Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Laptop LCD] Hoe aansluiten op een vga-connector?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:19
Dag mensen,

Laatst opgeruimd op mijn kamer. Ik kwam een 486 met een nog wel heel erg gaaf schermpje erin. Dan komen natuurlijk de herinneringen van de vele topics hier over het inbouwen van een lcd'tje ergens in een pc..

Ik wil het anders... :P

Ik zou namelijk graag willen dat het een stand-alone schermpje zou worden, met zijn eigen voeding en vga-connector.... Op zich moet dat gaan, ik denk alleen dat de aansluiting aan de connector het probleem wordt.

Afijn, ik zal eerst de situatie met foto's proberen uit te leggen.

Hier de layout met mobo en voeding eraan. Vrij simpel, denk ik...

Hier de aparte voedings-unit. Deze wordt aangesloten op het mobo via het zwarte rechthoekige blokje op de voorzijde, onderaan, onder de grote zwarte condensator.

De aansluiting op het moederbord van het scherm. Deze kabel zorgt ervoor dat de gegevens op het printplaatje van het scherm komen. Let ook op de Zwart Rode draadjes!!

Hier de aansluiting op het printplaatje van het scherm. Rechts is de connector die verbinding maakt met het moederbord. Zoals je ziet zie je het Zwart Rode draadje niet verschijnen bij de linkerconnector. Mijn vermoeden is dan ook dat dit de voedingskabels zijn.

Ff een snelle gedachtengang: Als dit de voeding is, dan kan ik toch met een multimeter de voeding op deze twee draadjes meten, dan ook bij de voeding meten of dit overeenkomt? Dan heb ik de voeding al "geshortcut". 8)

Nog enige toelichting, Een 32 pins connector. Deze zit aangesloten op het moederbord.

Mijn vraag is nu, nadat ik heb gechecked op internet of scherm met deze gegevens nog op het internet rondzwerfde, of het mogelijk is om dit scherm nog te gebruiken. Het mooiste zou zijn als er een gewone VGA-connector aan zou kunnen komen. De Pinout hiervan was trouwens snel te vinden, in tegenstelling tot het scherm... :X

Alvast hardstikke bedankt voor het meedenken met dit projectje...

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11 22:19

ThaHandy

Discovery Channel

Laptop LCD aan VGA-kaart :X
geen pinout van LCDscherm is nogo

edit:

aan de VGA connector gaat denk ik niet werken tenzij je zelf een controller er voor maakt :P
als je LCD een RGB aansluitingen heeft en niet de Up/Down aansluitingen heb je meer kans dat i aan een VESA connector kan van een oud vga kaartje, zie topic

[ Voor 90% gewijzigd door ThaHandy op 15-11-2004 18:40 ]

• dnhelle
Mmmm, eigenlijk was het niet mijn bedoeling om em aan een graka aan te sluiten, en ik zal nog eens mijn googleskills op de proef stellen om een begin te hebben..

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23

Cassettebandje

SA-C90 TDK

als jij de datasheet of de pinout van de connector van het display kunt vinden dan kunnen we meer zeggen. Het zal echter niet mogelijk zijn om er direct een vga connector aan te solderen zodat je dan klaar bent.
Zie ook de link van ThaHandy.

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:09

Soul__assasin

de Belbelg

ik denk dat dit toch wel een slotje word... er lopen zo al topics had je imo kunnen zien als je de search had gebruikt

www.weefab.com

• dnhelle
Cassettebandje schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:36:
als jij de datasheet of de pinout van de connector van het display kunt vinden dan kunnen we meer zeggen. Het zal echter niet mogelijk zijn om er direct een vga connector aan te solderen zodat je dan klaar bent.
Zie ook de link van ThaHandy.
Pff.. ik weet niet wat ik had, toen ik de vorige keer googlede... |:(

Hier de pinout (Excel blad).

Iemand nu een idee?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

ThaHandy schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:31:

als je LCD een RGB aansluitingen heeft en niet de Up/Down aansluitingen, heb je meer kans dat i aan een VESA connector kan van een oud vga kaartje, zie topic
[/edit]
helaasch

• dnhelle
Ik lees het ook net... in ieder geval bedankt... _/-\o_

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23

Cassettebandje

SA-C90 TDK

nou, als ik zo die pinout zie dan zie ik verscheidene R,G,B signalen (zo ongeveer het bovenste deel van het lijstje), verder een panel shift clock (vsync?) en een frame clock (hsync?) dus misschien heb je geluk en kun je dit aan een vesa connector krijgen.

• dnhelle
Cassettebandje schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:09:
nou, als ik zo die pinout zie dan zie ik verscheidene R,G,B signalen (zo ongeveer het bovenste deel van het lijstje), verder een panel shift clock (vsync?) en een frame clock (hsync?) dus misschien heb je geluk en kun je dit aan een vesa connector krijgen.
Maak me gek... Eeerst wel, dan niet... Ik zat ook al te twijfelen want die herkende ik ook... 8)7

Vraag is nu alleen, hoe krijg ik er input op zonder dat er een volledig systeem bij zit?

• ThaHandy

ThaHandy

Discovery Channel

Cassettebandje schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:09:
nou, als ik zo die pinout zie dan zie ik verscheidene R,G,B signalen (zo ongeveer het bovenste deel van het lijstje),
[..]
ik keek alleen naar rechts |:( 8)7
dnhelle schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:13:
[...]

Maak me gek... Eeerst wel, dan niet... Ik zat ook al te twijfelen want die herkende ik ook... 8)7
sorry :>
Vraag is nu alleen, hoe krijg ik er input op zonder dat er een volledig systeem bij zit?
een oude VGA kaart met een vesa connector er op:
http://www.maltepoeggel.de/html/tft2pc/

voor de zekerheid de pinout ff hier, voordat die van Excel verloren gaat :)

pinout:
CM108 Flat Panel Connections			SANYO-Color STN
	Panel Model:				LM-CA53-22NAZ
	Panel type:				C8DD-16
	Switch S1 Setting (position 1-2-3):	down-up-down

Pin #	Pin Name	Pin Description	
----------------------------------------------------------------
18	LD0/SLD0/B0	Panel Data		UD0 (CN1-pin 8 )
17	LD1/SLD1/B1	Panel Data		UD1 (CN1-pin 9)
20	LD2/SLD2/B2	Panel Data		UD2 (CN1-pin 10)
19	LD3/SLD3/G0	Panel Data		UD3 (CN1-pin 11)
22	UD0/SLD4/G1	Panel Data		UD4 (CN1-pin 12)
21	UD1/SLD5/G2	Panel Data		UD5 (CN1-pin 13)
24	UD2/SLD6/R0	Panel Data		UD6 (CN1-pin 14)
23	UD3/SLD7/R1	Panel Data		UD7 (CN1-pin 15)
10	SUD7/R3		Panel Data		LD7 (CN2-pin 23))
9	SUD6/R2		Panel Data		LD6 (CN2-pin 22)
12	SUD5/G5		Panel Data		LD5 (CN2-pin 21))
11	SUD4/G4		Panel Data		LD4 (CN2-pin 20)
14	SUD3/G3		Panel Data		LD3 (CN2-pin 19)
13	SUD2/B5		Panel Data		LD2 (CN2-pin 18)
16	SUD1/B4		Panel Data		LD1 (CN2-pin 17)
15	SUD0/B3		Panel Data		LD0 (CN2-pin 16)
29	FPVDCLK		Panel Shift Clock	CL2 (CN1-pin 6)
28	LFS		Panel Frame Clock	FLM (CN1-pin 1)
27	MOD		Panel Modulation	M (CN1-pin 2)
26	DE		Display Enable	
*			Bias voltage	
4	FPBACK		Backlight Control	Backlight
6	+5 Vdc		Panel Vcc Supply	
25	LLCLK		Line clock		CL1 (CN1-pin 4)
2	FPVEE		Panel Vee/Vbb Control	DISP (CN1-pin 3)
5	FPVCC		Panel Vcc Control	
8	R5		Panel Data	
6	+5 Vdc		Panel Vcc Supply	Vdd (CN2-pin 24)
7	R4		Panel Data	
30	Ground					Vss (CN1- pins 5,7)
30	Ground					Vss (CN2- pins 25 & 26)

Nominal Bias Voltage (if known):"+30 VDC"

[ Voor 56% gewijzigd door ThaHandy op 15-11-2004 19:50 ]

• dnhelle
Okay, dit snap ik, dit wordt een avondje (of twee... :9) solderen.

Maar dan heb ik em aan een graka hangen.
dnhelle schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:29:

...Dan komen natuurlijk de herinneringen van de vele topics hier over het inbouwen van een lcd'tje ergens in een pc..

Ik wil het anders... :P

Ik zou namelijk graag willen dat het een stand-alone schermpje zou worden, met zijn eigen voeding en vga-connector.... Op zich moet dat gaan, ik denk alleen dat de aansluiting aan de connector het probleem wordt....
Is hier een vervolg voor? Dus dat er op de graka een connector input komt? Dus de situatie moet eigelijk zijn dat er een kastje is waarin het lcd zit, met een kabeltje aan de connector naar de pc... O-)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
tis wel DTSN beeld en geen TFT, dat is jammer, aangezien DTSN niet zulk mooi beeld geeft en veel GHOST :)

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:46

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dnhelle schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:09:
Okay, dit snap ik, dit wordt een avondje (of twee... :9) solderen.

Maar dan heb ik em aan een graka hangen.

[...]

Is hier een vervolg voor? Dus dat er op de graka een connector input komt? Dus de situatie moet eigelijk zijn dat er een kastje is waarin het lcd zit, met een kabeltje aan de connector naar de pc... O-)
:? dan steek je die grafische kaart waar je em aan hebt hangen toch gewoon in je pc :?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
kan je niet gewoon de graka van de laptop in je compu zetten, moet je kijken of er rondom de display connector pci of agp chippies zitten dan zou je nl gewoon de mobo wat kunnen inkorten tot alleen de graka :9
zeg het maar als het wat ver gezocht is :7

• dnhelle
Orion84 schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:13:
[...]

:? dan steek je die grafische kaart waar je em aan hebt hangen toch gewoon in je pc :?
Dat zal moeilijk gaan omdat een KVM switch geen pci-sloten heeft... ;) Wel bedankt... ik zit nog te twijfelen tussen uitvoeren, of iets zoeken dat ie op zo'n vga connector kan...
Pagina: 1