![]() Microsoft Windows MediaCenter Extenders Veel gebruikers van Microsoft Media Center Edtion hebben de PC niet in de woonkamer staan. Dit is de reden dat een aantal fabrikanten hierop ingespeeld hebben en een extender uitbrengen. Dit topic is bedoeld om hier ervaringen over te delen en vragen te beantwoorden. Welke extenders zijn er beschikbaar: Xbox MediaCenter Extender ![]() Lynksys MediaCenter Extender ![]() HP Media Center Extender x5400 ![]() Screenshots (XBOX) Een aantal links mbt tot de extenders http://groups.google.nl/g...iacenter.*&sa=G&scoring=d http://www.winsupersite.com/reviews/mce.asp http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1706763,00.asp Er zijn een aantal vragen waar ik o.a. mee zit. -Werkt de Xbox MediaCenter Extender uit de US (Hij schijnt hier niet uit te komen -Ziet men de mooie overgangen in het menu van MediaCenter ook met een extender? -Zijn codecs als DivX en OGG ook af te spelen (Als ik op de site's van fabrikanten kijk niet) -Is de XBOX slechts een stukje software of is er persee een dongle+AB voor nodig? -Is de voor de XBOX versie de DVD dongle te gebruiken. -Wat is de minimale netwerksnelheid voor de apparaten.. -Waar zijn de apparaten in Nederland te koop? (En vooral de XBOX import versie.. Laat de discussie maar losbarsten... |
offtopic:
oeps, zit te prutsen, even herstellen:
oeps, zit te prutsen, even herstellen:
Ah mooi, je hebt een algemeen topic over extenders geopend
Over de benodigde hardware bij de XBOX extender nog wat leuks gevonden:
bron: Transcript: Windows Media Center Edition: Exciting Media Center news! January 15, 2004Host: Todd (Microsoft)
Q: Will the XBOX software also play DVDs on the Xbox (meaning you don't have to have 2 remotes and receivers for your XBOX)?
A: Yes - the Xbox MCX kit will also support playback of DVDs on the Xbox (it is a superset of the Xbox DVD kit)
Ik verwachtte zelf eigenlijk dat divx gewoon af te spelen is op een extender maar misschien is dat helemaal niet zo logisch:
- Zou iedere extender zijn eigen codecs aan boord hebben en wordt gewoon het bestand gestreamed => minder flexibel. Codec updates via firmware/software update
- Of stuurt je MCE bak de video verpakt in een speciale codec die iedere extender begrijpt? =>vraagt snellere MCE PC om te coderen
[ Voor 174% gewijzigd door bladebla op 15-11-2004 20:50 ]
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Het lijkt me eerlijk gezegd niet dat de XBOX zelf moet coderen. Er word ook een WMV9 HD ondersteund en de XBOX is veel te traag dit te decoderen.bladebla schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:23:
Ah mooi, je hebt een algemeen topic over extenders geopend
Over de benodigde hardware bij de XBOX extender nog wat leuks gevonden:
[...]
bron: Transcript: Windows Media Center Edition: Exciting Media Center news! January 15, 2004
Ik verwachtte zelf eigenlijk dat divx gewoon af te spelen is op een extender maar misschien is dat helemaal niet zo logisch:
- Zou iedere extender zijn eigen codecs aan boord hebben en wordt gewoon het bestand gestreamed => minder flexibel. Codec updates via firmware/software update
- Of stuurt je MCE bak de video verpakt in een speciale codec die iedere extender begrijpt? =>vraagt snellere MCE PC om te coderen
Maarja... Speculeren heeft weinig zin.. ik ga vanavond op zoek naar facts..
Ik weet dat het ondertussen vervelend wordt - maar ook hier geldt - ga dit topic niet misbruiken om al je luie en domme vragen in te stellen.
Oftewel:
Ervaringen mag, tips mogen, linkjes / reviews etc mogen, maar stel je vragen eventjes in een apart topic
Oftewel:
Ervaringen mag, tips mogen, linkjes / reviews etc mogen, maar stel je vragen eventjes in een apart topic
[ Voor 3% gewijzigd door elevator op 15-11-2004 22:21 ]
Ik denk dat deze FAQ je vragen wel kan beantwoorden.
http://www.microsoft.com/...aluation/devices/faq.mspx
Vermoedlijk zijn deze extenders gebasseerd op een chip ala de sigma chips die gebruikt worden in b.v. een KiSS DivX speler.
Overigens zou het met de XBOX wel mogelijk zijn. De hardware kan het prima. Het is alleen aan MS om er ondersteuning voor te gaan bieden. Het is ondanks dat het software (en niet firmware) bases is geen regullier OS waar je zelf ff een codecje op kunt installeren.
http://www.microsoft.com/...aluation/devices/faq.mspx
Q. Will the Media Center Extender devices support HDTV?
A.
No, the Media Center Extender devices (set-top box version or the Xbox title) do not currently support over the air ATSC HDTV broadcasts. These broadcasts will not be accessible for playback from the My TV section of the Media Center Extender device. One can still schedule an HDTV recording through the Electronic Program Guide.
Wat ik hier uit opmaak is dus "Nee DivX/Xvid gaat niet lukken"Q. What audio and video file formats are supported by Media Center Extender devices?
A.
Media Center Extender devices support a number of audio and video file formats for play back through TV displays and home entertainment systems.
Audio file formats supported:
• Windows Media Audio Standard 7 through 9
• WMA standard audio may be Windows Media DRM-protected
• Windows Media Audio Pro and WMA Lossless
• MP3
• Playback of other audio formats may be enabled by installing a compatible DirectShow decoder on the Media Center PC
Video file formats supported:
• Windows Media Video 9 main profile
• WMA Standard audio
• Max resolution 720x480
• Max bit-rate 4Mbps
• WMV content may be Windows Media DRM-protected
• MPEG-1 and MPEG-2 standard definition
• MPEG-1 layers I and II audio
• Standard Definition DVR_MS (Recorded TV) at all quality settings (Fair through Best)
Vermoedlijk zijn deze extenders gebasseerd op een chip ala de sigma chips die gebruikt worden in b.v. een KiSS DivX speler.
Overigens zou het met de XBOX wel mogelijk zijn. De hardware kan het prima. Het is alleen aan MS om er ondersteuning voor te gaan bieden. Het is ondanks dat het software (en niet firmware) bases is geen regullier OS waar je zelf ff een codecje op kunt installeren.
[ Voor 9% gewijzigd door Lord Maximus op 15-11-2004 22:51 ]
Anoniem: 129556
Weet iemand vanaf wanneer de Linksys of HP verkrijgbaar zullen zijn in België of Nederland ? Heeft er al iemand zo'n ding (in Amerika reeds verkrijgbaar) ?
Wivl
Wivl
Anoniem: 19339
*kick*
Ik ben net op zoek naar een extender, maar volgens mij is er nog steeds geen zicht op een extender (Xbox of standalone) die in Europa uit gaat komen? Ik heb niks kunnen vinden.
Wel heb ik kunnen vinden dat het iemand niet is gelukt om de Xbox extender op een (niet-gemodde) pal Xbox te installeren. Die moeite kunnen wij ons dus alvast besparen.
Ik ben net op zoek naar een extender, maar volgens mij is er nog steeds geen zicht op een extender (Xbox of standalone) die in Europa uit gaat komen? Ik heb niks kunnen vinden.
Wel heb ik kunnen vinden dat het iemand niet is gelukt om de Xbox extender op een (niet-gemodde) pal Xbox te installeren. Die moeite kunnen wij ons dus alvast besparen.
Als hij ergens als eerste uit zal komen in Europa dan gok ik dat het Duitsland zal zijn. Daar hou ik het dan ook zelf in de gaten.
Digital Media Junkie
Is een goeie. Nog niet aan Duitsland gedacht. Wel ga ik 12/13 maart naar de Cebit, dus ik zal daar m'n ogen open houden.
Anoniem: 154231
Is net niet mogelijk om met n oude pc (p3 800), een extender te maken? Qua hardware moet dit toch mogelijk zijn, lijkt mij. De tekortkoming van geen divx,xvid, op die linksys is voor mij de rede om deze niet te kopen.
Een aantal antwoorden die ik je kan geven:
-Extenders doen GEEN ogg/DivX/XviD!
-Het is (nog) niet mogelijk om een 'zelfbouw' extender te maken
-Extenders zijn in Europa vrijwel niet te krijgen
-De Xbox360 is naar mijn bevindingen de beste MediaCenter Extender tot dus verre (heeft alle animaties, geen kwaliteitsverlies, zoals bij de 'standaard' extenders wel het geval is) en geeft alle animaties, mogelijkheden, etc. (behalve wederom geen ondersteuning voor ogg/DivX/XviD)
-De Xbox360 als core is goedkoper dan een extender
(nadeel is echter het geproduceerde geluid van de Xbox360, je hoort 'm meer dan een regular extender)
-De Xbox doet volgens mij wel zelf het renderen, iig voor het afspelen van WMV9 (en vooral HD versies) want dat trekt mijn Mediacenter niet en de Xbox360 wel...
Nuttige info hoop ik
-De Xbox360 is naar mijn bevindingen de beste MediaCenter Extender tot dus verre (heeft alle animaties, geen kwaliteitsverlies, zoals bij de 'standaard' extenders wel het geval is) en geeft alle animaties, mogelijkheden, etc. (behalve wederom geen ondersteuning voor ogg/DivX/XviD)
-De Xbox doet volgens mij wel zelf het renderen, iig voor het afspelen van WMV9 (en vooral HD versies) want dat trekt mijn Mediacenter niet en de Xbox360 wel...
Nuttige info hoop ik
Gravity sucks...
Anoniem: 154231
Dank je voor de snelle reactie die zeker nuttig is. Nu zag ik in een andere topic, n stukje software, myth tv. Daar enige ervaring mee? Is dit iets wat je met een P3 kan doen, en heeft dit beetje de functies van MCE. Live tv is toch wel een van de belangrijkste functies die ik wil toevoegen met een extender. Was ook aan een kiss speler aan het denken, maar die krengen vind ik toch wat duur.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 154231 op 24-01-2006 15:00 ]
MythTV draait op een P3 500Mhz met 256Mb al heel aardig! Je kan niet alle grafische snick-snack aanzetten maar functioneel gaat alles goed. Een maat van mij draait het al een flinke tijd op een ik meen P4 Weinig-Mhz en dat gaat als een zonnetje. Maar P3 500Mhz draait ook prima volgens hem.
En qua mogelijkheden is het zeker zo goed als MCE. Persoonlijk heb ik liever MythTV maar dat koppelt niet aan mijn Xbox 360 dus vandaar dat ik op MS'es MCE 2005 zit.
Zeker even naar kijken, dat MythTV! Er is een versie die op Knoppix is gebaseerd welke wat eenvoudiger te installeren schijnt te zijn. Geen ervaring mee zelf. KnoppMyth ofzoiets heet het.
En qua mogelijkheden is het zeker zo goed als MCE. Persoonlijk heb ik liever MythTV maar dat koppelt niet aan mijn Xbox 360 dus vandaar dat ik op MS'es MCE 2005 zit.
Zeker even naar kijken, dat MythTV! Er is een versie die op Knoppix is gebaseerd welke wat eenvoudiger te installeren schijnt te zijn. Geen ervaring mee zelf. KnoppMyth ofzoiets heet het.
| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid
Correctie: De Xbox 360 is de ENIGE extender tot dusverre, wat Europa betreft.1-0-Ed schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 14:53:
Een aantal antwoorden die ik je kan geven:
Nuttige info hoop ik :)[/quote]
Klopt. Extenders decoderen zelf de mpeg-stream naar audio en video. Moet ook wel, je kunt natuurlijk geen kant-en-klare audio en video over een netwerk sturen.
Ik kan trouwens melden dat een (zelf geimporteerde) Media Extender voor Xbox prima werkt op een gemodificeerde Xbox. Je krijgt een doosje met afstandsbediening, infrarood oog voor in een controller poort, Xbox dvd met extender-software waarmee je de Xbox moet opstarten als je de Extender wilt gebruiken (is op een gemodde Xbox ook naar harddisk te kopieren), en een cd'tje met software die je op Media Center moet installeren. Uiteraard is dit Engelse software (aangezien het nooit buiten de US op de markt is gebracht), en het vereist activatie bij Microsoft. Het werkte prima op mijn Nederlandse MCE, behalve dat er een monitor-tooltje bijzit wat de load van MCE in de gaten houdt (Extenders hakken nogal in de schijf/netwerk-performance van MCE), maar die werkt bij mij niet. Niet dat dat zo'n probleem is, maar soit.
Ik heb 2 Xboxen en een Xbox 360 staan, de Extenders werkten prima, maar helaas ben ik een beetje afgeknapt op de stabiliteit van MCE (je kunt gewoon niet een pc 24*7 aan laten staan met MCE, dat gaat mis), plus ik kan geen digitale televisie op MCE doen (afgezien van een extra d/a-a/d-stap die de kwaliteit niet ten goede komt).
Maar als Extenders werken beide Xboxen (gemodde Xbox en Xbox 360) prima. Extenders voor Xbox kun je via Ebay wel regelen.
Ik vind het een beetje jammer dat je MCE niet kunt installeren als Extender voor een andere MCE-installatie. Je kunt hooguit instellen dat opgenomen programma's op een netwerkshare komen, maar daar heb je natuurlijk weinig aan. Als je kijkt naar de mogelijkheden die MythTV op dat vlak biedt (meerdere backends die onderling wel uitmaken wie welk programma opneemt), heeft Microsoft nog wel wat te doen.
Het is dat ik te dom ben om MythTV werkend te krijgen...
Ik wil jullie nog even wijzen op een grappig projectje:
http://www.runtime360.com/
Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light
Dit werkt echt super, zeg!Wilde schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 14:27:
Ik wil jullie nog even wijzen op een grappig projectje:
Gemaakt door iemand die ook mede-ontwikkelaar is van XBMC lees ik.Dit is een goed alternatief totdat er een XBMC versie uitkomt voor de 360
Overigens heb ik nog een vraagje;
Als ik een film afspeel via XBMC op de oude XBOX wordt dit altijd fullscreen weergegeven op m'n TV. Echter met de 360 draai ik met een HD VGA kabel op 1024x768 en is diezelfde film dus voorzien van dikke zwarte balken
Mmmm dat ligt meer dan aan je pc denk ik, want mijn pc staat sinds medio november 2004 non stop aan met MCE2005 en draait als een tierelier... denk dat er niet meer dan eens in 2 weken een reboot wordt gedaan vanwege nieuwe software ofzo. Draait verder prima tbh.Ik heb 2 Xboxen en een Xbox 360 staan, de Extenders werkten prima, maar helaas ben ik een beetje afgeknapt op de stabiliteit van MCE (je kunt gewoon niet een pc 24*7 aan laten staan met MCE, dat gaat mis), plus ik kan geen digitale televisie op MCE doen (afgezien van een extra d/a-a/d-stap die de kwaliteit niet ten goede komt).
Anoniem: 16225
Die van mij draait ook al 3 weken goed, elke dag programma's opnemen, gisteren 2 tegelijk dual tuner terratec kaartje. Het kan welitsgreen schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 21:24:
[...]
Mmmm dat ligt meer dan aan je pc denk ik, want mijn pc staat sinds medio november 2004 non stop aan met MCE2005 en draait als een tierelier... denk dat er niet meer dan eens in 2 weken een reboot wordt gedaan vanwege nieuwe software ofzo. Draait verder prima tbh.
Hallo,
Ik ben vanplan om ook een Media Center aan te schaffen. Nou had ik het volgende in gedachten:
Kabel komt binnen -> UPC digitaal box -> PC met media center -> XBox 360 als Extender -> Samsung TFT Televisie
Volgens mij moet dit gewoon werken. Ik wil de XBox gaan uitrusten met een wireless kaart, zodat ik geen extra kabels hoef te gaan trekken. Nou is mijn vraag of ik nog iets speciaals voor de XBox nodig heb, of dat ik gewoon de afstandsbediending van het media center kan gebruiken?
Zijn er tevens mensen met ervaringen met deze opstelling, of raad iemand iets anders aan?
Ik ben vanplan om ook een Media Center aan te schaffen. Nou had ik het volgende in gedachten:
Kabel komt binnen -> UPC digitaal box -> PC met media center -> XBox 360 als Extender -> Samsung TFT Televisie
Volgens mij moet dit gewoon werken. Ik wil de XBox gaan uitrusten met een wireless kaart, zodat ik geen extra kabels hoef te gaan trekken. Nou is mijn vraag of ik nog iets speciaals voor de XBox nodig heb, of dat ik gewoon de afstandsbediending van het media center kan gebruiken?
Zijn er tevens mensen met ervaringen met deze opstelling, of raad iemand iets anders aan?
Bij de Xbox 360 heb je wel een speciale AB nodig.. Deze is los te koop
Anoniem: 55563
Waarom zou je XBMC nog willen als je met de officiële extender plus T360 meer kan?kazuka schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:51:
Dit werkt echt super, zeg!
Gemaakt door iemand die ook mede-ontwikkelaar is van XBMC lees ik.Dit is een goed alternatief totdat er een XBMC versie uitkomt voor de 360
Quite simple; XBMC kan juist veel meer als T360; het kan vrijwel alle formaten direct afspelen. T360 transcodeerd alleen. .x264 files krijg ik echt niet afgespeeld op mijn 360, helaas.Anoniem: 55563 schreef op donderdag 21 september 2006 @ 00:38:
[...]
Waarom zou je XBMC nog willen als je met de officiële extender plus T360 meer kan?
Maar als je met T360 via transcoding ook alles kunt afspelen dan is het resultaat toch hetzelfde? En je kunt nog gewoon tv kijken en opnemen wat met XBMC (volgens mij) niet mogelijk is. Daarnaast werkt T360 met alle extenders. Niet iedereen wil per se een xbox
.
Hij is volgens mij nog niet langsgekomen op GoT:
Linksys DP1600
De DP1600 van Linksys is een V2 extender (daarmee geschikt voor Vista) die DivX, XviD, H.264, Nero-Digital, MPEG-1/2/3/4, WMV9 en audio CD's kan weergeven. Voortaan kun je dus al je videomateriaal zonder omwegen met deze extender afspelen. Release-datum helaas nog onbekend. Prijs ca. 300 euro.

De DP1600 van Linksys is een V2 extender (daarmee geschikt voor Vista) die DivX, XviD, H.264, Nero-Digital, MPEG-1/2/3/4, WMV9 en audio CD's kan weergeven. Voortaan kun je dus al je videomateriaal zonder omwegen met deze extender afspelen. Release-datum helaas nog onbekend. Prijs ca. 300 euro.
De extendermarkt houdt zich akelig stil. De hierboven door mij genoemde Linksys is nog niet verkrijgbaar en alternatieven zijn ook onvindbaar. Weet iemand nog een eenvoudige extender, behalve de Xbox, te vinden? Het lijkt wel alsof de extenders een uitstervend ras zijn...
Ik begreep van de mensen van Microsoft op de afgelopen Vista launch (29 januari) dat er diverse Extenders op de markt zouden komen (of zouden zijn) van rond de 100 a 150 euri.
En belangrijk DivX Xvid films??Anoniem: 55563 schreef op maandag 05 februari 2007 @ 18:31:
100 euro klinkt goed. Maar werken deze extenders ook met XP?
A Soldiers manual and a pair of boots.
Zou leuk zijn maar voor 100 euro kun je dat niet verwachten denk ik. En transcode360 is een prima tool om toch divx/xvid af te kunnen spelen met een extender.
Anoniem: 70458
Is er hier inmiddels al wat meer over bekend?
het liefst wil ik een beest van een pc met een TBtje de zolder op knallen. en op mijn eigen slaap kamer en huis kamer en andere kamers evt. MCE kunnen draaien
wat zijn de mogelijkheden hier?
overal een xbox 360 neer knallen.... nee toch zeker
het liefst wil ik een beest van een pc met een TBtje de zolder op knallen. en op mijn eigen slaap kamer en huis kamer en andere kamers evt. MCE kunnen draaien
wat zijn de mogelijkheden hier?
Weet iemand of je ook beveiligde mappen kan inzien van een andere pc dan waar MCE is op geinstalleerd
Als je Vista als MCE gebruikt wel0Burner0 schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:48:
Weet iemand of je ook beveiligde mappen kan inzien van een andere pc dan waar MCE is op geinstalleerd
Klassieke xbox werkt ook, is een media extender kit voor uitgebracht, als je goed zoekt zijn kale ongemodde wel voor 50 euro te krijgenAnoniem: 70458 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:36:
Plus minimaal nog zon bedrag voor een extender kit (ab + software)soepkip schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:20:
[...]
Klassieke xbox werkt ook, is een media extender kit voor uitgebracht, als je goed zoekt zijn kale ongemodde wel voor 50 euro te krijgen
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Maar dan heb je wel een extender die ALLES speelt, je kunt nl via XBMC alles via een SMB share spelen, door je hele huis.Gutteguttegut schreef op woensdag 11 april 2007 @ 14:31:
[...]
Plus minimaal nog zon bedrag voor een extender kit (ab + software)
Tevens blijkt dat je er ook nog spelletjes op kunt spelen, Xbox spellen, PS,MAME,n64,SNES,NES enz enz
Anoniem: 852
Ik snap niet waarom iedereen denkt dat de DP1600 een V2 Extender is?
Linksys zegt hier nl. het volgende over:
Question:
Hi John,
Can you give me any information about the Linksys DP1600 and firmware upgrade to support Microsoft’s Pika.
Answer:
"Hi Oswin
I got your email from John.
We are not planning to upgrade the 1600 to have PIKA support.
Best
Bo"
Question:
Hi Bo,
I came across Internet pages that says otherwise....
http://www.hardware.info/en-US/news/ym2cmJqRwpya/Linksys_announces_network_ready_DiVXDVD_player/
Linksys claims that the DP1600 is one of the first devices that will be abe to act as a media extender in the upcoming Windows Vista operating system, thanks to an additional chip they have named "Pika". The DP 1600 should hit the stores around december 2006, prices have not been set, but indications are it will probably sell for around £200.
Answer:
Hi
I am not sure where the information re. Pika support was coming from, but as you can see on our website, we are not doing an upgrade for the Pika on the 1600.
I am sorry, but I am not able to comment on future products.
Best
Bo
Linksys zegt hier nl. het volgende over:
Question:
Hi John,
Can you give me any information about the Linksys DP1600 and firmware upgrade to support Microsoft’s Pika.
Answer:
"Hi Oswin
I got your email from John.
We are not planning to upgrade the 1600 to have PIKA support.
Best
Bo"
Question:
Hi Bo,
I came across Internet pages that says otherwise....
http://www.hardware.info/en-US/news/ym2cmJqRwpya/Linksys_announces_network_ready_DiVXDVD_player/
Linksys claims that the DP1600 is one of the first devices that will be abe to act as a media extender in the upcoming Windows Vista operating system, thanks to an additional chip they have named "Pika". The DP 1600 should hit the stores around december 2006, prices have not been set, but indications are it will probably sell for around £200.
Answer:
Hi
I am not sure where the information re. Pika support was coming from, but as you can see on our website, we are not doing an upgrade for the Pika on the 1600.
I am sorry, but I am not able to comment on future products.
Best
Bo
Grr, had een hele post voorbereid, en klik per ongeluk op ubb-codes, weg post. dus nogmaals alleen nu korter 
Hoe staat het met de extenders?
De linksys WMCE54AG wordt niet meer verkocht, kan ik niet vinden in vraag en aanbod en op marktplaats.
Voor de HP x5400 idem.
De XBOX360 is niet echt een optie, afgezien voor de prijs, is het apparaat erg lelijk als htpc (prima voor gamen) en het belangrijkste hij maakt erg veel lawaai, niet ideaal voor in de slaapkamer oid.
Wel vind ik nog wat op e-bay, maar dat komt allemaal uit amerika en ik weet niet of dat wel werkt met PAL enzo.
De Kiss DP-1600 wordt ook niet uitgerust met MCE extender mogelijkheden. (overigens komt er weinig tot niets nieuws uit van linksys en kiss op htpc/media center achtig gebied.)
Off-topic:
Wat is er aan de hand overigens met MCE. Er komen geen extenders uit, weinig verbetering in functionaliteit. (DVB-C support bv) Waar gaat Ms met het product naartoe? Het was goed met MCE2004 en MCE2005, maar nu doen ze het al in gewone Vista installaties. Ik had liever gezien dat ze ook echt MCE2005 gingen door ontwikkelen zonder bloated meuk. Linksys doet geen spullen maken. HP niet. Meedio is door yahoo overgenomen, daarna gebeurt er niets. Mediaportal is nog wel actief, maar bied weinig anders dan MCE2005. MyHTPC ligt op zijn kont. mythtv ligt al sinds de start eindeloos op zijn gat. (om het maar niet over installatie gemak te hebben)
Hoe staat het met de extenders?
De linksys WMCE54AG wordt niet meer verkocht, kan ik niet vinden in vraag en aanbod en op marktplaats.
Voor de HP x5400 idem.
De XBOX360 is niet echt een optie, afgezien voor de prijs, is het apparaat erg lelijk als htpc (prima voor gamen) en het belangrijkste hij maakt erg veel lawaai, niet ideaal voor in de slaapkamer oid.
Wel vind ik nog wat op e-bay, maar dat komt allemaal uit amerika en ik weet niet of dat wel werkt met PAL enzo.
De Kiss DP-1600 wordt ook niet uitgerust met MCE extender mogelijkheden. (overigens komt er weinig tot niets nieuws uit van linksys en kiss op htpc/media center achtig gebied.)
Off-topic:
Wat is er aan de hand overigens met MCE. Er komen geen extenders uit, weinig verbetering in functionaliteit. (DVB-C support bv) Waar gaat Ms met het product naartoe? Het was goed met MCE2004 en MCE2005, maar nu doen ze het al in gewone Vista installaties. Ik had liever gezien dat ze ook echt MCE2005 gingen door ontwikkelen zonder bloated meuk. Linksys doet geen spullen maken. HP niet. Meedio is door yahoo overgenomen, daarna gebeurt er niets. Mediaportal is nog wel actief, maar bied weinig anders dan MCE2005. MyHTPC ligt op zijn kont. mythtv ligt al sinds de start eindeloos op zijn gat. (om het maar niet over installatie gemak te hebben)
Can`t live without the mods
Pagina: 1