Toon posts:

[3D] studio setup 3dstudio max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik modeleer vaak in max product ontwerpjes die ik heb gemaakt, maar het kost me toch elke keer weer best veel moeite om tot een beetje mooie rendering te komen.

Het liefst zou ik een scene willen hebben waarin ik elke keer mijn model kan mergen die de belichting van een studio simuleerd, waarna ik alleen maar (na het toekennen van wat materialen) op render hoef te klikken en dan redelijk snel een redelijk echt ogend resultaat heb (reflecties, GI).

Ik heb op internet lopen zoeken naar tutorials en dergelijke, om tot zo'n setup te komen, maar raak door al de verchillende methodes (radiosity, hdri etc.) een beetje de weg kwijt.

Kan iemand mij op tut wijzen of een plan van aanpak?

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik zou zeggen: 'koop' Brazil, gebruik een skylight belichting, ram een paar grote witte lichtgevende kubussen in de scene op enige afstand (die doen dan in de reflecties alsof ze ramen zijn), gooi er een plane onder, zet er een spot op en zet de achtergrondkleur op zwart.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Oogst schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:22:
Ik zou zeggen: 'koop' Brazil, gebruik een skylight belichting, ram een paar grote witte lichtgevende kubussen in de scene op enige afstand (die doen dan in de reflecties alsof ze ramen zijn), gooi er een plane onder, zet er een spot op en zet de achtergrondkleur op zwart.
Waarom Brazil 'kopen' als er al een überrenderer met max wordt meegeleverd? Mental Ray kan ook perfect dingen zoals radiosity enzo doen hoor!

(en overigens hoef je Brazil niet voor 'non' commercieel gebruik te 'kopen' daar is Rio voor, en als je Brazil voor commercieel gedoe gebruikt vind ik dat de TS m echt moet kopen i.p.v. 'kopen' - je verdient er immers geld aan!)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Verwijderd

www.skyraider3d.com

en download e-light ..
scanline + dome setup script ..