[XP SP2] Installatie loopt vlak voor einde vast

Pagina: 1
Acties:

• Rabrynil
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Hallo allen,

Ik zit met een zeer vaag probleem: Ik heb een CD van Windows XP Professional Nederlands met SP2 ingebakken. Nu heb ik een computer waarop ik deze graag wilde installeren, ik ging hem immers toch vanaf de grond installeren. Maar tot mijn verbazing werd 5 minuten voordat de installatie zou eindigen het scherm gevuld met een balken/strepenpatroon en zat de computer volledig vast. Het ligt niet aan de geslipstreamde CD, immers werkt hij op een andere PC wel. Ik vermoed dus dat het aan de hardware ligt.

De betreffende PC:
PC uit het jaar 2000
Moederbord: PCchips M754L
Processor: Intel Pentium III 667 Mhz
Geheugen: 393 MB RAM (Later geüpgrade)
Videokaart: Onboard PCchips (VIA Chipset)
Geluidskaart: Onboard PCchips (VIA Chipset)
Netwerkkaart: Onboard PCchips (SiS Chipset)
1x 20 GB IDE Harde schijf
1x 40 GB IDE Harde schijf

Ik heb de BIOS geflashed naar de laatste versie en alle PCI-kaarten verwijderd. Hij bestaat dus nu alleen uit: moederbord, processor, 1 CD-rom speler, 1 CD-ReWriter.

Ik hoop dat iemand kan uitvissen wat het probleem is.

In de hoop jullie voldoende te hebben geïnformeerd, verblijf ik.

Mvg,
Bart (Rabrynil)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoi die Bart :)

offtopic:
En zullen we maar het groeten doen direct maar afschaffen? Tweakers groeten elkaar, te pas en te onpas de hele dag en nacht al door.

Ik zou het toch eens met de originele CD proberen al was het alleen maar om uit te sluiten dat het alsnog toch niet aan de slipstream CD.

ARME AOW’er

• Rabrynil
Het is dus een versie die ik in de winkel heb gekocht met SP2 ingebakken, sorry voor onjuist gebruik van het woord 'Slipstream', aangezien dat pas geldt als je het zelf erin bakt.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

En daarmee lijkt het me een hardware probleem geworden. :)

ARME AOW’er

• Rabrynil
Guardian Angel schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:30:
En daarmee lijkt het me een hardware probleem geworden. :)
Dat had ik ook al geconcludeerd. Het lijkt me een incompatibiliteitsprobleem met de On-board videokaart. Aangezien het beeld ineens vreemd eruit gaat zien en stil blijft staan. Een andere pc uit 2002 doet het gewoon wel perfect. Maar hoe kan ik het oplossen, als we stellen dat het probleem bijvoorbeeld bij een ontbrekende video-chipsetdriver ligt?

Bvd.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Vaak (meestal) pakt Windows dan de standaard VGA-driver en dat zou in dit geval dus ook moeten gebeuren.

Je kunt proberen. omdat ik las andere PC, een andere VGA-kaart erin te zetten. Het is een kwestie van uitsluiten wat het niet is.

ARME AOW’er

Pagina: 1