Toon posts:

[XP] E-mail account toevoegen lukt niet(security settings?)*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop van de zaak met hierop administrator rechten. Het OS is Windows XP professional SP2.

Ik heb 2 users, 1 zakelijke en 1 prive. De zakelijke user heeft 1 email account: exchange. Aan de zakelijke account wil ik verder niets veranderen.

Aan de prive user wil ik een prive pop3 account hangen, maar dit lukt niet. Waarom: de 2e stap bij het toevoegen van een mail account bestaat uit het kiezen van een server type, en alle soorten zijn disabled en kunnen dus niet gekozen worden. Dan houdt het toevoegen van een email account dus op.

Kan ik bepaalde settings van XP wijzigen waardoor ik wel server types kan kiezen en dus een email account kan toevoegen? Of heeft mijn werkgever dit onmogelijk gemaakt?

Wie kan mij helpen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 18:02 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:36

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Óf je "baas" heeft het onmogelijk gemaakt, óf je mist de connectors.
Bij dat laatste kun je (mits de office cd in de drive zit) via [configuratiescherm - Post] het account wel toevoegen.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Ik denk dat er een policy op het werk is ingesteld. Zolang je op het domein (van het werk) blijft inloggen zal dat denk ik zo blijven.
Bij het aanmelden van je prive account zul je de domeinaam moeten wijzigen in het lokale domein (de pc naam).
Ook kan het zijn dat de prive user geen admin rechten heeft.
Even overleggen met je systeembeheerder.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 18:12 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - let daar voortaan zelf ook op aub :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:11:
Ik denk dat er een policy op het werk is ingesteld. Zolang je op het domein (van het werk) blijft inloggen zal dat denk ik zo blijven.
Bij het aanmelden van je prive account zul je de domeinaam moeten wijzigen in het lokale domein (de pc naam).
Ook kan het zijn dat de prive user geen admin rechten heeft.
Even overleggen met je systeembeheerder.
Ik log niet aan op een domein en de prive user heeft wel admin rechten. Daarom kan ik ook wel bij Mail in de settings, maar loop later vast omdat een aantal "server types" lijken te zijn uitgezet.

Klopt de redenering dat aangezien ik admin rechten heb ik ook altijd de settings die dit veroorzaken kan veranderen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:44:
Ik log niet aan op een domein en de prive user heeft wel admin rechten. Daarom kan ik ook wel bij Mail in de settings, maar loop later vast omdat een aantal "server types" lijken te zijn uitgezet.
Exchange == AD dus waarschijnlijk log je wel in op een domain.
Als your friendly sysadmin ook nog een paar Office templates heeft gebruikt + zijn policies goed heeft gezet kan je inderdaad niet zomaar even wat onderdelen aan je install toevoegen; ook al ben je admin.
Klopt de redenering dat aangezien ik admin rechten heb ik ook altijd de settings die dit veroorzaken kan veranderen?
Nee, niet dus.

Over welke Office versie hebben we het trouwens?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
[
Over welke Office versie hebben we het trouwens?
Outlook 2003.

Ik heb trouwens de oplossing gevonden op ons intranet. Het toevoegen van email accounts aan een bedrijfsprofiel was disabled, maar met een te downloaden tooltje is het mogelijk om een nieuw profiel aan te maken, waaraan een email account kan worden gekoppeld.

Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Verwijderd

Ik dacht dus ook Exchange == AD
Dus toch een policy.
Ik ben wel benieuwd welk tooltje hier bedoeld wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:12:
Dus toch een policy.
Idd bedrijfspolicy.

Volgens mij is het een maatwerk applicatie(tje).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 00:12:
Dus toch een policy.
Ik bedoelde eerder dit:
Exchange betekent een AD.
AD betekent dat er hoogstwaarschijnlijk policies zijn toegepast.
Policies zoals je Office Resource Kit ADM files.
Da's geen maatwerk hoor ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1