Hallo allen,
Ik zit met een zeer vaag probleem: Ik heb een CD van Windows XP Professional Nederlands met SP2 ingebakken. Nu heb ik een computer waarop ik deze graag wilde installeren, ik ging hem immers toch vanaf de grond installeren. Maar tot mijn verbazing werd 5 minuten voordat de installatie zou eindigen het scherm gevuld met een balken/strepenpatroon en zat de computer volledig vast. Het ligt niet aan de geslipstreamde CD, immers werkt hij op een andere PC wel. Ik vermoed dus dat het aan de hardware ligt.
De betreffende PC:
PC uit het jaar 2000
Moederbord: PCchips M754L
Processor: Intel Pentium III 667 Mhz
Geheugen: 393 MB RAM (Later geüpgrade)
Videokaart: Onboard PCchips (VIA Chipset)
Geluidskaart: Onboard PCchips (VIA Chipset)
Netwerkkaart: Onboard PCchips (SiS Chipset)
1x 20 GB IDE Harde schijf
1x 40 GB IDE Harde schijf
Ik heb de BIOS geflashed naar de laatste versie en alle PCI-kaarten verwijderd. Hij bestaat dus nu alleen uit: moederbord, processor, 1 CD-rom speler, 1 CD-ReWriter.
Ik hoop dat iemand kan uitvissen wat het probleem is.
In de hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.
Mvg,
Bart (Rabrynil)
Ik zit met een zeer vaag probleem: Ik heb een CD van Windows XP Professional Nederlands met SP2 ingebakken. Nu heb ik een computer waarop ik deze graag wilde installeren, ik ging hem immers toch vanaf de grond installeren. Maar tot mijn verbazing werd 5 minuten voordat de installatie zou eindigen het scherm gevuld met een balken/strepenpatroon en zat de computer volledig vast. Het ligt niet aan de geslipstreamde CD, immers werkt hij op een andere PC wel. Ik vermoed dus dat het aan de hardware ligt.
De betreffende PC:
PC uit het jaar 2000
Moederbord: PCchips M754L
Processor: Intel Pentium III 667 Mhz
Geheugen: 393 MB RAM (Later geüpgrade)
Videokaart: Onboard PCchips (VIA Chipset)
Geluidskaart: Onboard PCchips (VIA Chipset)
Netwerkkaart: Onboard PCchips (SiS Chipset)
1x 20 GB IDE Harde schijf
1x 40 GB IDE Harde schijf
Ik heb de BIOS geflashed naar de laatste versie en alle PCI-kaarten verwijderd. Hij bestaat dus nu alleen uit: moederbord, processor, 1 CD-rom speler, 1 CD-ReWriter.
Ik hoop dat iemand kan uitvissen wat het probleem is.
In de hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.
Mvg,
Bart (Rabrynil)