Mijn WLAN valt elke keer uit.

Pagina: 1
Acties:

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03 13:28
Dat is dus het probleem.

Ik heb alle instellingen proberen te veranderen en de FCKN (mini) Manual voor de WLAN router doorgelezen, maar nog steeds valt de verbinding elke 15 min. uit.

Het vreemde is dat dit nooit gebeurd als er informatieoverdracht is (dl of ul). Maar wel als MSN bijvoorbeeld aanstaat.

Aan welke oplossingen kan ik denken? Is het hardware of software?
Ik heb niet het idee dat het storing is, want het is een soort vast patroon dat die van Zeer Goed (verbinding) naar 0 gaat.

specs:
Ralink RT2400 802.11b Wireless Network Adapter PCI
Verbindingssnelheid 11 Mbps
KPN server ADSL

[ Voor 10% gewijzigd door Risce op 15-11-2004 19:05 ]

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Misschien een firewall die DHCP-requests niet doorlaat? Hoe krijg je de verbinding weer aan de praat, door de router/AP te resetten?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Begin eerst eens met een overzicht van de netwerkhardware/software.

Ik zie dat je nieuw bent, welkom! _/-\o_ Check even Policy - Network Troubleshooting
Risce schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:01:
Dat is dus het probleem.

[...] valt de verbinding elke 15 min. uit.

Het vreemde is dat dit nooit gebeurd als er informatieoverdracht is (dl of ul). Maar wel als MSN bijvoorbeeld aanstaat.
Klinkt mij als een brakke cheapass router à la Edimax, Sweex en co.

[ Voor 95% gewijzigd door PcDealer op 15-11-2004 18:34 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 15:30

RammY

Dát!

gooi er es WEP encryptie op.. Windows scheint best wel vaag te doen als je dat niet doet bij sommige AP's

Deze advertentieplaats is te huur!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:56

samo

yo/wassup

In apparaatbeheer je usb host controller - eigenschappen - stroombeheer -uitschakelen uitvinken, hetzelfede bij je usb wlan adapter...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Risce
PcDealer schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:30:

Klinkt mij als een brakke cheapass router à la Edimax, Sweex en co.
En daar heb je helemaal gelijk in... :'(
Maar ja, ik ben nog steeds bezig met de oplossing.
Stroombeheer werkte niet en die WEP ga ik nog even naar kijken.

• Risce
Ralink RT2400 802.11b Wireless Network Adapter PCI
Verbindingssnelheid 11 Mbps
KPN server ADSL

geen bijzondere software. Firewall staat uit.
Waar heb je nog meer wat aan?

Verwijderd

RammY schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:32:
gooi er es WEP encryptie op.. Windows scheint best wel vaag te doen als je dat niet doet bij sommige AP's
bij mij begon hij toen juist vaag te doen.

anyway, heb je SP2 geinstalleerd? Dat wil nogwel eens helpen!

• Risce
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:02:
[...]

bij mij begon hij toen juist vaag te doen.

anyway, heb je SP2 geinstalleerd? Dat wil nogwel eens helpen!
daar heb ik allemaal slechte dingen over gehoord en heb toen besloten me daarmee even niet bezig gehouden... ;)

• Risce
Bergen schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:25:
Misschien een firewall die DHCP-requests niet doorlaat? Hoe krijg je de verbinding weer aan de praat, door de router/AP te resetten?
nee, de verbinding gaat automatisch weer aan. En het zit hem duidelijk in de WLAN kaart, want die gaat eerst aan, later vindt het systeem het dan ook tijd om het internet weer aan te zetten (10 sec. later)

Verwijderd

nou ik heb hier dus hetzelfde probleem. Verbinding is hartstikke onstabiel, dan weer een paar uur goed, dan weer om de 5 minuten k*t. Heb al naar mn huisgenoten gebruld dat ze de magnetron met rust moeten laten maar daar ligt het ook niet aan. Wat ik niet begrijp is dat de verbindingssnelheid schommelt tussen 11 Mbps en 1 Mbps. Dan weer is de signalstrength good, dan istie weer low/poor. Ik heb trouwens wel Sp2, maar niet dat het verschil maakt.

Het vreemde is dus dat de verbinding wegvalt op het moment dat ik idd Messenger open, of een zoekactie uitvoer met Shareazaa. Heel vreemd. Iemand suggesties?

(Geen security of encryptie so far, doe ik in een later stadium wel)

Verwijderd

Ik heb pas ook een Wireless aangelegd. Soms helpt het om je AP hoger en zo min mogelijk object te laten blokkeren. Ik had ook een bagger verbinding tot dat ik mijn AP boven op een bed staat ipv onder een bed. Nu heeft ie ipv 25-30, 35-40 en valt minder vaak weg :).

Afstand tussen de AP en me pc is niet meer dan 10m door 1 muur.

Asus WL-300G met die Asus pci wireless 55 mbps

Verwijderd

Je hebt authenticatie aangevinkt staan. Authenticatie uitzetten en alles loopt weer als een zonnetje.

Althans dat was mijn ervaring.

• Risce
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:36:
Je hebt authenticatie aangevinkt staan. Authenticatie uitzetten en alles loopt weer als een zonnetje.

Authentication Type? Staat op Open System, moet dat op Shared Key dan?

Verwijderd

ik begrijp ook niet zo goed wat je met authentication bedoelt. Voor zover ik weet staat dat gewoon uit.

Verwijderd

Kijk eens of er een nieuwe firmware is voor je router en zet die er op, daarnaast kun je ook nog eens kijken of er een nieuwe driver is voor je wireless netwerkkaart. en als je alles hebt geupdate, en hij heeft nog steeds de zelfde problemen zou ik een email sturen naar de fabrikant.... succes!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:58:
Het vreemde is dus dat de verbinding wegvalt op het moment dat ik idd Messenger open, of een zoekactie uitvoer met Shareazaa.
Risce schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:58:
[...]

En daar heb je helemaal gelijk in... :'(
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:01:
Kijk eens of er een nieuwe firmware is voor je router en zet die er op, daarnaast kun je ook nog eens kijken of er een nieuwe driver is voor je wireless netwerkkaart. en als je alles hebt geupdate, en hij heeft nog steeds de zelfde problemen zou ik een email sturen naar de fabrikant.... succes!
Omdat er veel verbindingen worden gelegd met P2P progsels loopt de router sneller vast. Had ik ook bij mijn Edimax (nu vervangen), firmware update verholp het probleem dat ik maximaal twee pc's kon aansluiten, naar 4 stuks. Maar omdat buren nogal KaZaA-zooi hebben liep die paar keer per dag alsnog vast.

• Risce
Heb nu een bericht gepost op het www.ralynktech.com forum. Hoop dat daar iemand het weet (programmeurs zelf wellicht).

Het installeren van nieuwe drivers werkte niet, het gaf alleen maar meer problemen en hij bleef disconnecten.

Verwijderd

Ga naar start, uitvoeren.

typ in regedit,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WZCSVC

Deze moet je in je registry verwijderen.
Denk er wel aan dat je hem eerst exporteert, zodat je het terug kan zetten als het niet werkt.

succes

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 22:34 ]

• saftaplan
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Heb een gelijkaardig probleem met mijn Edimax 6104WG. Na wat draadloos surfen vertraagt de verbinding waarna ze genadeloos uitvalt. Dan moet ik mijn router uittrekken en lang genoeg wachten, want als ik de stekker te snel weer insteek, krijgt hij om de donder geen internetverbinding opgezet. Aan grote bestanden (>20MB) moet ik zelfs nog niet beginnen.
Nieuwe firmware installeren heb ik nog niet gedaan, omdat ik dan het gevoel heb dat ze verdere ondersteuning kunnen weigeren (garantie ofzowiets, als ik dat al had :/)

• Risce
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:34:
Ga naar start, uitvoeren.

typ in regedit,

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WZCSVC

Deze moet je in je registry verwijderen.
Denk er wel aan dat je hem eerst exporteert, zodat je het terug kan zetten als het niet werkt.

succes
Ik heb het gedaan, ben alleen bezig met lange download, dus moet even wachten totdat ik het effect kan gaan bekijken.

Wat heb ik nu eigenlijk gedaan? Er stond 'automatic WLAN 808 11b control' of zoiets. Is dat niet juist de reden waarom die elke keer juist wel inlogd?

Verwijderd

Risce schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 22:44:
[...]

Ik heb het gedaan, ben alleen bezig met lange download, dus moet even wachten totdat ik het effect kan gaan bekijken.

Wat heb ik nu eigenlijk gedaan? Er stond 'automatic WLAN 808 11b control' of zoiets. Is dat niet juist de reden waarom die elke keer juist wel inlogd?
http://66.102.9.104/searc...+Zero+Configuration&hl=en

• Risce

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dat komt omdat de link wordt afgebroken. Daarom moet je de link kopieren en in de browser plakken. Als het niet lukt, klik dan hier.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

probeer eens wireless zero configuration uit te zetten....

(uitvoeren -> services.msc -> wireless zero config, stoppen)

als dat helpt kun je de WZC helemaal uitzetten....

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Risce
PcDealer schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:15:
[...]

Dat komt omdat de link wordt afgebroken. Daarom moet je de link kopieren en in de browser plakken. Als het niet lukt, klik dan hier.
Ja, ok dat snapte ik ook nog wel 8)7
Ik dacht dat dat artikel gewoon de verkeerde link was... Thanks.

• Risce
Dat was dubbel geloof ik, zoek het verschil ;)
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:36:

Ik heb de authentication type gevonden. Moet die op Shared of Open staan? Stond bij mij op Open, nu op Shared. Weet nog niet of het werkt (want heb dataverkeer ivm grote dl)

Verwijderd

wat bij mij dus het probleem oploste was om gewoon weer gebruik te gaan maken van de originele intel software. Stuk stabieler dan de windows (SP2) meuk.

Verwijderd

Yep,
bij mij ook het geval met standaard windows meuk. Na gebruik van Linksys software loopt het als een trein ...

• Risce
Voor mij de oplossing:
De snelheid heb ik van Variable naar 11kbp/s gezet (maximaal)

Maar afentoe valt die nog wel eens uit... :(

Pagina: 1