Nec ND1100a ziet geen cd

Pagina: 1
Acties:

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04-2025
hallo,
Ik heb laatst op een Pcdump in Amsterdam een Nec ND1100a dvd brander gekocht dus dacht gister laat ik hem ook is aan sluiten. Ik heb alles netjes gedaan zo als het hoort. Windows ziet dat er nieuwe hardware is dus ik geinstaleerd maar als ik er nu een cd/dvd instop met data ziet hij niet dat er een schijf in zit....wat nu? Ik heb al geprobeerd de firmware te flashen maar dat lukt niet. Ik heb ook al ongeveer alles geprobeerd met master en slave en 1 of 2 apparaten op 1 IDE kabel.
Als ik Computerbeheer open staat er wel dat er een dvd-drive aanwezig is maar daaronder staat 'geen medium' (d'r zit toch echt een cd in.... :? ). In de Bios staat ook dat er een Nec ND1100a aanwezig is en bij apparaatbeheer staat ook dat er een Nec ND1100a aanwezig is èn dat hij correct werkt.

Help! Ik begrijp er echt helemaal niks meer van.

gr mister_dog

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Boot eens met een bootfloppy en zet daar enkel de drivers op voor de cd drives en probeer dan eens met DIR een cdtje uit te lezen. krijg je een dir listing dan werkt je DVDRW iig en ligt het waarschijnlijk ergens in het OS. Krijg je geen dirlisting dan kun je concluderen dat je drive kapot is.

of probeer anders met een boot cdtje vanaf die drive te booten.