Welke capture kaart heb ik nodig?!

Pagina: 1
Acties:

• BULBLA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 17:36
Ik heb overal gezocht maar kan echt niks vinden wat mij duidelijk antwoord geeft.
Dit is mijn vraag/probleem. (Heb er de ballen verstand van dus verbeter me als ik iets doms zeg)

Op mijn werk hebben we een echo-grafie apparaat met een composite-video kabel.
Dit ding geeft zwart-wit NTSC beelden af.
Nu willen ze dat dit apparaat aangesloten word op een kaart, zodat er foto's gecaptured kunnen worden. (Als dit niet kan video)
Dit apparaat heeft geen andere aansluitingen, dus ik heb een kaart nodig die een composite-video aansluiting heeft en NTSC kan capturen!

Alle kaarten die ik heb bekeken hebben ''volgens mij'' alleen PAL ondersteuning maar kunnen wel naar NTSC converteren. Daar heb ik dus niks aan!

Geld maakt niet zo heel veel uit, eurootje of 400/500 mag wel maar hoeft niet!
Het hoeft geen goede kwaliteit te zijn namelijk.

Mijn vraag is dus: wie weet er een goede kaart of heeft ervaring met een kaart die dit allemaal kan?
Het mooist zou zijn als het PCI was met een software pakket meegeleverd!
Er werd oorspronkelijk om een Pinnacle gevraagd, maar ik kon niks wijzer worden uit de website van hun! |:(
Ik ben erg veeleisend maar als iemand me een goede raad kan geven graag :D

• BULBLA
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-05 17:36
Schop !

Modbreak:Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Kicken binnen 24h is niet de bedoeling, let daar voortaan even op ajb.

[ Voor 90% gewijzigd door Pollewob op 16-11-2004 22:05 ]

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 13:55

EaS

Ik heb zelf een Pinnacle DC10+ die native analoog NTSC kan capturen, met de volgende ingangen (S-Video & Composite) en uitgangen (S-Video & Composite):

Afbeeldingslocatie: http://www.benchmark.co.yu/tests/multimedia/pinnacle/dc10plus/dc10_front.jpg

Draait onder Windows 9x t/m XP

Het is eigenlijk een video bewerkings kaart, maar je kunt er ook prima snapshots mee nemen. En uiteraard ook video.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je een retailpakket koopt dan krijg je er uiteraard allerlei software bij.
Eigenlijk alle kaarten die ik gezien heb kunnen zowel PAL als NTSC captureren.
De meeste kaarten kunnen alleen beiden via de video/composite ingang of sVideo ingang. Via de coax aansluiting is het een heel ander verhaal.

Als je een videokaart met video-in neemt dan is het eigenlijk nooit een probleem.

De extreem dure kaarten hebben hardware MPEG-decoders aan boord, maar daar heb je weinig aan als je enkel foto's wil nemen.

Je kan op het internet bij de meeste fabrikanten de handleidingen van drivers en software downloaden. Daar kan je wel uit opmaken of hij wel of niet NTSC aan kan.
Maar voor de meeste kaarten is het geen probleem.
Ik heb zelf een Leadtek videokaart (MyVivo) en die heeft er allemaal geen problemen meer. :)

Senile! Senile Oekaki