Toon posts:

budget home theatre system voor de feestdagen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat er meer mensen zijn die deze vraag hebben.

Ik heb niet een al te dikke bankrekening maar zou toch een leuk setje zoeken.
Nu zie je overal van die home theatre sets van sony, panasonic, pioneer etc.
Daar zitten leuke setjes tussen voor een niet al te belachelijke hoge prijs.500/600 euro Zelf vind ik die zuiltjes wel handig omdat je dan geen beugels in je muren hoeft te boren en dat scheelt weer het nodige doe het zelf werk.

Het nadeel van die sets vindt ik vaak dat er geen tuner op zit zodat het net niet een vervanger van mijn stereo set is en dat als je dvd setje naar de klote gaat je waarschijnlijk met je speakers zit te kijken omdat het een dvd speler met geintergeerde receiver is.

Nu is mijn vraag aan de audiofielen.
Hoe kan ik toch zo goedkoop mogelijk een kwalitatieve goede losse set kopen?
Bestaande dus uit een receiver en speakerzuiltjes etc.

Verkopen ze ook los dat soort zuiltjes ook los?
Stel ik heb een budget van ongeveer maximaal 800 euro wat zou dan de beste koop zijn? En welke merken kun je beter vermijden?
De geluidskwaliteit, functionaliteit en design vind ik erg belangrijk, 800 euro is ook niet echt budget meer, maar voor echte kwaliteit weet ik dat je veel meer kwijt bent.
Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 17:33 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Op de meeste setjes zit vaak wel een tuner hoor. Zeker op de Sony Home Theater sets.
Als je wilt weten wat momenteel populair is, zou je even op www.kieskeurig.nl moeten kijken. Daar kan je van alle setjes de specs en beoordeling door gebruikers bekijken. Erg nuttige bron.
http://www.kieskeurig.nl/...me%20cinema%20systeem.htm

Welke merken je beter kunt vermijden? Lastige vraag, maar ik zou toch wel de Supertech's, Daewoo's e.d. vermijden. Met een A-merk zoals JVC, Pioneer, Sony e.d. kan je je meestal geen buil vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 15-11-2004 17:36 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Heb al op kieskeurig gekeken, toch is het vaak de receiver en dvd speler in een, dat wil ik toch liever niet. Wil meer apparaten op de receiver kunnen aansluiten. mengpaneel, computer etc.

Sony is ook niet een a-merk wel? Wat is denon, onkyo, nad etc dan? a+?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 17:42 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:38:
Heb al op kieskeurig gekeken, toch is het vaak de receiver en dvd speler in een, dat wil ik toch liever niet. Wil meer apparaten op de receiver kunnen aansluiten. mengpaneel, computer etc.

Sony is ook niet een a-merk wel? Wat is denon, onkyo, nad etc dan? a+?
Met jouw budget kan je jezel ook geen A-merk veroorloven. Als ik jouw was zou ik gewoon een leuke Pioneer receiver nemen. Als speakers kan je dan zelf wat in mekaar knutselen van (bijv.) goedkope Visaton drivertjes.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Sony heeft wel degelijk HT systemen waarbij receiver en DVD speler gescheiden zijn. O.a. de HTP-1100. Alle Home Theater Kits hebben (zover ik weet) gescheiden receiver en DVD speler.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ja want met 500/600 heb je niet echt veel mogelijk heden

Tip >

Koop JBL SCS-178 en een pioneer of sony reciever van rond de 225 euro en een dvd speler voor 80 euro zit je rond de 700 heb je echt goed waar voor je geld en heb je wel losse componenten

Verwijderd

Waarom koop je geen leuk tweedehands ding? Bv deze Pioneer VSX-D511 voor 199 euro. Ik heb zelf de 510, niets op aan te merken ;) Dan heb je nog bv 170 euro vrij voor een leuke Pioneer DV-464 DVD speler (nieuw), heb je nog een flink aantal duiten over voor speakers/bekabeling. Mijn receiver/dvd-speler heb ik nieuw gekocht, speakers ook van iemand overgenomen. Mooie set van Technics heb waar ik toendertijd iets van 300 euro voor heb neergelegd. Dingen waren nog prima in orde (nog steeds trouwens ;)).
Pagina: 1