Toon posts:

pioneer se450 bromt en ruist

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Enkele dagen geleden heb ik een 2ehands pioneer se450 op de kop getikt. Echter als ik em aansluit op mn mixer, heb ik een lichte achtergrondbrom (?!) die ik op mn numark d200 headphones niet heb. Ook is er ruis in de achtergrond. Iemand enig idee hoe dit kan komen? Dat een headphone gaat brommen lijkt me stug, misschien ergens kortsluiting ofzo (zal em vanavond es ff doormeten).

edit:
als ik de stekker stevig beetpak, houdt de brom op

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 19:37 ]

Verwijderd

Heb je een geaard stopcontact en snoer gebruikt ? dat is het in 99% van de gevallen, en omdat het ophoudt als je de snoer aanraakt ...

Verwijderd

Topicstarter
mn andere headphones doen het wel goed, maar nee het is niet geaard (had ik weggehaald wegens aardlus)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:46:
mn andere headphones doen het wel goed, maar nee het is niet geaard (had ik weggehaald wegens aardlus)
Het is toch zeer aan te raden om in allegevallen je apparatuur te aarden, zeker als het om geluid gaat :).

De reden dat je hoofdtelefoon dit zelf niet doen kan of zijn omdat je ze niet via de mixer hebt aangesloten, of omdat je hoofd telefoon dit toevallig niet weergeeft (hier weet ik echt niet veel over)

Verwijderd

Topicstarter
de numark is ruim voldoende om erachter te komen of ie bromt / ruist ;) en aan mn ecler mixer ligt t ook niet. Ik heb net even de weerstand gemeten, bij mn numark ligt die 5X !! zo hoog als die van de pioneer. De numark geeft 100 ohm (hoe zat dat ook alweer, hij geeft .100 en staat op 2K ingesteld) tussen aarde en links/rechts en 200 tussen links/rechts (als verwacht). De pioneer geeft 20 tussen aarde en links/rechts (wtf?) Het is nog net niet genoeg voor een kortsluiting

edit:
http://www.djresource.nl/index.php?page=Topics&story=39
w8 dat klopt dus wel...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 21:41 ]