Ik heb een S-ATA harddisc van Hitachi van 160 gb op de hcc gekocht, en een msi k8n platinum moederbord. Daar zittren vier s-ata aan sluitingen op. Ik heb alles in elkaar gezet, en start de pc op met een bootdisc. Ik heb in bios de juiste aansluitingen voor s-ata "enabled". Maar om een of andere vage reden kan k windows xp niet installeren omdat de wisselbestanden niet ergens kunnen worden geplaatst. Dus de harddisc is niet bereikbaar. Ik heb alles nagegaan maar kan het probleem niet vinden. In bios wordt de harddisc ook nog eens maar op 1 poort herkent wat het hele geheel nog vager maakt. Kan iemand me hier ff mee helpen?
mik de XP cd in je PC en zorg dat je een floppy met SATA drivers hebt.
tijdens het starten van het tekstgedeelte van de setup kan je op F6 rammen, en dan die flop er in drukken, en de setup vertellen die drivers te gebuiken tijdens de setup zodat je bij je harddisk kan komen.
Met een beetje zoekwerk had je dit wel kunnen vinden.... deze vraag is al zoooo vaak gesteld...
tijdens het starten van het tekstgedeelte van de setup kan je op F6 rammen, en dan die flop er in drukken, en de setup vertellen die drivers te gebuiken tijdens de setup zodat je bij je harddisk kan komen.
Met een beetje zoekwerk had je dit wel kunnen vinden.... deze vraag is al zoooo vaak gesteld...
Verwijderd
ten eerste serial ata schijven worden in het bios aangeduid als ide ,dus de benaming ide fifth master is correct. als je xp via een boot disk wilt installeren zul je op de schijf een kleine partitie moeten maken via fdisk pakweg 5 gig, windows moet namelijk tijdens de setup ruimte hebben om een tijdelijke directory en bestanden op te kunnen schrijven. je gebruikt zeker een boot disk met cdrom drivers en dan xp?. waarom gebruik je gewoon geen bootablecd xp , kan je tijdens de setup een partitie aanmaken. Dit is trouwens allemaal wel erg basic hoor. deze kennis hoor je toch wel te bezitten. en natuurlijk een bootfloppy met s-ata drivers tijdens setup f-6
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 19:52 ]
Hoe heb je verder de schijven in het BIOS ingesteld? Staat je RAID uit en dergelijke, dat kan problemen veroorzaken.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Move naar OM
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Pagina: 1