[Mobo] Voltage? K7S5A start niet op

Pagina: 1
Acties:

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik open dit topic omdat ik al veel gezocht heb maar niets heb kunnen vinden wat er op lijkt. Het gaat over het moederbord van ECS-k7s5a. Er is een hoop mis mee, lijkt wel want als ik zoek krijg ik veel hits maar niet het probleem waar ik mee zit.

Ik heb op de hcc-dagen een nieuw moederbord met processor gekocht. De bedoeling was mn oude moederbord en processor te blijven gebruiken in een andere pc zodat er dus twee pc's vernieuwd zouden worden.

Nu het probleem. Eerst heb ik het nieuwe moederbord getest (HD, geheugen, Graka en voeding van oude pc aangesloten). Ging allemaal prima, dus ik hoefde niet terug naar de winkel :+ Maar ik moest mijn bestanden nog van mn HD afhalen dus de oude pc weer in elkaar gezet.
Dit bleek echter niet gelukt, want er gebeurde iets raars. Ik hoorde een tikkend geluid en ook de powerled knipperde heel snel, ook de processor-fan draaide heel schokkerig. Volgens mij starte de pc dus niet op maar kreeg steeds een klein stroom stootje, heel snel. Ik heb dus snel de stroom eraf gehaald.
Vervolgens heb ik alle onderdelen behalve de processor van het bord afgehaald, en gekeken wat er nu gebeurde. nog steeds het zelfde probleem. In tussen had ik ook de voeding gewtest die deed het gewoon goed dus daar ligt het nieet aan. En moet dus aan t moederbord zelf liggen, of processor maar dat lijkt me heel sterk.

Ik zou niet weten hoe het komt ik heb alles volgens het boekje gedaan volgens mij. Het enige wat zou kunnen is dat ik bij het indrukken van de AT-stekker ik het torentje (weet de naam van deze dingen niet) heb aangeraakt dat hier pal links van zit.
Op dit plaatje dus het dingetje tussen de atx-connector en de muis&tobo aansluiting.
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/motherboard/20010924/images/ecs-lan.jpg

samengevat:
mn elitegroups ECS K7S5A (no lan) doet het niet meer na het uitelkaar halen en in elkaar zetten van het systeem. Het mobo en proc heb ik niet eens aangeraakt alleen perongeluk een torentje dat links van mobo-aansluiting van de voeding zit. eerst starrte hij schokkerig op super snel, naar starte niet door. Nu krijgt hij als het ware een klein stroom stootje (fan krijgt een tikje) maar doet verder helemaal niets... :'(
Wat kan er mis zijn wat kan ik er aan doen zou zonde zijn als tie kapot is :(

[ Voor 11% gewijzigd door DopdeDouwer op 15-11-2004 20:06 ]

• Nephalem82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 09:34
Hoi,

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn (overleden) K7S5a. nadat ik wat hardware geplaatst/verplaatst had deed het hele ding niets meer, precies hetzelfde symptoon als wat jij beschrijft.

Dagen mee bezig geweest , dingen geprobeerd, maar niets mocht baten. het bordje was gewoon dood.

De 2'de die ik had (garantie) deed vanaf het begin al niets, heb de hele zooi de vuilnisbak in gepleurd en echte spullen gekocht , dus gewoon een echt merkbord. gelijk draaien als een tiet, en sindsdien (nu al iets meer dan een jaar geleden) NOOIT meer problemen gehad.

Nee, ECS heeft voor mij echt afgedaan . je ziet het ook aan het bord, alles is gewoon net ff een stapje terug in kwaliteit , dit ga je , of het nou lang of kort duurt , merken.

Voortaan koop ik wel goede spullen :)

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
ah k7s5a

tja ik heb er twee en 1 draait altijd ook al gooi ik hem een keer tegen de vloer aan de andere is een en al ellende het enigste wat weleens helpt is een bios-reset en de kaarten van slot laten wissellen en dan komt ie spontaan weer tot leven.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• DopdeDouwer
  • Niet online
Het zou echt jammer en raar zijn hij heeft het wel altijd prima gedaan. Systeem is aleerder overgebouwd naar een andere kast. Toen nix aan de hand.
Als ik er bij de aanschaf 2jaar gedelen verstand van had gahad had ik m niet eens gekocht. Hij zat in een compleet systeem wat ik toen heb gekocht...

• DopdeDouwer
  • Niet online
kick

Omdat ik nu vrij heb heb ik t bord maar weer eens tevoorschijn gehaald en geprobeerd aan te sluiten. Ik snap er nix van alles lijkt het gewoon te doen...
De voeding gaat aan, wat dus eerst niet gebeurde. Het schokkige opstarten is nu over ook de aangesloten divices lijken te werken; fans gaan draaien, proc wordt warm, hd spint op...

Echter gebeurt er verder niets; geen piepje(s), geen beeld, nix. Het beeldscherm krijgt geen beeld...
Ik snap er nu echt niets meer van, misschien nog een maand laten liggen, misschien dattie t dan weer helemaal doet :+ 8)7

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

DopdeDouwer schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:14:
kick

Omdat ik nu vrij heb heb ik t bord maar weer eens tevoorschijn gehaald en geprobeerd aan te sluiten. Ik snap er nix van alles lijkt het gewoon te doen...
De voeding gaat aan, wat dus eerst niet gebeurde. Het schokkige opstarten is nu over ook de aangesloten divices lijken te werken; fans gaan draaien, proc wordt warm, hd spint op...

Echter gebeurt er verder niets; geen piepje(s), geen beeld, nix. Het beeldscherm krijgt geen beeld...
Ik snap er nu echt niets meer van, misschien nog een maand laten liggen, misschien dattie t dan weer helemaal doet :+ 8)7
De videokaart ook goed aangedrukt in de AGP slot? Geheugen goed aangedrukt? Het batterijtje op het moederbord vervangen?

Het systeem in ieder geval zo kaal mogelijk opstarten, dus alleen met videokaart, processor en geheugen. Voor de rest zonder alle PCI devices etc.

Probeer anders eerst eens een CMOS Reset. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• DopdeDouwer
  • Niet online
Net weer even in de weer geweest, geen verschil, alleen mobo, vervolgens met proc, met en zonder geheugen en videokaart.
Help niet met en zonder batterijtje maakt ook niet uit (gelijk gereset)

Ik kan alleen nog een keer de video kaart en geheugen veranderen voor andere maar denk dat het niet uit maakt. nu sdram en vodoo3 :*)

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Gewoon geheugen pakken waar je zeker van weet dat deze het doet icm de ECS K7S5A, een goed werkende videokaart en processor natuurlijk. Heb je al eerst een CMOS Reset geprobeerd?
En dan is het gewoon met diezelfde onderdelen gaan proberen of het moederbord het nog doet. De K7S5A is ook nogal picky qua voedingen, dus een andere voeding kun je ook nog probereren. Maar ga eerst eens na of je alle onderdelen goed in de sloten hebt gedrukt, vooral als je de onderdelen er net weer in hebt gestopt. Het geheugen en de AGP videokaart moeten goed aangedrukt zijn, wil het moederbord deze pakken. Als dit niet wil kun je jouw CMOS batterij eens vervangen en anders een andere voeding proberen, bij voorkeur een A merk.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Wat ik gemerkt heb met dit bord is dat hij soms idd gewoon niet opstart. Wat ik dan meestal doe is uit doen en weer aan, en dan doet ie het wel weer. Of echt de stekker eruit, aandoen (voeding leegtrekken), uit, stekker erin en draaien.

Wat bij dit bord ook altijd belangrijk is, is dat je de chipset goed koelt. Onder dat oranje koelblokje zit namelijk gewoon een stukje dubbelzijdig plakband en dat is niet echt geweldig. Met een oude processorkoeler met fan op de chip en koelpasta ertussen kun je zelfs stabiel overklokken tot 147MHz FSB.

Het schijn dat er slechte tussen zitten, maar ik vind het een echte topper.

Verwijderd

Kan ook aan het merk geheugen liggen twinmos geheugen blijken deze moederborden van ECS heel slecht mee te draaien.

Verwijderd

nog een tip:
als je cpu fan weinig toeren maakt start 't systeem ook niet echt op / door

oplossing: fan met zo veel mogelijk toeren op cpu proppen

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 19:34 ]

• DopdeDouwer
  • Niet online
Ik geef het op, (voorlopig) ik heb alle bovenstaande tips gebruikt maar werkt gewoon niet meer.
Zelfs met de oude configuratie waarop tie altijd gewerkt geeft geen resultaat.

Ooit probeer ik nog wel ff een nieuw batterijtje, voolopig heb ik r ff geen zin meer in. tnx anayway :+
Pagina: 1