Casema modem + Belkin Wireless Access Point = geen DHCP?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.699 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaeru
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11-2004
Hi all,

Ik ben nieuw hier, eerste post. Ik heb dringend de hulp nodig van wat tweakers! :-)

De situatie is als volgt. Ik heb een Casema modem staan, en wil die internetverbinding delen tussen twee laptops: 1 Compaq en 1 iBook. Hiervoor heb ik het volgende Belkin Wireless Access Point aangeschaft: http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F

Wat is nu het probleem: één van de twee laptops krijgt steeds maar een correct IP adres toegekend, en kan dan vervolgens het internet op. De andere krijgt een IP adres in de 169... range, waaruit ik concludeer dat ie niks krijgt toegewezen.

Beide laptops zijn correct geconfigureerd, heb ze zonder problemen draadloos in andere netwerken hangen. Dus mijn vermoeden is dat het probleem hem zit in de combi Casema router & Belkin AP.

Heb ik een verkeerde koop gemaakt? Heeft de Belkin niet de features die ik nodig heb, of moet ik het ding gewoon "tweaken"?

Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe heb je ze dan aangesloten?
Hoe heb je ze geconfigureerd?
Waarom is dat 169.x IP fout, is ie automatisch door je OS toegekend dan?
Wat is het goede IP adres dan?

• kaeru
> Hoe heb je ze dan aangesloten?

Casema kabel modem -> Belkin Wireless Access Point

> Hoe heb je ze geconfigureerd?

Casema staat op DHCP, verder standaard. Belkin ook standaard geconfigureerd, dat wil zeggen: als Access Point, geen bridge. Geen security (hoewel, met of zonder WEP, maakt niet uit.)

Clients (laptops) staan allebij ingesteld om via DHCP IP adressen te ontvangen. Deze zijn gegarandeerd correct geconfigureerd, heb ze in andere netwerken zonder problemen aan het werk.

> Waarom is dat 169.x IP fout, is ie automatisch door je OS toegekend dan?

Ja, die wordt door het OS (Win of Mac, maakt niet uit) toegekend als er geen verbinding met de DHCP server gemaakt kan worden.

> Wat is het goede IP adres dan?

Een "goed" IP adres is bijv. 83.83.11.142 subnet 255.255.252.0 router 83.83.8.1.

Mijn vermoeden is dat ik een vergissing heb gemaakt met de aankoop van mijn Belkin. Want deze moet natuurlijk ook DHCP'en. Of vergis ik me?

• kaeru
Iemand nog ideeën?

• kaeru
Ik ben er nog steeds niet uit, en denk dat ik het probleem nu beter begrijp. Maar ik zal het nog een keer uitleggen:

Vraag: is een Belkin Wireless Access Point voldoende om een Casema kabel internetverbinding te delen tussen twee clients?

Ik heb dit AP: 802.11g draadloos netwerktoegangspunt F5D7130df (http://catalog.belkin.com...11gdr%2E%2E%2Eetwerken%2F)

Ik heb deze kabelmodem: MOTOROLA / Eurodocis met DHCP

Clients:
- Compaq Armada met wireless adapter 802.11g
- iBook G4 met Airport Extreme kaartje

Hulp wordt zeer op prijs gesteld!

Verwijderd

Hoi Kaeru,

IK zit met een soort gelijk probleem. En mij is het ook niet gelukt om het op te lossen.. Ik wil graag even mijn profiel schetsen.

Casema kabel modem die in gesteld staat als DHCP server.
verbinding met de modem via utp:
Fysiek adres: 00-C0-26-A6-F1-96
IP-adres: 83.85.110.115
Subnetmasker: 255.255.248.0
Standaardgateway: 83.85.104.1
DHCP-server: 10.1.127.7
Lease verkregen: 23-8-2006 21:31:49
Lease verloopt: 24-8-2006 21:31:49
DNS-server: 83.80.1.236

speedtouch 580 -> bridged ethernet ook getest onder een standaard configuratie (als deze direct verbinding maakt met adsl-internet)

Linksys wireless b usb adapter. die aan de pc hangt.

Nu is het zo dat wanneer ik de pc met utp-kabels aanleg de pc gewoon internet heeft. Hij krijgt een ip adres. als ik draadloos wil gaan via de usb adapter dan krijg ik geen ip toegewezen.

Ik heb ook getest met een ibook. Voordat ik bridged ethernet had ingesteld kon ik met mijn ibook wel gewoon een ip adres krijgen op mijn airport, maar nu niet meer.

Weet iemand hiermeer over of zou iemand mij hierbij kunnen helpen

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Men neme een Wireless Router?
Of denk ik nou weer niet hollands genoeg en kost fatsoenlijk spul teveel geld :P
WRT54GL, goeie wireless router van Linksys, werkt beter dan de huidige versies van de WRT54G

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1