :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

Atlas schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:26:
[...]

Doe vooral geen moeite. :)
Zonder die SMD fysiek ervan af te slopen kun je de weerstand/ capaciteit niet meten. Er staan tientallen andere componenten in serie/ parralell en die meet je dus ook mee :)
in de meeste gevallen is dat niet zo, maar ja op een gpu denk dat je et dan ook niet kan meten. Dus dat is een probleem

Blaad

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik denk niet dat het opgaat maar heel en dan ook heel mischien is er iets telezen op het betreffende smd component met een vergroot glas of een microscoop oid maar aangezien dit zo klein is denk ik dat er niets opstaat.

Echter als er wel iets opstaat dan hoeft dit niet persee meteen de weerstand of de capaciteit tezijn (ligt er aan of het condensator of weerstand is ik denk een weerstand) Dit kan ook een code zijn maar daar is dan wel weer achter tekomen wat deze betekend.

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:23:
Vraagje hoe weet je dat je dat weerstandje kwijt bent?

Als ik dat plaatje bekijk met die vinger en dat inmense weerstandje :| hoe heb jij direct gezien dat die daar stuk was }:O ?
Nou daar was die bezig met het verbinden van de bovenste 2 pinnetjes.
En zo klein als op die vinger is die niet.

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
Wat je eraf gestoten hebt is 100% een condensatortje. De condensatortjes hebben namelijk een bruine kleur en de weerstandjes hebben altijd een zwarte kleur ;)

Deze condensator staat parallel over de spanningslijn en door de amps die deze condensator kan opladen bij genoeg stroom en ontladen bij te weinig stroom worden de laatste rimpeltjes uit de corespanning voor de gpu te halen.
Doordat je deze condensator nu zal dit niet gebeuren, maar het normale circuit is nog steeds in tact. Als je de kaart in de pc stop dan zul je waarschijnlijk zien dat deze nog gewoon werkt.

Op XS was pas nog een mooi voorbeeld van iemand die 4 condensatorpacks van z'n A64 af had gesloopt en die proc deed het ook nog gewoon. Je zou dus eens kunnen proberen of het ding nog werkt. Of anders de manier van Z3us gebruiken om de elco er weer op te zetten.

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:53:
[...]

[afbeelding]
Jah is het ook zelf is het me niet gelukt om die te solderen maar me pa is het wel gelukt hij heeft een wat vastere hand dan ik :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Niet zeggen dat ik het was John :D :D :D Dat is namelijk mijn oude kaart... :+

specs

Verwijderd

Ik heb nog een kapot FX5200 Kaartje liggen waar het op de achterzijde vol van zit van die dingetjes, ik weet nu niet dat het dezelfde zijn maar ze zien er wel juist hetzelfde uit ...

http://www.tomshardware.f...030812/asus-v9520td-3.jpg

Daar in het midden rondom de core ...

• DaWaN
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 20:10:
Ik heb nog een kapot FX5200 Kaartje liggen waar het op de achterzijde vol van zit van die dingetjes, ik weet nu niet dat het dezelfde zijn maar ze zien er wel juist hetzelfde uit ...

http://www.tomshardware.f...030812/asus-v9520td-3.jpg

Daar in het midden rondom de core ...
Die dingen hebben allemaal andere waardes ;)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik heb vandaag wel op school een heel zooitje smd componenten gezien dus als er nog iets nodig is en je weet precies wat je nodig hebt kan ik mischien iets regelen met een leraar. (smd solderen/bakken hoort ook bij mijn opleiding heb ik vandaag gehoord dus dat wordt nog wat :P )

No signature found

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben het geprobeerd met een bepaalde waarde maar toen klapte de kaart eruit met 3dmark. Nu moet ik op zoek naar de juiste waarde...

Zijn er mensen met enig idee met wie/wat ik contact kan opnemen ?
Pagina: 1