Toon posts:

linux op diskettes?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 486DX 33 met een 130 Mb schijf erin en hiervan wil ik een NAT service van maken zodat deze machine alleen internet deeld maar er zit dus geen cdrom drive in. Nou was de vraag of ik linux van diskettes kan installeren of dat ik deze diskettes zelf moet maken door de pakketjes van de cdrom te plukken of iets anders?
Ik wil dus gebruik maken van RedHat 7.0 en de volgende programma's erop:
IP Masq
Telnet server
standaard ftp server

Martijn

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 11:41
SuSE heeft iig een autoupdate functie via ftp... je hoeft dan alleen maar de boot-diskette te hebben, en je kunt je hele bak live vanaf internet installeren... overigens is het dan wel erg handig om kabel te hebben :)

• balk
  • Laatst online: 07:27
Gisteren een debian webservertje in elkaar gedraait, super gaaf. Eerst een rescue.bin image op diskette schrijven, ervan booten, een root.bin op een andere diskette en driver1.bin (oid) op diskette drie. Je start dan de installatie en op een gegeven moment je netwerkkaart installen met behulp van die driver diskette en daarna basesystem van een ftpserver halen! De rest lekker ge apt-get installed (ideaal: 'apt-get install apache' -> heee, dependencie probs! Ok, dan download ik toch gewoon ook de deps en installeer ik dat! Geen probleem. Zal ik het ook voor je configgen? Ok!)

Hoppakee, servertje draait.

natuurlijk ook ssh, mysql, php4, mc en lynx gehaald :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb idd kabel en ik wil toch RedHat 7.0 gaan gebruiken. Maar hoe maak ik de diskette dan?

Martijn

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Bij RedHat kan je een image downloaden om over een netwerk te installeren. Ze staan ook op de CD, dus als je die op een andere compu bij de hand hebt, kan je daarop even de floppies maken.
Het image heet iets van bootnet.img ofzo. Je zet het op floppy met 'dd if=bootnet.img of=/dev/fd0' (NIET je floppy mounten), of onder Windows met rawwrite (dat kan je in iedergeval bij Mandrake downloaden).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• Trema
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Trema

Het kost wat

Hoeveel geheugen heeft die 486? Het installatie-programma van RedHat vreet geheugen, dus een goede kans dat je daarin blijft steken als het te weinig is.

Verwijderd

Topicstarter
uhmm
8 mb
maar ik kan er nog 4 mb bij zette

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem:
Ik wil binnenkort mandrake op de server installeren alleen die heeft geen cd-romspeler.
Op www.linux-mandrake.com is hierover niks te vinden, maar misschien weten jullie een oplossing?

Verwijderd

De ftp install van redhat vraagt 20 Mb, dat gaat dus niet lukken.
Lijkt me dat Suse of debian dan betere opties zijn.
Naar mijn idee dan.

• balk
  • Laatst online: 07:27
Op woensdag 03 januari 2001 18:33 schreef [BoerQ] het volgende:
Ik heb een soortgelijk probleem:
Ik wil binnenkort mandrake op de server installeren alleen die heeft geen cd-romspeler.
Op www.linux-mandrake.com is hierover niks te vinden, maar misschien weten jullie een oplossing?
Heb je de cd al? Haal dan het bestand network.img eraf en zet het op cd. Daarmee kan je van een ftpserver installeren. Zorg dat je een vette internetverbinding hebt of dat je op een andere compu een ftpserver hebt draaien met die cd. Opstarten van die flop en kijken wat er gebeurt (ik weet het ook niet :))

Als je de cd niet hebt kan je van een van de vele ftpsites dat image halen. (en de bijbehorende readmefile >:) )
Pagina: 1